Hoi dames, ik word helemaal gek van het uwv ik heb mij op 14 juli ziek gemeld voor mijn zzp werk waarvoor ik vrijwillig verzekerd ben. Mijn werkgever heeft mij ziek gemeld voor mijn loondienst werk nu maakt uwv er echt een potje van. Ze hebben mijn loondienst goed gekeurd 2 keer ipv ook mijn zzp werk goed te keuren nu hebben ze dat weer terug gedraaid krijg ik bericht dat ik niet verzekerd ben. Ik heb gisteren een medewerker aan de lijn gehad en die gaf aan dat alles oké was en dat ik vrijdag uitbetaald zou worden en nu opeens dit. Vorige week was het precies het zelfde ook een medewerker aan de lijn dat alles goed is en dat mijn aanvraag goed gekeurd zou worden en de volgende dag is alles weer fout. Heb 2x vragenlijst ingevuld 2x medewerker aan de lijn gehad we zijn nu bijna een maand verder en er gebeurt gewoon niks. Hebben jullie misschien tips voor mij wat ik hiermee aan moet ik bel ze namelijk al elke dag en wordt er niet wijzer van.
Niet specifiek hiermee maar mijn vrouw moest ook maanden wachten op het UWV en toen vonden we ergens iets waardoor ze je geld moesten geven voor elke dag dat ze te laat waren (en ook niet fatsoenlijk communiceren daarover). Toen we die brieven hadden verstuurd was ineens alles heel snel in orde. https://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/wat-kan-ik-doen-als-uwv-niet-op-tijd-beslist/detail/wat-gebeurt-er-na-melding-te-late-beslissing