Hallo Dames, Misschien een domme vraag maar ik kan het nergens vinden. Heb je bij een jaarcontract recht op zwangerschapsverlof? Ik begin net aan een nieuwe baan op detacheringsbasis dus ik word op allerlei projecten ingezet. Ik heb erg het vermoeden dat ik zwanger ben en ik zou dus midden in mijn contract moeten bevallen. (en moeten verzwijgen tijdens proeftijd dat ik zwanger ben) Kan iemand mij helpen met deze vraag??
Naar mijn mening heb je gewoon recht op zwangerschapsverlof tijdens een jaarcontract hoor! Zwangerschapsverlof word uit een apart potje betaald! Alleen of je het al meteen zou zeggen in de proeftijd zou je zelf moeten beslissen. Dit ben je niet verplicht! En het kan misschien in je nadeel werken... Ik hoop in ieder geval voor je dat je zwanger bent! Gr. Miranda
Ik heb afgelopen jaar in deze situatie gezeten, net een nieuwe baan (jaarcontract) en net nieuw zwanger. Ik heb redelijk vroeg verteld dat ik zwanger was, zodat men ook zou weten waarom in ziek zou zijn als dat het geval was. Mijn contract is nu na 1 jaar niet direct omgezet naar onbepaalde tijd, ze stellen de beoordeling gewoon 4 maanden uit. Dus ergens eind dit jaar weet ik of het vast word of niet. Denk het wel eigenlijk. Dus: ja je hebt gewoon recht op zwangerschapsverlof, 16 weken totaal. Groetjes van Kiki
Bedankt voor de informatie!! Vind het best lullig om na de proeftijd te zeggen dat je zwanger bent maar aan de andere kant moet je ook aan jezelf denken toch...