Hallo, Afgelopen Vrijdag ben ik gebeld of ik elang had in een contract van 20uur voor eerst een half jaar. Ik heb hierop geantwoord dat ik wel intresse heb (omdat ik nu een- 0-uren contract heb). Hier werd op geantwoord dat ik a.s. dinsdag al op gesprek kan, en als het goed verloopt (het gesprek) dan heb ik eerst een contract van 20uur ( met 90% kans op verlenging). Nu zegt de ene helft van mij: je moet het nog niet zeggen, dat kan met een aantal weken wel, als je wat meer zekerheid hebt (hartje horen kloppen), maar de andere kant van mij zegt: Wel vermelden, want als ze mij willen dan moet hun dit niet weerhouden om mij dan aan te nemen. Wat zouden jullie doen in mijn geval? Zit na,elijk al vanaf vrijdag te tobben, en weet het even niet meer.
Niet vertellen! Ik zie aan je banner dat je pas 4,5 week zwanger bent. Als je had gewacht met testen tot een week overtijd, dan had je het nu zelf nog niet eens geweten. Laat staan dat je het aan een vreemde gaat vertellen. Wacht eerst het gesprek af, en willen ze je hebben, dan weet je zeker dat het vanwege jou en je kwaliteiten is. Want stel je vertelt het wel en je word afgewezen, dan zul je er nooit achter komen of het vanwege je zwangerschap is of niet. Ik zou het dus pas gaan vertellen als je zelf echt meer zekerheid hebt (hartje gehoord of gezien) Succes met je keuze. PS ik zat 1,5 jaar geleden in hetzelfde schuitje, op 1 sept begonnen in een nieuwe baan en een week voor die tijd wist ik dat ik zwanger was. Ik heb het direct na een positieve echo pas verteld (ca 8 weken)
dank jullie wel voor de reacties. Denk dat ik het maar niet ga vertellen, maar als ik zeker weet dat het 'goed' is. Dus het gezien hebben en/of het hartje heb horen kloppen. En het dan pas vertel.
ben ik ook voor, zoiezo zou ik het al vertellen als ik aan het "proberen" was ervoor want je zadelt hun toch wel met JOUW probleem op, ik zou het niet fijn vinden om een zwangere vrouw aan te nemen want daar kan ik niet op bouwen, ik weet dat het officieel niet mag maar ik zou er wel rekening mee houden.
Ik zou het nog niet vertellen. Anders had je het waarschijnlijk ook pas verteld na 12 weken..? De meesten doen dat, plus je hoeft het wettelijk ook pas te vertellen als je 4 maanden bent.
? ? ? Sinds wanneer is zwangerschap een probleem? Het is van het grootste belang voor de maatschappij dat er kinderen worden geboren, helaas groeien baby's nu eenmaal niet ik kassen en hebben ze een "echte" verpakking in de vorm van een vrouw. Wanneer je zwanger bent ben je prima in staat om te werken en laat je met je dikker wordende buik zien dat je aan het werk bent voor de toekomst van Nederland. In jou verhaal komt dus eigenlijk naar voren dat elke werkzoekende vrouw tussen de 16 en 46 dus beter niet aangenomen kan worden? Want stel je toch eens voor dat ze de misdaad begaan en zwanger worden. tsss, de boeven. Om dat te voorkomen zal ik voortaan in elke sollicitatiebrief gaan schrijven dat ze, indien ik uitgenodigd wordt voor gesprek, wel een extra risico nemen omdat ik misschien wel zwanger zou kunnen worden... Als je zo pril zwanger bent als Loran, vind ik dat je het best stil mag houden. Als je eenmaal 3 maand of verder bent, dan is het een ander verhaal. Groet van Kiki
Ik zou alleen zeggen dat ik geen vrouw zou aannemen die van plan is om zwanger te gaan worden omdat het complicaties en onflexibiliteit met zich meebrengt. Ik moet op iemand kunnen bouwen zeker minimaal 60 uur per week en dat kan je aan een vrouw met kids niet vragen...bedrijven die wat flexibler kunnen zijn (met part time medewerkers e.d.) mijn bedrijf kan daar niet mee werken.
