Dag dames, heb alweer bijna 6 weken geleden de aanvraag gedaan voor de zwangerschapsuitkering bij het UWV. Ze hebben me ook een bericht teruggestuurd over dat ze de aanvraag hebben ontvangen. Maar nu vraag ik me af wanneer je bericht krijg over of je wel niet recht hebt op de uitkering en zoja hoeveel de uitkering dan word. Na hoeveel weken kregen jullie bericht?
Nou dan kun je waarschijnlijk nog heel lang wachten, ik heb inmiddels al 4x met het uwv aan de foon gehangen en er is een enorme aanvraag geweest voor die uitkering met als gevolg een enorme achterstand. Ik heb de aanvraag 31 juli al gedaan en zou binnen 8 weken bericht krijgen dat was dus 23 september en ben dus pas deze week aan de beurt met beoordelen ze hebben beloofd dat ik voor 22 okt bericht zou hebben. Het is dus nu ook het geval zoals ze mij hebben verteld dat er nu veel vrouwen in verlof zitten die dus nog steeds geen uitkeringsgeld krijgen dit wordt straks met terugwerkende kracht betaald, hou dus in de gaten dat je wel eens zelf de eerste weken zou moeten overlappen met geld.. je krijgt het dus uiteindelijk wel maar de situatie is dus nu zo dat sommige vrouwen al weer bijna aan het werk moeten en nu pas hun geld gaan krijgen.. Veel bellen wil ik wel helpen ik bel zeker 2 x per week dat ze me niet vergeten daar heeft het uwv namelijk ook wel een handje van..
Volgens mij krijg je bericht op het moment dat je met zwangerschapsverlof gaat. Mijn werkgever had het vrij laat aangegeven bij het UWV, dus mijn eerste vrije dag kreeg ik bericht dat ze de aanvraag binnen hadden en twee dagen later kreeg ik de bevestiging dat alles ok was.
Ben je al met verlof? Je krijgt namelijk pas max 4 weken nadat je verlof hebt het geld enzo. Zo ging het bij mij in ieder geval wel... En anders zou je ze even moeten bellen.
ik kreeg een brief tijdens mijn verlof in het begin van de uwv dat er uitkering aangevraagd was en dat ze die in behandeling zouden nemen. Een week later dus vorige week of die week ervoor ofzo een brief dat het goed gekeurd was. Dus met de achterstand valt het volgens mij wel mee.
Hier ook een periode gehad dat ik geen geld ontving. Ik kwam alleen vanuit de ziektewet en ging naar zwangerschapsverlof. Heb er zelf achteraan moeten bellen, klachten ingediend, en uiteindelijk een paar dagen voor ik beviel kwam de eerste betaling binnen....
ik heb 16 okt de brief in de bus gekregen voor de aanvraag en hij moest voor 23 okt binnen zijn,, de 23e begint mijn verlof,,,hoe zit dat dan ? krijg je geen geld als het daar nog niet geregeld is? ps mijn zwangerschaps verklaring is al wel heel lang binnen sinds mei al
ik wist niet dat je daar zelf nog achteraan moest.... ik heb de datum waarop ik met verlof ga met mijn leidinggevende en manager afgesproken, en heb een zwangerschpsverklaring ingeleverd, en dacht dat het zo voldoende was....
Dat was bij mij voldoende. De aanvraag bij het UWV werd door mijn werk geregeld. Ik heb met alle maanden verlof gewoon mijn salaris doorbetaald gekregen en mijn werk kreeg het vergoed van het UWV. Hangt er dus wellicht van af hoe het op je werk geregeld is. Je kunt altijd navraag doen voor de zekerheid.
ja en dat is precies de vraag bij mij hoe heeft mijn werk het geregeld,,,,,ik snap er geen snars van ,,van heel die regeling niet,,, ik heb gebeld naar het uwv en ze zegt,,je krijgt 4 weken na de aanvraag doorbetaald door het uwv,,,
Je krijgt 4 weken na je verlof je eerste betaling van het uwv met terugwerkende kracht. Ik zag in een ander topic dat je inmiddels al je papieren binnen hebt gehad en terug getuurd hebt. Ik zou me er echt niet teveel zorgen over maken hoor. Het komt echt wel goed. Mocht je na 4 weken nou niks horen, dan zou ik wel even gaan bellen met het uwv, maar voor nu zou ik het gewoon even rustug afwachten.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik een werkgever, en die regelde alles. Bij de tweede zwangerschap zat ik in de ziektewet zonder werkgever, dus vandaar dat ik er achteraan moest. Normaal gesproken hoef je amper iets te doen.