Hallo ! Mijn contract is vanaf 1 dec niet verlengd. Nu zou ik mijn 1e UWV uitbetaling op 15 dec krijgen. De meneer die mij de uitkering toegekend heeft zei dat het de 15e zeker op mijn rekening zou staan. ik snap dat er een weekend overheen is gegaan. Maar misschien dat mede-ww ontvangers mij kunnen zeggen hoelang t ong. duurt dat het ook werkelijk op je rekening staat ?
als het op de 15de is aangeboden aan de bank dan kan het 3 tot 5 werkdagen duren voordat het op je rekening staat. Bel anders even met uwv 0900-9294 daar kunnen ze precies zien wanneer het is over gemaakt en jij het op de rekening moet hebben.
meestal krijg je het toch gewoon, net zoals bij je werk, een maand nadat je hebt gewerkt, in dit geval een maand nadat je in de ww hebt gezeten?
Ik zit al per 1 dec in de ziektewet en heb nog niks ontvangen. Ze zeiden tegen mij dat ze over de eerste betaling 4 weken mogen doen. Hierna wordt gewoon per week betaald.
zo wel voor de ww als voor de zw staat een maximale beoordelingstermijn van 4 weken. Dat houd in dat je maximaal 4 weken moet wachten op de beoordeling en eventuele eerste betaling van de uitkering. Is de beoordeling eerder rond en positief ( dat wil zeggen je hebt recht op de uitkering) dan kan een betaling eerder plaats vinden.