UWV probleem :|

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Batchie, 25 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    nou als ik het zo lees, denk ik dat je toch met 2100 euro makkelijk moet kunnen rondkomen!
    ik denk dat er vele zijn die het met veel minder moeten doen!

2. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Mijn man verdient maar 1160, daarnaast krijgen we nog de toeslagen enal, bij mekaar komen we op zo'n 1400 euro en daarvan kunnen we heel veel doen.

3. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    @Claartje, oke wat ik dan nu begrijp is het volgende : Mijn vriend en ik zijn niog niet getrouwd oid. Er is nog geen kind, dus dan hoef ik mezelf ook niet als gelijkgesteld aan getrouwd te zien. En ben ik volgens dat formulier alleenstaand. Want alles wat dan bij gedeelte B staat is dan (nog) niet van toepassing op mij. Of zie ik het nu weer verkeerd..?

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    tsja, da's mss een beetje een maas in de wet misschien, maar wel een héle kleine....
    jullie leven tenslotte wél samen en ik neem aan dat jullie gezamelijk geld inleggen in het huishouden?!
    (u woont samen in één huis en u heeft een gezamelijke huishouding (u betaald bijvoorbeeld mee aan het huishouden))
    hoe zit het bij jullie met de belasting? ziet de belasting jullie wel als samenwonende?
    Je zou het op die manier kunnen proberen (als je dus je eigen boodschappen betaald en jouw vriend ook zijn eigen boodschappen doet en ook voor de belastingdienst niet als samenwonende gezien wordt), maar ik vind het wel riskant. Grote kans dat als het uwv de zaak nader bekijkt dat de toeslag niet toegekend wordt. laat ik het zo zeggen: ík zou het níet op die manier opgeven.

5. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Even een reactie op het rondkomen.

Volgens mij heeft ze het over een bruto salaris, dus er gaat nog wel het een en ander af.

Hoe en waarmee iemand verder rond kan komen ( wel of niet ), is denk ik bij deze vraag niet van belang.

Ik ben ook gehalveerd met mijn uitkering, en we hebben ook veel in moeten boeten.
    Verder weet ik niet hoe het zit met toeslagen.

Succes ermee.

Groetjes MB2005.

6. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    nee belasting dienst ziet ons gewoon als huisgenoten. het is toch raar stel ik zou bij mn zus wonen en haar vriend dan zouden ze me ook als gezin zien terwijl we niet eens getrouwd zijn en dan zouden we ook voor iedereen boodschappen doen, snap je wat ik bedoel? Volgens mij leg ik het nl vaag uit haha :oops:

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    aangezien jullie wel degelijk samen een huishouding voeren, denk ik dat jullie misschien ooit eens op een of ander formulier iets niet helemaal goed hebben ingevuld....

jullie voeren wel samen een huishouding, en dan ben jij bent in principe zijn fiscale partner, en als fiscale partner heb jij als je onder een bepaald bedrag zit ik meen iets van bijna € 6.000,- recht op de algemene heffingskorting (iets van € 160,-p mnd) maar die moet je dan wel zelf gaan aanvragen.....

het is toch iets waar je met jouw inkomen recht op hebben....

alle beetje helpen lijkt me...

succes in ieder geval

Deel Deze Pagina