whaaaaa ik heb morgen ook een sollicitatiegesprek spannend! Ik ga ook zeker niet vertellen dat ik een kinderwens heb en misschien wel komend jaar eregens zwanger kan raken... ik hoop snel te kunnen beginnen ( moet nog aangenomen worden)zodat ik mezelf kan bewijzen voordat ik zwanger ben en ze mij dus niet zo makkelijk eruit gooien! want hoe erg het ook is ondernemingen zoeken gewoon flexibele vrouwen, ergens wel logisch, maarrr idd ergens moeten er babies geboren worden voor onze maatschappij?!dus ga mezelf maar snel eens bewijzen dat ik ook hard kan werken en kindjes tegelijk kan krijgen! xx
wist je dat een werkgever je daar niet eens opaan mag kijken hij mag je er ook niet op afwijzen als jij geschikt bent voor die baan heb je als zwangeren net zo veel recht op die baan als een ander alleen werkt het nog niet zo in de praktijk maar als je wilt kan je er werk van maken als jij denkt dat je bent afgewezen omdat je zwanger bent zou ff lekker worden niemand aannemen die zwanger is of wilt worden dan kan je als vrouw wel op je luie reet gaan zitten want stel je voor dus Ponyville die baas van jou is een lekkertje wat een ...
Zonet op gesprek geweest. Was na 1 vraag al aangenomen Heb niet verteld dat ik zwanger ben ( omdat het nu nog pril is). Het betreft een contract van 15- 25u, eerst voor een half jaar ( mij komt dit uren wel beter uit) en dat zou dus betekenen dat ik ruim 7,5 maand zwanger ben als ik dan stop ( na die half jaar), en bevalt het van beide kanten is het gelijk voor vast. A.S. Maandag gaat mijn contract al in. Deze week ga ik het onderteken.
super joh. dat je aangenomen bent gefeliciteerd zelf zit ik in het zelfde scheutje. heb gecoliciteerd en daar vroegen ze of er snel ene tweede ana komt of niet. daarop antwoorde ik zonder pardon zo de eerste ben ik ook zwanger vab geworden terwijl ik ana de pil was. maar ben benieuwd wat er nu gebeurd ik hoop wel dat ikhte krijgt. wel willen we een tweede nu maar ja kan ook ene ene tijdje duren. maar ik hoop ehct dat ik het krijg anedsr baal ik echt. ik vindt het discriminatie als ze vrouwen die zwanger zijn of willen worden niet aannemen
Geweldig! Gefeliciteerd hoor. Hihi, als je na 1 vraag al bent aangenomen, was dan die vraag: "kun je maandag gelijk beginnen?" Succes met de start van je nieuwe baan en ik hoop dat ze je met een vast contract je verlof in kunnen sturen. Groet van kiki
Ponyville...wat hard! Je mag nooit uitgaan van een inzetbaarheid van 60 uur per week, laat de arbo het maar niet horen! Niet meer mensen kunnen aannemen en de aanwezige medewerkers voor zoveel uur willen laten opdraaien zegt meer iets over de bedrijfsvoering dan over de dagelijkse maatschappij! Ik ben ook bezig met solliciteren. Was gevraagd om daar te komen werken, dus gelijk maar gezegd (was toen 8 weken) dat ik zwanger ben. Die mensen gaven aan dat zwanger zijn een onderdeel van het leven is en leven draait dus niet alleen om werken! Dat vind ik een goede instelling van een bedrijf. Als mij bij een gesprek wordt gezegd dat ik 60 uur inzet moet kunnen tonen, nou dan haak ik al af!
Oh en Loran, gefeliciteerd met je nieuwe contract. Ik ga er van uit dat ze je, als je zegt dat je er al een 0 urencontract hebt, je kennen daar, dus ook wel een klein beetje zullen verwachten dat er best wel eens een kindje zou kunnen komen.... Hier op mijn huidige werk zagen ze het ook wel aankomen....... Dus: gefeliciteerd!