Even een vraagje voor de dames die dit vaker hebben gedaan of uit Amsterdam komen. Ik wil binnenkort met de auto naar Amsterdam, deze bij de Arena parkeren en dan met p+r naar de Albert Cuyp/PC Hooftstraat. Kan dit, of kan je met het Ov. Kaartje alleen naar het centrum?
Wij parkeren altijd bij Zeeburg, ben je met de tram binnen 10 min op centraal en kan je zo overstappen richting de Cuyp. Je hebt een uur reistijd heen en een uur reisstijd terug te verbruiken op je P&R kaartje. als ik me goed herinner, 8 euro voor de hele dag parkeren inclusief 5 OV-kaarten.
Ik heb het nog eventjes online voor je opgezocht: "De acht P+R locaties vallen onder de P+R regeling Amsterdam, wat betekent dat u uw auto kunt parkeren voor het uitermate lage bedrag van EUR 8.00 per dag. Voorwaarde is wel dat u daadwerkelijk verder naar het centrum reist met openbaar vervoer. Voor iedere medereiziger (tot een maximum van 5 personen) krijgt u een gratis retourtje openbaar vervoer (bus, tram, trein. Als u gebruik wilt maken van de regeling vraag dan naar de folder P+R Amsterdam, waarin duidelijk staat wat u wel en niet moet doen." PR Regeling Amsterdam Veel plezier alvast
Ik zou ook kiezen voor de P+R Zeeburg, veel dichter bij het centrum dan de Arena. Er stopt een tram die naar CS gaat (de 26) en dan pak je daar de tram naar de Albert Cuyp en waar je verder ook maar naartoe wilt.
Ik kom vanuit Utrecht, is dit wel handig dan om hem in Zeeburg te parkeren? Als ik naar het kaartje kijk, lijkt het alsof ik eerst helemaal om Amsterdam heen moet...
Ik kom uit de richting Amersfoort, dus ik kan me voorstellen dat vanuit Utrecht dit mss niet erg makkelijk ligt. maar je hoeft niet helemaal om A'dam heen hoor, je gaat gewoon "rechts" (gezien op de kaart) de A10 op en dan ben je er echt binnen een paar minuten.