Hoi meiden, Vandaag had ik een afspraak bij het uwv omdat ik me heb ziek gemeld wegens een Postnatale depressie. De arts leefde erg met me mee en ze vond ook inderdaad dat ik nog arbeidsongeschikt ben op dit moment. Maar! ze vind het niet zwangerschapsgerelateerd?! Dat betekent voor mij niet zo veel maar voor mijn baas wel. Ehm ik voel me hier zo lullig over tegenover mijn baas aangezien ik in een familiebedrijf werk....... Ik stond eigenlijk wel even te klapperen met mijn oren hoor. Het uwv noemt een kind krijgen een life event ,met andere woorden als dit het niet was dan was er misschien wel wat anders geweest waardoor ik 'van slag 'zou zijn...... Iemand hier ervaring mee?
ja hier zelfde..brief van psych enz erbij maar uwv vond het niet zwangerschapsgerelateerd..ben in beroep gegaan maar afgewezen..dus tja..hen energie om door te gaan met in beroep gaan...dan zou het voor het gerevht komen maar kon wel maanden in beslag nemen.. succed ermee...zijn gewoon flikkers daar..alsof je niet genoeg stress hebt knuff
Ja hier ook hetzelfde gehad. Ik had alleen gewoon de energie niet om het aan te vechten. Waarom heet het anders een PPD? Anders was het wel gewoon een Depressie geweest hoor. Belachelijk.
Die mevrouw zei wel dat het voor mij qua geld niets uitmaakt. Maar vind het zoooo lullig voor mijn vader(bedrijf waar ik werk) Ik trek me al zoveel dingen aan.......hoort vast ook bij een PPD. Wij zeiden al dat die mensen zijn aangenomen om uitkeringen af te wimpelen. Wie kan het aanvechten?Ook de verzekeringsmaatschappij van mijn werk?ik neem aan dat hun het ook onterecht vinden.
Of het UWV het zwangerschapsgerelateerd vind hangt af hoe je zwangerschap en bevalling is verlopen.. Als dit normaal is gegaan en je geen ziekte tijdens je zwangerschap hebt gehad en geen traumatische bevalling hebt gehad dan vind het UWV vaak dat ppd niet zwangerschapsgerelateerd is, zijn deze dingen wel het geval dan heb je wel een grote kans dat ze het wel zwangerschapsgerelateerd vinden.. Ik weet er helaas alles van... Bij mij was het daarom ook wel zwangerschapsgerelateerd.. heel veel sterkte
Ja zo ging het bij mij inderdaad ook. De periode vanaf mijn ziekmelding tot aan het gesprek met de verzekeringsarts (daar ging toen best een tijd overheen, iets van 4 of 6 weken)..leefde mijn baas super met me mee. Hij kwam me zelfs een mand boodschappen brengen. Echter, nadat de verzekeringsarts zei dat het niet zwangerschapsgerelateerd was en mijn baas kreeg te horen dat hij moest gaan betalen, toen veranderde zijn houding met 100 procent. Hij schakelde het meest dwingende verzuimbureau in wat je maar kunt bedenken..ik werd iedere dag 3 of 4 keer gebeld met de vraag: Zo mevrouwtje, hoe voelen wij ons vandaag. En dan vertelde ik hoe het ging en dan was het : Ja maarja, ik voel me ook niet altijd even goed. Laten we zeggen dat je morgen om 2 uur een uurtje gaat werken. Natuurlijk ging ik de volgende dag niet werken en dan werd ik weer opgebeld : Het is nu twee uur geweest, maar u bent niet op uw werkplek, wat is daarvan de reden? Wat een ellende was dat en door hun gedrag ben ik echt heel diep gegaan. Door hun gedram heb ik nu een telefoonangst ontwikkeld..en ik heb zelfs gehad dat ik mijn deur niet meer uitdurfde en in paniek raakte als de bel ging. Echt niet normaal. In jou geval zal je vader je niet zo gaan behandelen. Bovendien zal je vader jou goed genoeg kennen om te zien dat het echt niet goed met je gaat. Hoe rot het voor hem ook is om nu "verlies" te maken vanwege jou salariskosten...hij zal dat met alle liefde voor je doen. Dus kom op, gooi dat schuldgevoel voor nu overboord, ga er eerst voor zorgen dat je beter wordt en dan kun je vanzelf weer aan de slag als je eraan toe bent.