Geloof mij, de trainingen en controle bij het klantencontactcentrum zijn pittig. Helaas glippen sommige mensen er nog wel eens tussendoor die je de verkeerde informatie geven. Dit is heel erg jammer, op dit moment wordt iedereen binnen het KCC minimaal twee keer maand intensief meegeluisterd en indien nodig gecorrigeerd, juist om dit soort verkeerde informatieverschaffing uit te bannen. Het KCC is juist opgezet ruim 3 jaar terug, om de kantoren te ontlasten. De medewerkers zaten soms alleen nog maar de hele dag aan de telefoon en kwamen niet meer aan de dossiers toe, waardoor nog meer mensen gingen bellen waar de uitkering bleef. 80% van de vragen worden nu afgevangen door het KCC en specifieke vragen waar het fysieke dossier voor nodig is, worden doorgestuurd met de afspraak met het desbetreffende kantoor om binnen een bepaald tijdsbestek terug te bellen. Sommige kantoren lukt dit makkelijk binnen 2 uur, andere hebben soms 48 uur nodig vanwege een werklast die er ligt. In de winter zijn er nou eenmaal meer mensen ziek... Wat betreft de folders, die zijn allemaal te vinden op internet en gratis te downloaden, wanneer je geen toegang hebt tot internet, dan is de UWV telefoon een optie. Die kosten worden bewust laag gehouden maar niet gratis. De kosten zijn lokaal tarief, vanwege de ervaring van betalingtelefoon is uwv telefoon niet gratis. Er bellen nog teveel mensen in de praktijk naar de B-dienst voor onzin gesprekken.