Ik vrees dat t topic binnenkort weer gesloten gaat worden als er niet regelmatig wat gepost wordt dus hier nog maar weer een berichtje
Hier een oud Gent ganger, die inmiddels net gestart is voor een allerlaatste icsi poging voor een derde kindje. Soms verklaar ik mijzelf voor gek. 2 gezonde icsi kindjes en een leeftijd van 42 jaar, maar die wens voor een derde blijft toch door mijn hoofd spelen. Om te voorkomen dat ik later achteraf blijf omkijken met de vraag: "stel dat.....", hebben manlief en ik afgesproken om 1 poging te gaan doen en dan te kijken / beleven wat er gaat gebeuren. Vandaag de eerste menopur er in. Toch wel weer vreemd na een paar jaar weer aan de hormonen. Soms denk ik bij mijzelf: Waar begin ik weer aan". Mmaar de wens voor een "groot gezin" speelt al sinds mijn puberteit dus ga ik (ondanks mijn hoge leeftijf) toch nog een klein kansje geven. De prof zag ons niet geheel als kansloos en durft een poging nog best met ons aan, dus daar vertrouw ik dan maar op. mama van H. Hoe is het met jou? Je speelt al zo lange tijd door mijn hoofd. Alles goed?
Ik lees ook nog af en toe mee Onze oudste dochter is met hulp van Gent ontstaan, ze is nu 22 maanden 9 maanden na haar geboorte had ik het sterke gevoel weer zwanger te zijn, ondanks dat één eileider is verwijderd en de andere ondoorgankelijk, beschadigd en nietfunctionerendmeer is. Dat klopte dus, een echt medisch onmogelijk spontaan wonder Ze is nu ruim 3 maanden. Zo heb je niets, zo ben je mama van twee prachtige meisjes. Megadruk is het haha maar wat een rijkdom. Ik hoop dat de dames die nog wachten, ook snel gevulde armen hebben! Tauret wat spannend dat je nog voor een derde gaat! Weet nog dat je toen de eerste in ons topic was met een positieve test Ik duim voor je! Chantal jouw meisje ook alweer 16 maanden wat gaat het snel Zag een tijdje geleden dat Armani (ook nog uit de begintijd van dit topic) uiteindelijk mama van een tweeling is geworden Ik ben ook benieuwd hoe het met mamavanH gaat...
Hier een nog-niet-zo-lang-geleden Gent-ganger: inmiddels 20 weken zwanger van de eerste ICSI! Wij zijn ook verzekerd bij CZ, maar hoefden niet de 3600 euro voor te schieten. Wel voorschot van 100 euro moeten betalen bij intake en ook zelf de medicatie moeten voorschieten bij het ophalen bij de apotheek van UZ Gent, was 400 euro (voor Menopur en Pregnyl). Helaas wel problemen gehad met terugbetaald krijgen van medicatie; apotheek UZ Gent zei dat we Cetrotide en Utrogestan bij eigen apotheek moesten halen, CZ zegt dat we dit bij Gent hadden moeten halen. Uiteindelijk bij wijze van uitzondering toch gedeeltelijke vergoeding gekregen van CZ, maar was een hoop gedoe. Niet zo heel tevreden over CZ dus tot nu toe. Ik acht de kans ook erg klein dat we iets vergoed krijgen van de kosten voor het huren van het thuis-echo-apparaat. Wel voordeel van CZ: als het dan eindelijk gelukt is om zwanger te worden, kun je alsnog je pakket verhogen naar Gezin (wij hadden eerst Jong). Krijg je o.a. eigen bijdrage kraamzorg vergoed en ook 200 euro voor zwangerschapscursussen.
Hey meiden wat leuk om van jullie te lezen. Sophy wow 2 meiden nu, wie had dat durven dromen! En wat leuk van armani, haha ik herinner me die grapjes nog wel over tijgerprintjes aantrekken bij de punctie enz. Tauret, wie weet mag jullie droom voor een derde ook nog uitkomen, hoe gaaf zou dat zijn? Ben inderdaad ook benieuwd naar mvh, en de andere oud gent gangers Ons meisje doet het ontzettend goed. Ben nog dagelijks dankbaar voor dat grote wonder en dat gun ik iedereen hier!!
