UWV GRRRRR wat moet ik nu doen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Mamavyas, 31 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hallo,

Na tig keer bellen en allerlei fouten binnen het UWV dacht ik dat ik nu echt verlost was van die mensen. Vanmiddag kreeg ik een brief dat ik teveel heb ontvangen. Ik moet 3000 euro :confused: terug betalen. ik kon wel janken vanmiddag!! ik heb niets gemerkt van het teveel ontvangen bedrag. Wat moet ik nu doen? ik heb al een bezwaarschrift ingediend? Ik ga hem dus morgen opsturen aangetekend. Ik denk erover om een advocaat in de arm te nemen. Ik word echt gek van het UWV!!!

Groetjes

Hanan

2. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik ook grrrrrrrr wacht al 1,5 maand op mijn uitkering en elke week beloven ze het te storten en ze begrijpen niet hoe het komt dat het niet gestort wordt :x . Wekelijks bellen met geen resultaat, ik snap niet hoe daar gewerkt wordt.

Ik zou niet weten hoe ze ineens aan zo'n bedrag komen. Ik begrijp dat echt niet, ze gaan toch eerst controleren hoeveel recht je hebt dan kunnen ze toch niet ineens een fout ontdekt hebben? Wat een instantie ook he :evil:

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    als je het wel hebt ontvangen is er weinig aan te doen.. je kan wel een terugbetalingsregeling met het UWV treffen om het in termijnen terug te betalen.. sowieso heb je recht op een specificatie van de terugvordering zodat je kan zien wat er per maand teveel betaald is.. succes ermee

4. Niet meer actief

3000 euro zie je volgens mij ook niet over het hoofd lijkt me!

5. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Gupsie@ Nee tuurlijk niet! dus ik weet niet hoe ze aan het bedrag komen. Ik heb zelfs maanden op me geld moeten wachten.

6. Niet meer actief

Hanan; Ik ken het probleem. Ze lopen daar ontzetten achter. Ik moet ook plots een bedrag terug betalen, terwijl we recht hebben op een hogere uitkereing. Het is 1 zooitje.

Je kan wel een betalingregeling treffen dat heb ik ook gedaan. Ik heb ook een advocaat gesproken, maar mijn bedrag was te laag €1760 maar ik zou bijna net zoveel kwijt zijn aan hem. Hij zei wel dat als je in beroep bent gegaan het wel goed wordt uitgezocht, maar er worden in de beginfase zoveel administratieve fouten gemaakt.

Dit zou toch niet mogen. Veel sterkte en succes!

Nathasaj

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat n sukkels zijn t ook! Hier voor de rest niks te klagen over t UWV. Heb wél ff ter herinnering gebeld dat ik vanaf 06-02-07 met zwangerschapsverlof ben en of dat daar ook duidelijk was. Anders weet ik t wel weer.. maar t was duidelijk zei ze. Dus hup..3 sollicitaties gedaan en de deur uit er mee. Afwachten is t nu.. Balen voor jullie dat jullie er geen goede ervaringen mee hebben. :(

8. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Ga je nu solliciteren dan voor je met verlof gaat Patroeschka?

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja dat moest nog. Ik weet t, t slaat nergens op. Maar anders krijg ik geen centjes ;) .

10. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Jeetje wat belachelijk of niet.. maar ja, zolang je je geld krijgt dan doen we alles maar braaf he.. ;)

Succes in iedergeval!

11. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

je bent verplicht te solliciteren toch als je een ww of andere uitkering krijgt?

Ik moet er ws volgende maand ook aan gaan geloven, mijn contract word niet verlengt iv,m bezuinigingen op t werk.

Ik wil best solliciteren maar ja wie neemt me nog aan als ik toch over een paar maanden met verlof ga. Dus ik zie wel, maar dacht dat je minstens 1 of 2 keer per week moest solliciteren

12. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik moet ook gewoon nog solliciteren terwijl dat ik bijna met verlof gaat maar als je het niet doet dan krijg je gewoon je geld niet :S... wat een zielige mensen zeg...

13. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Toen ik zwanger was hoefde ik niet te solliciteren. Ik heb het over Ziektewetuitkering. Ik ben nl ziek uit dienst gegaan.

Ik heb nog geen advocaat genomen. ik ben nl bang dat het me nog meer geld gaat kosten. Ik laat me zwager er vanavond even naar kijken.

14. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Ik zit in sort gelijke situatie.. Ik vermoed dat UWV heeft mijn uitkering verkeerd berekend.. maar ik heb alle gegevens correct ingeleverd en ik bemoei me niet echt in alle die regels die ze gebruiken, dus eigenlijk weet ik niet of ik juiste of niet juiste bedrag ontvang. Ik heb ze gebeld om te vragen of ze goed alles berekend hadden maar ze hebben gezegd dat alles klopt. Toch ben ik bang dat straks ontdekken ze dat ik te veel heb ontvangen en moet ik dan een grote bedrag terugbetalen.. Ik weet niet echt wat ik zou moeten doen..

15. Niet meer actief

Bramka;

Als je recht hebt op ww dan is het 70% van het laatst verdiende loon ex vakantiegeld.
    Bij ziektewet is het met vakantiegeld, meestal is het 70% van je salaris, maar daar wil nog wel eens verschil in zitten.

Je ww wordt 1 keer in de maand gestort en de ziektewet iedere week.
    Je zou je salaris - 30% kunnen doen en dan om het netto te maken er nog eens 24,5% afhalen en dan weet je ongeveer wat je moet krijgen.
    Dus bv. 1350-30%=945- 24,5%=713,48 is dan het netto bedrag.

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb.

Nathasja

16. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ziektewet kan ook om de week gestort worden, hangt van sector af zeiden ze tegen mij.

Nou ja bij mij doen ze het dus helemaal fout want sinds dec. maar 1 keer uitkering gehad.

17. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Tassie, dat dacht ik dus ook.. Mijn laatst verdiende salaris was 1360 Euro op basis van 24 uur per week. Ik krijg nu 958 Euro uitkering.. en dit lijkt me te veel volgens de regels, maar wie ben ik om zelf dit te bepalen? Ik heb alle officiele documenten goed geleverd en wat moet ik nog meer? Ik denk - op zij leggen alles wat ik denk dat ik onterecht krijg (die 200 Euro per maand) ?

18. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Maar weet je alleen niet wat ik niet snapt.. Hoe kan je nou 3000 euro over het hoofd zien? ik bedoel als je dat bedrag ineens krijgt heb je toch het idee dat het misschien niet zou kloppen ? of kreeg je het verdeeld over een aantal maanden dat je zeg maar elke maand een beetje te veel kreeg ofzo?

19. Niet meer actief

bramka= is dat brutto of netto?
    want als het netto is dan kan het wel kloppen.

Deel Deze Pagina