Hoi Hoi, Hier weer een onderwerp over thuisblijven. Ik ben wat zaken op een rijtje aan het zetten omdat ik wil gaan stoppen met werken. In ieder geval tijdelik tot dat ik ander werk heb gevonden. Ik vraag me af als mijn man werkt (verdient ongeveer 1550 euro) ik nog geld krijg van de belasting. Lees en hoor hier en daar dat sommige tussen de 150 en 250 euro per maand van de belasting krijgen. Weet iemand hoe dit zit? Kan op de site van de belastingsdienst niet veel vinden wat mij inzicht geeft. groetjes Karin
Ja als het goed is krijg je dat. Naast de kinderkorting en de combinatiekorting ( invullen op de verlopige teruggaaf) kun je ook heffingskorting aanvragen. Dus dan moet je net als je man een inkomensaangifte doen. Daarop moet je aangeven dat jullie fiscale partners zijn ( dit is erg belangrijk, als je dat vergeet keren ze niks uit) en dat aangeven dat hij dus werkt en jij niet. Ik krijg zo 150 euro terug P/M of ineens 1850 euro. Dan nog straks de kinderkorting+ combinatiekorting en dat is 95 euro ongeveer. Maar als je dus in 2006 hebt gewerkt gaat dit nog niet op. Misschien kun je wel gewoon je eigen aangifte doen van het werk over 2006. Maar dit bovenstaande geldt alleen voor 2007 Succes