Kom ook even om de hoek kijken. Gluur nog vaak in het Gent topic. Ben een oude Gentganger en sinds kort weer een DD ganger. Tauret, weet niet of jij mij nog kent maar ik heb je wel gevolgd. Wow, nu aan de start voor nummer 3! Heel veel succes! Hier zoals gezegd van Gent sinds begin dit jaar terug naar DD. Niet omdat ik het daar zo fijn vond (na 7 ICSI's in DD daar gillend weggerend en in Gent na 2 ICSI's uiteindelijk zwanger geworden van onze dochter). Maar na 4 mislukte ICSI's en 2 afgebroken ICSI's in Gent voor een brusje werd de afstand me toch te veel. En daarnaast wilde ik heel graag weer gebruik maken van Intralipid (in 2011 1 keer gebruikt en hiermee ben ik zwanger geworden van onze dochter) en Gent biedt dit niet. In DD kan ik alles onder 1 dak doen (destijds ICSI in Gent gedaan en Intralipid in DD) en het scheelt me enorm veel reistijd (1,5 uur enkele reis DD ipv 3,5 uur enkele reis Gent) en dus geregel qua oppas enzo. Heb dan ook net mijn afspraak op 9 juli met prof de S. afgezegd. We doen nog 1(?) poging in DD met alles erop en eraan en dan houdt het (denk ik) echt wel op voor ons. Ik ben ook benieuwd naar mamavanH. En Sophy wat een mooi verhaal! Geweldig! En ook bijzonder om te horen dat Armani een tweeling heeft gekregen. Chantal, jullie meisje ook al groot! Tijd gaat snel!
Mooi ook hoe iedereen elkaar volgt Sikki ik weet nog dat je toen eindelijk zwanger was (en ik met tranen in mn ogen zat dat het je gegund was) en nu weer een lange weg voor een brusje... Ik duim dat deze poging lukt!
Sikki wat leuk dat je nog even komt spieken. Spannende tijden weer, ik hoop voor jullie dat de intralipid DE sleutel was tot jullie zwangerschap destijds! Ik vind het best wel lastig, wanneer de keus te maken om het weer aan te gaan voor een brusje. Tot nu toe genieten we intens van ons meisje, maar het zou leuk zijn als er in de toekomst een broertje of zusje bij komt!
Ik heb mijn geweldige zoontje ook aan Gent te danken! Wij hebben nog 2 cryo's, dus wat mij betreft gaan we vanaf december voor een brusje. Manlief is wat ouder dan ik (47-35), dus ik wil vooral vanwege zijn leeftijd niet te lang wachten.
Sikki, wat leuk dat jij even komt spieken. Voor jou dus ook een spannende tijd. Is het nu in DD toch weer anders als in Gent mbt medicatie? Wij hebben toen ook ooit 1 poging gedaan in DD, maar ik had niet echt "de klik" daar. Ik las elders dat je woensdag de punctie heb. Ontzettend veel succes. (ik "volg" je een beetje op het andere topic). Hilly, jij over een paar maanden ook weer naar gent? Leuk! Kan mij voorstellen dat je er toch weer voor wilt gaan vanwege het leeftijdsverschil. Mijn man en ik schelen 11 jaar, dus snap wat je bedoeld. Hier even een korte update. Helaas minder positief als ik had gehoopt. Ik heb gisteren de punctie gehad en daar zijn 11 eicellen geplukt. Ik was hier erg blij mee, gezien mijn leeftijf (bijna 43), dus dat gaf mij hoop. Vandaag gebeld en er bleken 8 eicellen rijp te zijn, echter zij hebben er maar 2 kunnen bevruchten. Ik heb nog nooit zo'n laag aantal meegemaakt (meestal gemiddeld toch wel 8 bevruchte eicellen) dus mijn leeftijd zal nu toch echt wel een flinke rol aan het spelen zijn. (auww...). Woensdag dus de terugplaatsing. Ik merkte wel dat ik deze poging best zwaar vond. Het op en neer rijden begon mij erg tegen te staan en de verhouding tussen de belasting/ energie die het mij kost en de kansen op een positief resultaat zijn niet meer in evenwicht. Hierdoor ben ik het waarschijnlijk wel al mentaal aan het afsluiten. Afijn, eerst deze 2 nog maar even bekijken en dan zien wij wel weer verder.
Tauret, hoe is het gegaan? Ik begrijp heel goed de belasting die je ervaart. Dat is ook de reden dat wij naar DD zijn geswitched. Maar na de mislukte poging daar begint Gent toch weer te kriebelen. Afgelopen poging in DD had ik 9 follikels en hieruit zijn maar 4 eicellen gekomen. Daarvan waren en 3 rijp en helaas geen bevruchtingen. In Gent haalden ze altijd uit alle follikels een eicel. En meestal ook wel rijp. Snap er dus echt niets van dat dat nu niet het geval was in DD. Wellicht toch ook mijn leeftijd die nu parten gaat spelen. Nu dus de kater van de laatste ICSI. Even laten bezinken en dan kijken of we nog verder gaan of niet.
