Ik heb een aantal gedichtjes voor het geboortekaartje van onze dochter. Vorig jaar hebben wij onze tweede dochter verloren dus willen hier wel iets van in verwerken. Ik was benieuwd welk gedichtje jullie het mooist vinden.. Al maanden deel van ons leven weer groot geluk aan ons gegeven Nu je bent geboren zijn we stil en blij voor ons heel bijzonder Dat ben jij ------ Elk kind... een wonder Elk kind... zo speciaal Elk kind... ons gegeven Elk kind een nieuw verhaal ------ Je hebt ons door je komst betoverd Je hebt ons met je lach veroverd Een nieuw begin na alle pijn het leven kan geweldig zijn ------ Een nieuw leven een klein wonder Het klinkt zo gewoon maar voor ons zo heel bijzonder ------
Wat mij betreft nummer 4! Prachtig! Voor jullie heel persoonlijk, maar voor jullie aanstaande kindje ook mooi om later te lezen zonder daarin alleen maar verdriet te hoeven voelen voor haar eerder overleden zusje. Deze zou ik ook gekozen kunnen hebben. Liefs Lun
Nr 4 hebben wij ook uitgekozen om te gebruiken in oktober. Heb in de trein zitten janken toen ik deze op 'lieve engeltjes' tegenkwam. Komt echt helemaal binnen, is niet te zwaar, en verteld toch 'ons' (alle vlnderouders) verhaal. Maar de andere vind ik ook mooi hoor!
heel mooi nr 4 !!!! deze vind ik ook zo mooi ; Uit de hemel viel een traantje , van een sterretje helder en klein , een traantje van verdriet en blijdschap , ..... had er zo graag bij willen zijn .
Hoi Marjon, ik vind hem ook heel mooi. Ik weet echter niet of ik hem op een geboortekaartje zou zetten. Ik wordt er naast het mooie stuk dat ik erin zie/ lees ook wel verdrietig van. Maar mooi is hij zeker
Ja ik vind m ook wat te verdrietig. Word teveel stil gestaan bij het verdriet vind ik en te weinig bij het geluk van dit nieuwe kindje. Toch bedankt. Sowieso iedereen bedankt. Het wordt de laatste!
Nr 4 is mooi, maar ben ik de enige die er niets van een vorig kindje in terugziet? (ik had nr 4 voor mijn oudste kind btw) Wij hadden dit gedichtje: Vanuit de hemel wil ik laten weten Papa en mama zullen mij nooit vergeten Daarom vertel ik trots en blij J en ik hebben er een broertje bij! - A*
Ik vind nr 4 ook leuk, maar zie er eigenlijk ook niets van een vorig kindje in terug. Ondanks dat ik het een mooi gedichtje vind, zie ik hem te regelmatig op geboortekaartjes (ook van mensen die geen miskraam/overleden kindje hebben gehad). Als ik mijn andere kindje er ook in zou willen verwerken, dan zou ik het toch liever iets specialer hebben. Vind die van jullie heel erg mooi.
Ik vind 4 juist heel subtiel. Het staat er niet letterlijk in, maar allen die de situatie kennen, zullen het er wel uit halen.