Ziek in proeftijd

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door micha88, 21 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. micha88

micha88 Nieuw lid

21 apr 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste uwv medewerkers,

Ik zit met het probleem dat ik sinds een paar maand weer een baan heb maar er zit een proefmaand aan vast. Nu heb ik zoveel last van mijn rug en bekken dat dit werk onmogelijk voor mij te doen is. ga nu bijna om de 2 dagen naar fysio voor de bekken en rug.

Ik durf mij niet ziek te melden omdat, werkgever niet weet dat ik zwanger ben. En zo blijven werken is ook geen optie.

Als ik mij ziekmeld moet mijn werkgever mij dan bij uwv ziekmelden of mag ik dat ook doen? En heb ik dan wel ergens recht op of niet? Omdat ik ziek ben tijdens mijn proeftijd.

En kan mijn werkgever het ook beëindigen omdat ik ziek ben?
    Want heb ergens gelezen in de proefmaand hoeft de werkgever niet te zeggen waarom het is beëindigd.

Hoop echt op een antwoord ben er helemaal gestrest door.

micha

2. micha88

micha88 Nieuw lid

21 apr 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Correctie heb weer een baan na paar maand werkloos te zijn geweest. Per 1-4 heb ik een baan en er zit een proef maand aan en heb zo last van mij rug en bekken.

3. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Micha,

Je bent ziek geworden tijdens je proeftijd en wilt weten wat je rechten zijn.

Je kunt jezelf bij je werkgever ziek melden. Omdat je daar in dienst bent, moet je werkgever jou doorbetalen tijdens ziekte.

Tijdens de proeftijd kun je ontslagen worden.
    Als je ontslagen wordt dan moet je werkgever bij UWV melden dat je ziek uit dienst gaat. UWV neemt dan de aanvraag voor je Ziektewet-uitkering in behandeling.

Actuele informatie over ziek uit dienst gaan vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina