Bewegen van de baby en voorbereiding moedermelk..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tato, 31 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tato

tato Lid

30 okt 2006
    26
    0
    0
    Hoi,

Heb 2 vraagjes....
    Ten eerste...kan het ook verontrustend zijn als je kindje heel veel beweegt? Ben nu ruim 34 weken en vannacht heb ik zeker een uur wakker gelegen van de kleine die zo hard alle kanten op aan het bewegen was dat het gewoon zeer deed. Het ligt nog steeds gewoon met het hoofdje naar beneden zoals voorheen..... Het ging zo tekeer dat ik bang werd dat ie het moeilijk had....Ik schat dat de kleine in 24 uur gemiddeld 14 uur wakker is....
    Vraagje of voorbereiden van het moedermelk... Kan je je borsten al stimuleren voor de aanmaak van moedermelk? Ik knijp meerdere keren per dag in mijn borsten/tepels en dan komt er veel vocht uit. Moet ik dat blijven doen of is dat juist verkeerd?

Fijne jaarwisseling!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Tato,

dat je kleintje zoveel beweegt is echt prima. Een kindje kan het in de buik niet benauwd hebben omdat het nog niet ademhaalt, dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Wanneer een kindje problemen heeft in je buik laat ie dit merken door zich niet meer te bewegen, dan spaart ie al zijn reserves.
    Het vocht dat je verliest uit je tepel wordt hormonaal al aangemaakt inderdaad. Je hoeft je borst daarvoor niet per se te masseren. De tepel hard maken met blote handen zonder smeerseltjes is heel goed. Dan raakt de tepel gewend aan aanraking en daar heb je profijt van als de borstvoeding begint.
    Maar de productie van melk is nu nog niet noodzakelijk, wat je verliest is alleen maar een soort voormelk. Als je kindje drinkt stimuleert deze de borst meestal genoeg om de melkproductie op gang te brengen.

Ook een fijne jaarwisseling!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina