Hoi meiden, Ik heb sinds 2 a 3 dagen regelmatig harde buiken op het werk. Soms is het zo erg dat ik niet meer kan bukken en haast niet meer normaal kan lopen. Ook werkt mijn teamleidster ook niet echt mee als het gaat om mijn werktijden. Ze vraagt zelfs of ik niet extra kan werken en is niet echt begripvol. Vandaag had ik de vk gebeld om te vertellen van de harde buiken en het gezeur van mijn teamleidster. Maar de vk gaf aan dat ik het echt rustig aan moet doen op het werk en dat ik extra pauze mag inlassen. Ook zei ze dat harde buiken op zich 'normaal'is voor de laatste paar weken zwangerschap. Verder kon ze niet veel voor me doen omdat er niet echt iets medisch aan de hand is. Ik hoopte misschien dat ze zei dat ik minder moest gaan werken, of misschien wel helemaal stoppen, maar helaas niet... Dus ga toch maar door met werken, moet nog 8 dagen. En dan doe ik het maar rustig aan... Zijn er meer meiden die last hebben van harde buiken en die nog wel werken? Liefs Farfan
Die harde buiken heb je ook als je thuis stil op de stoel gaat zitten. Het hoort en nu gewoon bij. Je baarmoeder is zich aan het voorbereiden op de bevalling. Ik heb bijna dagelijks op mn werk harde buiken. Heb al een dag gewerkt met de hele tijd oefenweeën.
Hoi dreames, Dat is wel een beetje geruststelling. Het is dus gelukkig niet gevaarlijk, want heb ook wel eens gehoord dat je ten gevolge van veel harde buiken sneller kans hebt op vroeggeboorte... Maar inderdaad als ik thuis op de stoel zit of in bed lig heb ik ook harde buiken... Liefs Farfan
pak je pauzes, ik had ook veel harde buiken omdat onze zoon heel erg laag lag (laatste drie maanden al ingedaald zelfs, is ook te vroeg geboren) en ik heb zittend werk (callcenter) ben toen opgehouden met hele dagen werken en heb pauze gepakt als het niet meer ging (wel erg meewerkende baas hoor) hier had ik trouwens alleen op het werk last van harde buiken, thuis nergens last van en ik heb echt niet alleen maar stil op bed gelegen. geniet van de laatste loodjes! veel succes
Nou met thuis alleen op de bank liggen krijg je niet zomaar ook harde buiken hoor. Uit jouw verhaal komt toch wel naar voren dat het een beetje te zwaar word. harde buiken is niet erg, maar teveel of de hele dag is niet goed hoor. ik zou toch een stapje terug doen
ik ben vorige week opgenomen omdat ik ik eerst om de 3min harde buiken had en in het ziekenhuis aangekomenmoest ik aan de wee remmers gelukkig is het nu weer wat rustiger maar als ik niet had gebeld dan was waarschijnlijk de bevalling door gezet nu mag ik niet meer werken en volledig rust nemem en in de gaten houden hoeveel harde buiken ik heb als het weer te veel word moet ik weer terug
Mijn VK vertelde dat als ik echt langere tijd om de paar minuten harde buiken zou hebben, (zowel op werk als in rust), dat een teken was dat ik minder moest gaan doen. Zolang het bij een paar blijft verspreid over de dag of op een bepaald deel van de dag, is er niet zoveel aan de hand. Bovendien loop je al tegen het eind, dus dan zal het er nog wel wat meer ook bijhoren, maar sowieso zou ik niet extra werken! Je hebt ook alle recht om dat te weigeren, (normaal al, maar nu helemaal). Probleem van je baas als ze niet uitkomen met de uren...
Dat zou ik ook niet te hard roepen idd... het klinkt meer alsof ze het echt te druk heeft, stapje terug idd !