Ik ga stoppen.. En ik vind het *vastniettoegestaanwoord*

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door taliaa, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Bah bah bah..
    Het komt nu echt heel dichtbij: het moment dat ik af moet gaan bouwen.
    En oh oh wat een buikpijn:(:(. Er vloeien nogal wat traantjes Als ik eraan denk.. Niet meer mijn lieve meisje aan de borst, niet meer dat slapende lijfje tegen me aan als ik wakker word na een nachtvoeding, met zo halve tepel in dr mondje. Niet meer even een troosttiet erin als ze moe of jengelig is. Of geschrokken of bang.

Ik ben zo dankbaar dat ik borstvoeding heb kunnen geven( dat ik uberhaupt de bevalling overleefd heb), maar het smaakt naar meer. Naar nog jaaaaaaren voeden en troosten.
    Wat is borstvoeding op deze manier toch zoveel meer dan voeden alleen.

Nu zul je denken: waaaaaarom stoppen dan? Nou, mijn rugoperatie komt snel dichterbij. In januari ben ik aan de beurt. Uitstellen is geen optie meer.

Wat ik met dit topic wil? Weet ik niet. Gewoon even mijn k.tgevoel van me afschrijven. En niet de eeeeeuwige reactie krijgen van : je moet toch ooit stoppen? Joh, dan slaapt ze lekker door. Of nog meer van dit soort praat.

Poe... Even mn traantjes deppen..:( hormonsterssss

2. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Och meid, 't is wat. Laat je tranen maar lekker even lopen. Hele dikke knuffel voor jou!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat ontzettend rot voor je dat je moet stoppen. Als je zo graag door wilt gaan, heb je denk ik al contact gehad met de lactatiekundige om te bespreken wat de mogelijkheden om toch door te gaan?

Ik kan het me voorstellen hoor, dat je nog niet wilt stoppen. Dus lucht je hart maar lekker!

4. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Super balen meis!!!.. precies hoe jij het gevoel beschrijft voel ik ook als mijn meisje bij mij drinkt of gedronken heeft!!!.. ik krijg al tranen in me ogen als ik er aan denk om te stoppen.. Maar ik blijf lekker door gaan..

super jammer dat er geen oplossing is.. :(.. Sterkte meid

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ach ik las je verhaal...wat verdrietig he..maar ik kan me voorstellen dat in jouw geval het echt een onmogelijke zaak is. En ik weet zeker dat als het anders kan, je daar al voor had gekozen..

Heel veel sterkte, geniet nog van de momentjes met je kleintje. De gedachte aan stoppen daar krijg ik ook tranen in mijn ogen van. Het is gewoon heel erg emotioneel!

Succes met de operatie en vooral de periode er na, en een dikke virtuele knuffel!

6. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Wat een machteloos gevoel moet dat zijn! lekker genieten nog van de laatste momenten! En als je je gevoel wil uitspreken dan leef je maar lekker uit hier!

7. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    :( wat naar! Sterkte!!

8. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Pffff wat @!@#@@ voor je, ik snap je verdriet zo goed!! Sterkte en probeer intens te genieten en dankbaar te zijn voor wat je tot nu toe hebt gekregen. Knuf

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Waarom kun je geen borstvoeding geven na je rug operatie?

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Ik mag de eerste dagen alleen plat liggen (zou ik dan kunnen kolven?) En staan.
    Maar het grootste punt is dat ik een gipskorset draag.
    Plus dat ik volledig afhankelijk ben van anderen . Ik mag nog geen pak melk iit de koelkast pakken. Ik moet dus ook volledig zorg voor de kinderen regelen.
    En als ik dan ook nog moet regelen dat die zorg dus ook nog altijd bij mij plaats vindt en ik geholpen word met de bv.

Zoooo lastig dit. Zo lastig dit. Bedankt voor jullie reacties

11. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Wat ontzettend *bliep* dat je moet gaan afbouwen. Oh kan me je gevoel helemaal voorstellen om te moeten stoppen terwijl ze zo jong is.

Hoe lang moet je revalideren? Ik zit me af te vragen of je daarna niet kunt relacteren? Heel veel sterkte in ieder geval.

12. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Wat ontzettend 'piep' voor je. Kan je nu een voorraad op bouwen in de vriezer zodat je op die manier nog wat langer bv kan geven? Heel veel sterkte met de coöperatie naast het stoppen met bv lijkt me het sowieso een mega opgaven met een jong gezin.

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wat k*t zeg :( Maar draai 't ook om: wat fijn dat je haar wel hebt kunnen voeden! Dat is iets om trots op te zijn!

14. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Wat vervelend,misschien iets waar je zelf aan hebt gedacht,maar misschien een idee om contact op de nemen met de moedermelkbank?zodat je wel nog borstvoeding kan aanbieden ipv flesvoeding?weet niet of dit je ligt natuurlijk en het is niet te vergelijken met live aan de borst.sterkte met je operatie en het herstel daarna!

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik dacht dat het vooral om medicatie zou gaan waardoor de melk niet geschikt is. Maar zo lan plat liggen is inderdaad wel erg lastig. Op je rug kolven zal niet gaan, denk ik. Staand wel, maar ik kan me voorstellen dat je de momenten dat je kunt / mag staan ook voor andere dingen wilt gebruiken. Ik weet wel dat sommige vrouwen op hun rug voeden, vanwege een sterke melkstroom. Zou het niet mogelijk zijn om dat bijv. toch nog twee keer per dag te proberen? Wie weet houd je daarmee de bv net voldoende op gang om nog weer te kunnen relacteren?
    Ik hoop dat je het niet vervelend vindt dat ik meedenk. Als je het voor jezelf al hebt vaststaan dat je moet stoppen, komt het misschien verkeerd over. Maar ik vind het gewoon zo rot voor je. Ik kan me voorstellen dat jij je meisje liever nog een stuk langer aan de borst had gehad.

16. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Ik denk graag ook nog even met je mee, ik kan me zo goed voorstellen dat je het zo naar vind. Is de "Gehoekte kolftrechter" op eurolacwinkel.nl iets? (Directe link lukt niet) Daar staat bij dat hij ook geschikt is voor liggend kolven.

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wauw heftig.
    Ja ik zou zeggen, als je wilt, en als het lukt met de hulp die je kunt krijgen, voedt dan gewoon liggend op je rug.
    Ik begrijp dat dat te lastig kan zijn hoor, ik probeer wat mee te denken.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe lang moet je plat liggen?
    Ik moest na mijn keizersnede ook een aantal dagen blijven liggen, en had dus ook alle hulp nodig bij het aanleggen.
    Op zich kan aanleggen en zelfs kolven wel liggend, al is staand kolven gemakkelijker.
    Overleg eens of het ziekenhuis waar je geholpen wordt een lactatiekundige heeft, misschien kan er een plan voor je gemaakt worden waarbij je de bv op een laag pitje in stand houdt met relacteren als je weer meer kunt.

19. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Over liggend kolven... Je hebt gehoekte borstschilden, wellicht dat je die zou kunnen gebruiken??

Ik zeg absoluut niet dat je MOET doorgaan (want ik ben pro, maar geen lid van de BV maffia ;) ), maar als je er zelf zo'n verdriet van hebt, en er zo tegenop ziet om te stoppen... Als je de productie via kolven op gang kan houden (zal wel teruglopen, maar dat regelt je kindje nadien zelf wel weer!) en je kunt nog anderhalf jaar voeden daarna... Is het dan niet de moeite?

Heel veel succes met de operatie in ieder geval!!

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Bedankt!!! Ik krijg weer positieve kriebels:) ik ga inderdaad toch maar de lk daar contacten.
    Over platliggen: ik mag na 2 dagen al beginnen met lopen. Maar that's it: lopen en op mijn rugliggen. (Hoe leg je een 6 maander aan,plat op je rug??)

Het belangrijkste is dat ik t zkh even ga bellen of mn gipskorset ook.over mijn borsten loopt. In dat geval houdt het gewoon op:( dat korset draag ik dag èn naxht voor 6 weken en daarna nog een keer 6 weken overdag.

Thnx ladies

Deel Deze Pagina