Wat doen jullie allemaal door de pastasalade? Ik vond het nooit lekker (en heb het dus nog nooit gemaakt), maar nu ineens zo'n zin in! Wat een zwangerschap wel niet kan doen, haha! Het liefst heb ik een salade die mijn dochter van 14 maanden ook kan mee eten. Dingen als sla en rucola krijgt ze nog niet goed weg. Komkommer en tomaat in blokjes gaat wel goed.
Wat ik er wel eens door doe is, gerookte kip, mais, kaasblokjes, (zilver)uitjes, tomaatjes en een lekker sausje
Dat klinkt lekker! Ik heb nog gebraden kip in de pan liggen van gister, dus die kan ik er wel doorheen doen. Was voor sausjes zouden hier lekker bij zijn?
Hier maak ik pastasalade met penne! Ik ga als volgt te werk. Eerst penne koken, afgieten en een beetje af laten koelen. Dan gaat er boursin cuisine (de groene) doorheen. Dat doe ik vaak al als het nog warm is, om te voorkomen dat de pasta aan elkaar gaat plakken. Daarna nog groene pesto toevoegen. Dan ga ik alles snijden (de overige ingredienten en die voeg ik toe). En dat is lenteui, gehalveerde cherrytomaatjes, avocado, eventueel stukjes ei, mozzarella en geroosterde pijnboompitjes Super lekker.
Oh ja, en nog 1 die lekker zomers is. De wokkeltjes pasta koken en afgieten. Daar doorheen een bakje met selleriesalade. Dan nog wat ananas en mango er doorheen (kleine stukjes) en cashewnoten!! Super makkelijk en erg lekker!!
Ik gebruik fusilli met tonijn, paprika, mais, dopewertjes, cherry tomaatjes en komkommer. Als dressing balsamico azijn met olijfolie en italiaanse kruiden.
Ik krijg helemaal trek van dit topic! Mmmmmm!! Eigenlijk kan je er alles in doen wat jij (en je dochter) lekker vindt. Hier vaak: Rucola/ sla, gerookte kip, pijnboompitjes, paprika, komkommer, gekookt ei, klein rood uitje, evt nog iets zuurs (bijv augurk, kappertjes). Maar je kan bijv ook gerookte zalm, tonijn, uitgebakken spek, geitenkaas, goudse kaas, enz toevoegen ipv kip.
klinkt heerlijk, dit ga ik een keer maken Ik maak vandaag een pastasalade met fusili, zongedroogde tomaatjes, paprika, knoflookolijven, gerookte kip, augurkjes, zilveruitjes en groene pesto.
Wat ik er allemaal doorheen doe; - zongedroogde tomaatjes - knoflookolijven - cherry tomaatjes - komkommer - alfalfa - tonijn - geitenkaas met honing (bettin blanc bv) Zalig! Komt deze week zeker op het menu
Wij doen: Penne koken (niet teveel) Rucola sla Gerookte kip Cherry tomaatjes Komkommer Geroosterde pijnboompitjes Als dressing doen wij een beetje groene pesto mengen met olijfolie en hier een dun sausje van maken. Alles door elkaar mengen. Stokbroodje erbij en gegarandeerd eetsmakelijk!!! Hmmm ga het zelf morgen ook maar maken
Die van vandaag is klaar, maar ga van de week zeker nog een andere variant maken! Heb er nu cherrytomaten, komkommer, augurk, mais en mozarella door. als sausje kruidenkaas met pesto. Hmmm, jammer dat manlief nog niet thuis is, ik heb er zin in!
Ik heb net penne, mozzarella, cherrytomaatjes, pijnboompitten, tonijn, rucola, uien, rode pesto, chiabatta en roomkaas gehaald...moet wel iets van te brouwen zijn denk ik, wordt m'n eerste zelfgemaakte pastasalade