Krijg hier de zenuwen van

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nathalie1973, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Net weer bij VK geweest om naar het hartje te luisteren.
    Vorige week kon ze hem niet vinden ,dus moest vandaag terugkomen.

    Wederom weer het hartje niet gevonden :(

    Terwijl ik het hartje al ruim een week zelf hoor,met de Angelsounds(gisteravond nog)

    Nu moet ik toch naar het ziekenhuis Woensdag voor een echo,ze wil toch grg weten waarom,hoe en wat.

    Op mijn vorige zw.sch kaarten staat ook pas dat ze het hartje bij 16 weken konden horen en bij de 12 weken nog niets.

    Mijn vraag:Zijn er meer damens waarbij de VK pas laat het hartje kon vinden?
     
  2. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
  3. wuppie

    wuppie Bekend lid

    16 jul 2006
    621
    0
    0
    voor zover ik er wel verstand van heb (ahum.....) je hoort m.i. ook echt het hartje hoor, tenzij je eigen hartslag zo snel is?

    gr.
    wup
     
  4. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ja ik denk ook dat het de hartslag van je kleine is!
    Ik vind hem voor een volwassenen wel erg snel gaan ;)
     
  5. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik twijfel eerlijk gezegt, maar dat kan ook komen doordat er in de opname veel ruis zit.... Heb je het hartje al wel zien kloppen d.m.v. een echo?
     
  6. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Nou als dat je eigenhart is moet je die maar s laten nakijken... dat zou dan veel te snel gaan.. is toch echt het hartje van de kleine hoor.. heel duidelijk hoorbaar! wel vreemd dat ze het bij de vk niet kunnen horen.. volgende keer je eigen angelsound maar meenemen...

    kiddie beweegt zo te horen ook goed... :D
     
  7. Niet meer actief

    het is zeker weten je kleintje hoor!
    heel herkenbaar, vreemd dat de vk het niet kan vinden!
    nou groetjes, anita
     
  8. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Ik heb even geteld en tel 34 slagen in 15 sec.

    34 x 4 = 136 slagen per minuut.

    als ik het goed heb ligt je eigen hartslag ten tijde van rust zo rond de 80.

    volgens mij is dit het hartslagje van je kleine tenzij je net een stuk hebt hartgelopen en toen bent gaan luisteren ;)

    Maar zo'n kleintje heeft nog heel veel ruimte en kan dus nog heel goed even het spulletje ontduiken.

    Groetjes Anita
     
  10. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    nou meid het klinkt egt duidelijk als je kleintje hoor...
     
  11. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik twijfel een klein beetje, omdat als ik het hartje van de kleine hoor echt paardengalop hoor zeg maar....echt heel erg snel...sneller dan die van mezelf en toch ook sneller dan wat ik bij jou hoor...

    maar het is bekend dat het hartje van een meid over het algemeen sneller slaat, en dat van een jongetje iets langzamer, dus dat zou het maar zo kunnen zijn...

    de hartslag die ik hoor vindt ik wel weer te snel voor een volwassene, tenzij je opgewonden bent als je dat ding op je buik gooit dan wil natuurlijk je eigen hartslag sneller gaan...

    wat je zou kunnen doen (zelf) is eerst je eigen hartslag goed beluisteren en zo ook even blijven liggen, en dan naar de plek van waar jij denkt dat de kleine ligt, ik denk zo ergens halverwege je schaambot en je navel...

    en daar nog eens heel langzaam zoeken, want dit geluid wat je hoort is zeg maar "geleid" dus dan zit je in de buurt (er van uitgaande dat het de kleine is) van de kleine en zit je zeg maar precies "boven" het hartje van de kleine hoor je dat heel heel erg duidelijk....

    en misschien ligt jouw placenta wel aan de voorkant, dan is het over het algemeen ook moeilijker zoeken, en duurt het ook vaak wat langer voor je het hartje gevonden hebt.


    veel succes meid....
     
