Wanneer aanvragen kinderopvangtoeslag?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Robin77, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik weet niet of ik het hier in de juiste rubriek plaats, maar probeer het toch maar ;) Vanaf 1 oktober zal onze uk naar de creche toe gaan. Wanneer moet je de kinderopvangtoeslag aanvragen?

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wij hebben het na de bevalling aangevraagd. Toen wisten wij wanneer ze exact heen zou gaan en wat haar sofinr. was (volgens mij hadden wij die ook nodig)

De toeslag had ik overigens 10 dagen voordat Fenna voor het eerst heen ging. Keurig dus. :)

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ja dat klopt, het kan pas nadat je een sofinummer hebt en dat is na de geboorte van het kind als je hem/haar aangeeft bij de gemeente.

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het is ook wel handig om te wachten tot je het contract binnenkrijgt.
    Dan weet je precies om hoeveel uren opvang het gaat en wat de uurprijs is etc.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

En ook wel handig om te wachten totdat je zeker weet dat er ook plek is per 1 oktober :p Want wij kunnen nog nergens terecht.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je kunt het zelfs nog achteraf aanvragen... Wij waren zo dom om het te vergeten. (nou gaat Jelle aar 1 dag per week, dus de totaalprijs is geen wereldschokkend bedrag) en we hebben het pas afgelopen oktober aangevraagd.. We hebben alles in 1 keer gehad vanaf vorig jaar september... Leuk bedrag voor Jelle's spaarpotje! :)

Nu krijgen we het trouwens wel eens per maand..

7. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik snap ook wel dat het geen zin heeft om het nu al te doen hoor, maar had geen flauw idee wanneer het dan wel zou moeten. Het is inderdaad irritant dat je nu nog niet weet of er uberhaupt wel plek is. Wij hebben onze uk opgegeven voor de creche hier in de wijk. Hebben een mail gekregen dat we maanden voor die tijd krijgen te horen of er plek is....ben benieuwd!

8. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    En hoe zit dat trouwens met de toeslag, betalen ze dat vooraf. Of moet je eerst zelf het hele bedrag betalen en krijg je dan de toeslag?

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    De toeslag wordt vooraf betaald.
    Ik krijg op de 20e altijd de kinderopvangtoeslag en de 5e van de volgende maand schrijft het kdv het geld af van mijn rekening.

Deel Deze Pagina