1360 brutto laatste salaris (exclusief toeslagen - reiskosten, kinderopvang etc..)en 958 netto uitkering :/
krijg je zwangerschapsuitkering dus ziektewet of ww? Want in het eerste geval zou het wel kloppen als je ziek bent door je zwangerschap. Ik had eerst niet gezien dat je zwanger was sorry Als het ww is zou ik maar een deel apart zetten
Gewoon WW uitkering.. ik dacht dat misschien zijn de regels veranderd in plaats van 70% krijg ik 80% of zoiets.. maar ik heb niet echt specifiek nagevragd bij UWV.. alleen gevraagd of alles klopt.. Tassie, ik denk dus dat ik gewoon te veel ontvang en ze hebben 20 yaar recht om dit geld terugvragen.. als ze ooit ontdeken dat ik te veel ontvang. Wat een puinhoop..
Ik krijg van t UWV ook rond de 750 euro netto. Ik verdiende ook rond de 1000 euro netto. Dus als ik jou was zou ik bellen hoor, anders moet je t idd terug geven denk ik..
Bramka; er is wel een regeling in gegaan dat je geloof ik de eerste 3 maanden 75 of 80%. Ik weet alleen niet per wanneer dayt is zou je even op de UWV site moeten kijken. Volgens mij per 1 jan 07 of per oktober 2006. Het UWV is echt drama. Ik weet er helaas alles van.
Jah de eerste 2 maanden krijg je 5% méér, maar dan nog kom je niet op 900 euro uit. Dus.. erachter aan gaan hoor.!
Ik heb eindelijk mijn geld binnen maar wat ik niet begrijp is dat ze bij mij maar 1 keer per maand uitkeren? Weet iemand dat? Anders moet ik weer bellen, lijkt wel of ik wekelijks met hun aan de lijn bent en kost ook nog eens klauwen met geld.
Wat bedoel je met dat je het niet snapt dat je maar 1x per maand betaald word? Je word toch altijd maar 1x per maand betaald... Of snap ik je nou verkeerd...
Neej niet altijd, er zijn uitzonderingen. Scheelt wat voor werk je gedaan hebt, soms krijg je dan per week. Waarom weet ik ook niet, maar ik krijg ook eens per maand hoor en denk de meesten wel.
Ow oke... dan snap ik dat... Dacht namelijk dat iedereen wel een beetje het zelfde was met uitbetalen.... Weer wat geleerd
die regel van 70% van wat je bij je laatste werkgever verdiende gaat ook niet altijd op hoor, want ik krijg gewoon de basis , plus zoveel %toeslag voor uitwonend ofzo zoiets maar is zeker niet uitgerekend op basis van mijn laatste loon...
Tegen mij was gezegd dat ik het wekelijks zou krijgen nl. Nou ja mij maakt het niet uit als ik het maar krijg.
Ik gooi 'm even omhoog, want ik zit ook nog met wat vragen namelijk... Ik zit sinds november 2006 in de ziektewet. Ik heb bijna heel het jaar 40 uur per week gewerkt en de laatste maanden 27 uur per week. Sinds januari ben ik bij mn oude baas uit dienst. Sinds vorige week weet ik m'n netto ziektewetuitkering die ik van het UWV krijg en ik vind m best wel hoog. Het scheelt namelijk maar 50 euro op maandbasis dan wat ik bij mn oude baas verdiende toen ik 40 uur werkte. Ik vind dat eigenlijk best wel veel. Weet iemand of ziektewetuitkering 100% betaald word? Groetjes, Angela
Angelina, Krijg jij Ziektewet vanwege zwangerschap (100%) of vanwege einde dienstbetrekking (70%) Verder berekenen ze je dagloon voor de zwangerschapsuitkering over de laatste maand voor je laatste werkdag. Als je toen toevallig meer gewerkt hebt of een hoger loon had, kan dat gevolgen hebben voor je uitkering. De uitkering vanwege ziekte bij einde dienstverband wordt over het laatste jaar voor ziekte berekend... Misschien zit hierboven ergens de verklaring voor het verschil....
ik heb ook bij het uwv gezeten toen ik met verlof ging dat kwam omdat ik via een uitzendburo werkte maar ik kreeg me geld pas toen ik al weer aan het werk was ze liepen zo ver achter ik heb er ook wel 100 keer achter aan gebeld maar veel doen ze er niet aan. als jij te veel uitbetaald heb gekregen vind ik dat het hun fout is ik kreeg ook meer dan ik verdiende maar dat kwam omdat ik voor dat ik zwanger was ook 40 uur werkte en in me zwangeschap lukte dat niet meer ze bereken het over wat je gemiddeld verdient hebt in een jaar en dat delen ze weer door het aantal maanden en zo komt er een bedrag uit. ik heb het toen nagevraagd omdat ik niet terug wou betalen.. maar 3000 euro dat zie je zeker niet over het hoofd dat is een flink bedrag
Ik heb bezwaarschrift ingediend, ik heb hem aangetekend verstuurd want die debielen kunnen nog zeggen dat ze niets hebben ontvangen. Ik wacht het af.
Hanan, heb je 3000 te veel in een keer ontvangen of gespreid over een paar maanden of jaren? Wanneer hebben ze ontdekt dat ze te veel aan jou betalde? Ik krijg al half jaar te veel geld (elke maand ongeveer 250 Euro te veel - denk ik) ik ga geen ruzie maken maar gewoon alles aan de kant zetten en terugbetalen als ze dat vragen. Als ze NIET vragen dan is het HUN fout. Straks (over 2 maanden) verandert mijn WW uitkering en ik krijg dan ziekteuitkering (ivm zwangerschap) - ik ben benieuwd hoeveel.. misschien merken ze dan dat ik te veel krijg? By the way - ik vind dat schandalig dat het mogelijk is dat door fout van UWV kan iemand bijvoorbeeld 3 jaar te veel uitkering krijgen - elke maand bijvoorbeeld 200 Euro - makkelijk te berekenen hoeveel dat is binnen 3 jaar - 7200 Euro ! Als na 3 jaar je uitkering stopt en je hebt binnen die drie jaar die geld NIET aan de kant gezet omdat je ging vanuit dat UWV heeft alles goed berekend (en 200 Euro per maand kan je makkelijk missen). Na 3 jaar beland je in bijstand en UWV ontdekt dat je 7200 Euro te veel ontvangen hebt en je moet dat geld binnen half jaar terugbetalen. Is dat normaal? Is dit mogelijk? Ik heb gelezen dat ze binnen 20 jaar nog geld terug mogen vragen.
Ik ben ziek uit dienstverband gegaan en mijn "ziekte" was zwangerschapsgerelateerd. Ik heb even op de site van uwv gekeken en daar zeggen ze idd ook 100%. Het stomme is, dat ik nooit m'n salarisgegevens van het afgelopen jaar heb opgestuurd. Hoe weten ze dan wat ik heb verdiend?
UWV is bij wet verplicht al het te veel betaalde aan uitkeringen terug te vorderen. Ook als het hun eigen schuld is dat er te veel betaald is. Dat is zo omdat het om gemeensschapsgeld gaat. Alleen als het je niet "redelijkerwijs duidelijk" kon zijn (en geloof me, daar is niet gauw sprake van) of als er iets heel bijzonders aan de hand is, kunnen ze er van af zien. Heel lastig om je gelijk te halen. Toch vind ik het wel verstandig om bezwaar te maken, dan kijken ze in ieder geval nog eens goed of ze de regels goed hebben toegepast. Ik zou proberen een goede betalingsregeling te krijgen voor het geval je geen gelijk mocht krijgen...