nou doordat ik bijna niet meer kan lopen en giga vermoeid ben ben ik dus nu niet in staat om te werken.... en heb me afgelopen zaterdag ziek gemeld mijn verlof begint 6 weken voor de uitgerekende datum, half januari dus... doordat ik nu ziek ben kunnen ze van mij verlangen eerder verlof te gaan nemen dus 8 weken voor en 8 weken na de bevalling? of kunnen ze dat niet hard maken? overigens zijn niet met idee gekomen maar ik zit het me zojuist te bedenken
nee als je ziek bent, dan ben je verplicht 6 weken voor je bevaldatum met verlof anders mag je ervoor kiezen 4 weken voor de datum te stoppen, maar als je ziek bent heb je die keus dus niet en wordt het automatisch 6 weken en niet 8 en dat is ook niet veranderd in 2009, ik ben namelijk ook gedeeltelijk ziek gemeld nu maar voor het UWV geld ziek = ziek dus 6 weken voor de datum stoppen met werken, ik heb ze er speciaal voor gebeld
Ach. waarom zouden ze het van je eisen? (kan overigens niet hoor) Ziekte door zwangerschap wordt volledig door het UWV aan je baas vergoed (met een maximum, maar dat ligt redelijk hoog)
Nee ik weet zeker dat je minimaal 16 weken verlof krijgt waarvan 4-6 weken voor de uitgerekende datum. En als ze je niet officieel ziekmelden, krijgen ze niet het geld dat ze kunnen krijgn van hun verzekering, dat is dus hun verlies! Als je alles door wilt spreken kan je een afspraak maken met je arbo-arts. Het staat ook in de folder die bij de verloskundige ligt, mischien kan je die aan je leidinggevende geven! Succes meid,
Normaal kun je kiezen om 4 tot 6 weken voor je uitgerekende datum met verlof te gaan. Als je 6 weken voor je uitgerekende datum in de ziektewet zit, dan moet je 6 weken vantevoren met verlof gaan, dan heb je die keuze niet meer.
indien ziek, ook al zijn het maar paar uurtjes. Indien gemeld door je werkgever bij het UWV (vangnetregeling) dan MOET je 6 weken van te voren met verlof (Ik werk bij het UWV)
dat kunnen ze wel eisen maar je hebt ALTIJD recht op MINIMAAL 10 weken na je bevalling. al ben je je hele zwangerschap ziek dan nog heb je 10 weken erna
Als je 8 weken voor je uitgerekende datum ziek wordt dan heb je 2 weken ziekte en 6 weken zwangerschapsverlof.