Hallo meiden, Vandaag mijn eerst punctie gehad voor IVF. Ik heb PCOS en mijn eierstokken zaten vol met blaasjes. Echter zijn er maar 3 eitjes gevonden. Wie heeft hier ook ervaring mee? Ben zo bang dat er geen bevruchtingen en of celdeling zal zijn en dus alles deze ronde voor niets is geweest... X
Hé meid Wat naar om te horen. Waren de andere follikels niet genoeg gegroeid of waren ze 'leeg'? Groetjes
Ik zat in een gelijkaardige situatie. Ik regaeer heel slecht en moeilijk op hormonen. In 8 maanden tijd maar twee keer één rijpe follikel gehad dus IVF was uitgesloten voor mij. Daarom ik voor IVM gaan. Ik had hiervoor al intake gehad in het UZ Brussel. Bij IVM onrijpe eicellen uit de eierstokken te halen via een punctie. Deze onrijpe eicellen worden daarna in ongeveer dertig uur in het laboratorium tot rijping gebracht en daarna kunnen ze bevrucht worden via IVF of ICSI. Deze zogenoemde In Vitro Maturatie (IVM) is een nieuwe voortplantingstechniek en heeft als grote voordeel dat vrouwen de hormonale stimulatie van de eierstokken niet hoeven te ondergaan. Hierdoor is de behandeling een stuk minder belastend en is er bijvoorbeeld minder kans op overstimulatie van de eierstokken. De techniek is veiliger en goedkoper dan een IVF-behandeling. In België zijn hiermee al honderden kinderen geboren en wereldwijd al duizenden. In januari ging ik starten met IVM wanneer ik wonder boven wonder van mijn tweede eisprong zwanger bleek! Meer info vind je ook via UZ Brussel Fertiliteitskliniek CRG - Brussel (Jette) - Welkom bij het Centrum voor Reproductieve Geneeskunde
Ja baal echt gigantisch. Anderen waren leeg. hoop dat er iets bevrucht wordt anders was de pijn voor niets...
Ik had exact hetzelfde. Meer dan 25 blaasjes aangeprikt waarvan 14 grote. Hier bleken maar 5 eicellen in te zitten. De rest was leeg. Hiervan zijn er twee bevrucht. 1 verse TP en 1 cryo. Beiden hebben niet tot een zwangerschap geleid. Wij zijn nu overgestapt op het uz in Gent omdat ze dit in Nederland niet raar vinden. In Gent vonden ze het wel raar gezien mijn leeftijd 27 is en ik ook Pcos heb.