  12. woezeltje

    woezeltje Fanatiek lid

    2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    je hoort duidelijk het hartje van je beeb hoor!
    probeer je niet al te druk te maken.
    straks kan je je beeb lekker zien spartelen ;)

    x kristy

    p.s.als je bang bent dat je je eigen hartslag hoort leg je gewoon een vinger op je pols zodat je de hartslagen kan vergelijken.ben je meteen verzekerd dat je goed zit.
     
  13. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant

    De mijne klinkt hetzelfde als die van Nathalie. Ik heb tegelijkertijd mijn pols vastgehouden en die was veel rustiger en in een ander ritme !
    Als je kindje groter wordt hoor je ook de zachtere tussenslagen, maar die hoor je met 12/13 weken nog lang niet. Als je je eigen hart luistert hoor je namelijk ook geen boemboemboem, maar ka-boem, ka-boem. ka- klinkt een stuk zachter (lijkt net een echo)
    Volgens mij hoor je die zachtere slagen pas als het kindje groter is.
    Nu klinkt het dus nog als een paardje in draf. Zo klonk ie bij mij bij de VLK ook ! Ongeveer 140 bpm. was prachtig zei ze.....

    XFD
     
  14. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ja echo foto's staan in mijn album.

    152 slagen per minuut toen
     
  15. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    En bij het geluid wat ik heb opgenomen,legde ik een vinger in mijn hals,nou die ging echt veel langzamer.

    In mijn lies had ik wel een keer een hartslag te pakken en die was gelijk aan die in mijn hals dus die ws van mij...
     
  16. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    ik snap eigenlijk niet waarom jouw vk zo "moeilijk" doet. . . . .
    Ik had mijn eerste echo bij 8 weken 3 dagen daarop hebben we het hartje ZIEN kloppen. Thuis ook een angelsound en daarmee vond ik het hartjes al vanaf 10 weken.

    Mijn VK heeft pas bij 16 weken of zo voor het eerst zelf proberen te luisteren omdat het idd zo moeilijk is als je het vroeger zou doen en de mama's dan in de stress kunnen schieten als ze hem niet kunnen vinden.

    Nou zo te zien ben ik blij met de aanpak van mijn vk!
    Meid maak je niet druk zal wel goed zitten hoor!
     
  17. annette110

    annette110 Actief lid

    5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Inderdaad een rare vk, maken ze toch ff een echo (deden ze bij mijn ook toen ik met 10 weken kwam) Vind het echt te belachelijk voor woorden dat ze je zo weer wegsturen, daar kan ik me echt kwaad om maken :evil: . Dat doe je toch niet, kan wel janken voor je, weet je nog niks :cry:

    Het lijkt echt wel op de hartslag van de baby, maar ja, de 1-ne dag is de andere natuurlijk niet. Gewoon opbellen en zeggen dat je vind dat ze jou met een rotgevoel achterlaten. Normaal kan je de hartslag allang horen nu...dus ze moeten gewoon gelijk een echo maken, dan heb je duidelijkheid.

    Gewoon hard zijn hoor, het gaat toch om jouw kindje... ;)
    groetjes annette
     
  18. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik zei tegen mijn VK ,ach mischien zit hij/zij gewoon achter mijn schaambotje of de placenta ligt ervoor.

    Zei zij:"Ja maar het kan ook zo zijn dat het kindje achter is gebleven in groei"

    Nou ja ,daar maakte ze me nóg meer onzekerder van :(
     
  19. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Dit is echt het hartje van je beeb ;)
    Leuk !

    -xxx-
     
  20. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    3 weken geleden kon de vk ook het hartje bij mij niet horen. heeft me naar huis gestuurd met de afspraak dat ze over een paar bij mij thuis nog een keer naar het hartje kwam luisteren. en toen kon ze em wel vinden. bij mij kwam het omdat ik me had ingesmeerd met zwitsal mama en dan geeft ie het geluid niet goed genoeg door ofzo iets.
     

Deel Deze Pagina