Studeren

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Momisake, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik ben 32 jaar en bijna 8 jaar thuisblijfmoeder.
    Hiervoor was ik een paar jaar management assistente maar dat nooit gezien als iets wat ik voor altijd wilde blijven doen.
    Mijn droombaan vanaf dat ik 4 jaar ben is kraamverzorgster worden, en ik heb de keuze gemaakt om nu mijn hart te volgen. Het wordt pittig met 3 kleine kinderen, maar ik weet dat dit is wat ik wil.
    Maar nu dus kijken welke opleiding.
    Een bol opleiding via thuisstudie of het roc..
    Thuisstudie zie ik niet zo zitten, maar fulltime naar school is ook niet handig met 3 kinderen denk ik.
    Dan een bbl-opleiding via het roc, die duurt ook 3 jaar en dan ben je verzorgende ig. Maar 3 jaar is best lang, ook voor de kinderen die dan vaak naar de naschoolse opvang moeten.
    Een bbl-opleiding via een kraamzorginstelling geeft nog altijd mijn voorkeur maar die doen ze even niet meer (hopelijk wel in 2015 of 2016).
    Nog veel om over na te denken, daarom ga ik ook niet eerder beginnen dan 2015.
    Heeft er iemand een boekenlijst voor de opleiding verzorgende ig of de bbl opleiding kraamzorg? Dan kan ik alvast wat informatie opdoen.

Wie studeert er hier? En waarvoor? En hoe gaat het bij jullie, red je het met evt kinderen en opvang?

2. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Wat leuk!!! Ik heb geen tips, maar ik wil in September HBO-V gaan doen. Ik heb nog recht op stufi, dus ik ga wel voltijds. Ben benieuwd hoe het gaat. Mijn man steunt mij hier wel in, wat ik ook wel als noodzakelijk beschouw. Pittig wordt het zeker, maar hee, wij zijn moeders en moeders kunnen alles. ;)

3. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    haha nou alles is ook overdreven ;) maar wel heel veel :p

ik heb er onwijs veel zin in om te starten, maar moet nog echt even geduld hebben. Ik heb een aantal kraamzorgbureau's gemaild maar nog geen reactie terug ontvangen helaas..

4. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Hier een fulltime student :) Volgend jaar is mijn laatste jaar, dan moet ik 2 dagen naar school en minimaal 2 dagen stage lopen. Gezien ik in de (muziek)evenementen werk, komt het veel neer op weekenden en avonden. Met een muzikant als man wordt dat nog wel een hoop gepuzzel! Mijn stage voor volgend jaar staat nog niet vast qua uren etc, dus er is vast wel wat te regelen :)

5. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik studeer HBO Rechten bij het NTI. Studie zelf bevalt me goed. Maar daarbij werk ik ook onregelmatig en alles bij elkaar valt me om eerlijk te zijn best zwaar. Nu moet ik de opleiding niet binnen 4 jaar afronden, wat me enige rust geeft. Bovendien vind ik het een investering in jezelf, maar het kan pittig zijn zeker met 3 kindjes! Maar als je voldoende motivatie hebt gaat dit je zeker lukken!!!

6. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ik zou het je niet aanraden om aan de studie van vig te beginnen met 3 kids. Ik heb deze bbl opleiding 7 maanden gedaan toen raakte ik zwanger van de 2e en ben ik gestopt. Het is echt een vrij pittige opleiding waarbij je veel uren in de praktijk moet maken met veel wisselende diensten en uren.
    Ik ga na de bevalling beginnen aan de thuis studie voor VIG. Dan kan ik eerst rustig de theorie leren en de laatste paar maanden stage lopen om alle handelingen uit te voeren.

7. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik wil de opleiding ook pas gaan doen als de jongste naar school gaat, dus in 2016. Misschien dat ik voor die tijd alvast de theorie opleiding ga doen. Maar ik twijfel of het via thuisstudie wel een goed idee is. Ik geloof dat NHA wel goed aangeschreven is, maar ik wil zeker weten dat ik kraamverzorgster kan worden als ik een thuisstudie heb gedaan.
    Ik heb gemaild naar een kraamzorgbureau maar krijg geen antwoord terug helaas.

8. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Daar twijfelde ik ook erg over maar je moet zoiezo ook stage
    Lopen dus dan kan je ook al je handelingen halen en kunnen ze ook zien hoe je werkt. Succes met je keuze!

9. Reb

Reb Niet meer actief

Ik studeer aan de LOI, lerarenopleiding Nederlands. Mijn dochter is nu vier maanden oud en moet nog ruim drie jaar studeren. Ik ga na de zomervakantie werken als docent Nederlands, hiervoor heb ik al een hbo studie afgerond als docent geschiedenis (maar daar is geen werk in te vinden).

Mijn man en ik hebben het grote geluk dat mijn schoonmoeder drie dagen per week gaat oppassen (want ik ga drie dagen werken). Wanneer ze oud genoeg is voor de peuterspeelzaal zal ze in de woonplaats van mijn schoonmoeder naar een peuterspeelzaal gaan.
    Toen ik nog gewoon werkte en studeerde was het af en toe ook best pittig, maar het zal nu wel wat zwaarder worden. Maar nu moet ik wel even eerlijk bekennen.... Ja er is minder tijd om te studeren, door je dat te beseffen zal je waarschijnlijk wel effectiever met de tijd omgaan. Buiten dat, een grotere motivate om dit voor jezelf en ook voor je kids te doen (mama voelt zich nuttig en is blij, kinderen worden nog gelukkiger) bestaat er niet. Binnen een korte tijd weten ze niet beter en jij ook niet. Tijd vliegt gewoon voorbij en voor je het weet heb je JOUW diploma lekker in je zak.

Succes!

10. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik daar in tegen zeg dat het wel kan ik ben in 2011 begonnen met de studie en raakte eind 2012 zwanger van mijn dochter. Heb dus twee kinderen en doe het door de week alleen omdat vriend over verwerkt. T was pittig maar vorige week heb ik de laatste bewijsmappen ingeleverd en het laatste examen gedaan. Ben dus vanuit mijn verlof weer volop aan het werk en aan de studie gegaan en het loont zich want over 3 weken mag ik mijn diploma op halen

11. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik wil vanaf het najaar de studie SPD of Assistent Controller gaan doen. Is een zaterdagopleiding (voor deze variant kies ik in ieder geval), waarbij ik 1 x per 2 weken naar school moet. En dan ongeveer 10 uur per leerdag aan thuisstudie heb. Ik ga daarbij ook nog 4 dagen weken. Mijn sociale leven zal dus op een iets lager pitje komen, maar dat heb ik er wel voor over. Overigens verwacht ik dat ik tijdens de studie mijn tijd wel zo effectief mogelijk in kan delen, dat ik nog met mijn gezin en vrienden leuke dingen kan doen.

Deel Deze Pagina