Hi meiden! Ik kom ook even spieken, lees positieve berichten maar ook toch helaas minder goed nieuws, knuffel! Mijn leven heeft even totaal op z'n kop gestaan, half februari is mijn moeder totaal onverwacht overleden, en toen ben ik compleet ingestort. Alle pech van de afgelopen jaren kwam eruit. ik heb onmiddellijk hulp gezocht, en ik kan wel zeggen dat ik inmiddels weer de Bengeltje ben van jaren geleden en eindelijk echt kan gaan genieten van mijn prachtige meisje. *zwaai zwaai*
hoi hoi meiden, lange tijd niks van me laten horen, maar er is ook zoveel gebeurd en zo heftig en emotioneel dat ik mezelf op overlevingskans gezet had. Mijn leven stond op zn kop, inmiddels daarom gescheiden van de papavanh en nu gelukkig met mijn nieuwe lief. na een bezoek aan Gent en Serum Athene en een immunoloog in Athene in 2014, ben ik eind vorig jaar opeens zwanger geraakt en gebleven...ik durfde het niet te geloven. En heb ook lange tijd niet durven vertrouwen op een doorgaande zwangerschap. Heb nog twee x met dr. Pfeifer contact gehad toen ik eenmaal zwanger was en daarna volledig vertrouwd op mijn eigen intuïtie, de adviezen van Serum en mijn endocrinoloog (hoewel ik zelf altijd ook naar mijn T4 heb gekeken en niet alleen mijn TSH). Het is een combi geweest van de juiste aanpak mbt medicijnen, vitamines, liefde en intuïtie. Blijkbaar mocht het nu gebeuren. Ook mijn nieuwe lief heeft me op de juiste momenten ondersteunt bijv door mijn schildklier medicatie al ver voor de positieve test op te hogen. Ben nu 4 dagen overtijd en zit te wachten op het moment dat ik dit nieuwe kindje mag vasthouden. erg spannend vind ik het want ik ben nog nooit bevallen. Mijn dochter lag in stuit en dus was zij via een geplande keizersnede ter wereld gekomen. Stiekem kijk ik ernaar uit om die uitdaging aan te gaan, maar knijp m ook wel Ik hoop snel met een aanpassing te komen van mijn profielnaam als dat kan als in mamavanh&.. Voor iedereen hier, hartelijke groetjes en ik hoop voor iedereen dat een droom nog mag uitkomen! En sorry als ik nergens op gereageerd heb de afgelopen tijd. Liefs!
MvH wat een nieuws allemaal zeg! Gefeliciteerd met je nieuwe liefde en zwangerschap, hij is de biologische vander ook of is dat papavH. En je schrijft dat de nieuwe liefde je ondersteund heeft door je medicatie op te hogen, betekend dat dat hij arts is? Ik had nog aldoor pregnyl in de koelkast liggen die je zou ophalen, helaas uiteindelijk over de datum gegaan. Maar ik heb nu beetje haast ik pb je anders later ff. Misschien leuk om met de oud gent gangers een afgeschermde fb groep te starten, heb ik met andere mama's ook. Wie wil mag me een krabbel sturen!
Hoi Chantal85: Wat lief dat je er naar vraagt , mini is er! alles erop en eraan en helemaal gezond, joehoe! hij is op 21 juli geboren na een " normale" bevalling. (sjips wat deed dat zeer, ik heb ongeveer 18 uur bijna non-stop rugweeen gehad...auw....ik heb nog gekermt bij 9,5 cm dat ik er nu echt zat van was en dat ze toch alsnog een keizersnede moesten doen...maar de verloskundige gaf aan dat ik er toen echt bijna was en nog effe moest doorzetten). Ik kan nog bijna niet zitten op mijn stuitje hahaha en ik hoop dat ik er geen baarmoeder verzakking aan over hou, maar het resultaat mag er zijn, we zijn blij, dankbaar en trots op dit lieve kereltje. Hij woog 3950 gram en was 52 cm lang (inmiddels 56 cm! ) Hij is een engeltje, huilt amper en groeit goed. Wel weer even wennen met het nachtdienstenwerk , maar superblij!!