Hoihoi, Ik heb even wat vraagjes over een UWV uitkering... Ik zit nu sinds december voor 50% in de ziektewet door zwangerschap(BI). Nu krijg ik de helft van mijn salaris gewoon aangevuld door het UWV. Nu vraag ik mij af, heeft dit enige invloed op mijn zwangerschapsverlof uitkering? Krijg ik dan nog wel gewoon elke maand mijn volledige salaris uitbetaald? (zit niet boven het bepaalde daguitkering!) En mocht ik het niet volhouden tot mijn verlof, dus eerder 100% ziek zijn, heeft dat enige invloed? Na mijn idee krijg ik straks gewoon 16 weken mijn volledige salaris uitgekeerd door het UWV, ook al ben ik ervoor al ziek en krijg ik dus al geld van het UWV....maar wil het gewoon even zeker weten, niet dat ik straks voor verrassingen kom te staan en inene geen geld gestort krijg! MMM...hoop dat mijn verhaal te snappen is! hahahah alvast bedankt! kus miek
Beste Miek, Dit heeft geen gevolgen voor je UWV-uitkering hoor... het heeft echter wel invloed op de duur van je verlof. Normaal gesproken zou je ervoor kunnen kiezen dat je verlof ingaat vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum. Aangezien je nu ziek bent, wordt het verlof geacht in te zijn gegaan zes weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum (als je vanaf nu ziek blijft tot aan je bevalling). Je gehele verlof wordt dus naar voren gehaald en je hebt dus straks na de bevalling nog recht op 10 weken verlof. Ik hoop dat het zo duidelijk voor je is, Groeten, Josien
Dank je josien! Ik wist ind. dat ik eerder met verlof moest! Thx voor je overige antwoorden! kus miek
Betaalt het UWV je salaris? Bij mij betaalt het UWV aan mijn werkgever en betaalt mijn werkgever mijn salaris gewoon 100% door namelijk.
Heb het nagevraagt bij mijn werkgever! Mijn ziek zijn heeft geen consequenties voor mijn verlofuitkering! Krijg gewoon het volledige bedrag. Pff..scheelt weer stress..stom he waar je je inene niet druk om kan maken! Wanabe, nee het gaat ook via mijn werkgever, maar op mijn loonstrook kan je wel duidelijk zien wat het UWV betaald en wat mijn werkgever betaald/inhoud. En ik heb al een paar keer brieven met berekeningen gehad van het UWV.