V&D

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door harlene2014, 19 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    bij het juridisch loket zeiden ze dat het geen economische reden is omdat V&D failliet is en niet het bedrijf waar ik voor werk. Ze hebben wereldwijd meer daan 2700 winkels. in NL zit in elke stad of centrum wel een filiaal.

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik kreeg juist te horen dat ik absoluut niet moet uitgaan van ww met uitelkaar gaan met een agreement. omdat ik zwanger ben kan t uwv zeggen; komt je zeker goed uit?!

3. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooo wacht even dat is ook weer zo idd. Je werkte niet voor de v&d zelf.

Nou goed..ontslaan dat gaat gewoon niet. Het hebt een vast contract en je bent zwanger. Ze mogen je dan niet ontslaan tot 6 weken na je verlof. Ook al komt dit voor de rechter..kunnen ze je niks maken.

Ontbinding met wederzijds goedvinden: zoals ik al zei laat het eerst goed doorlezen door een jurist. Ze zullen je een vergoeding (transitievergoeding) uitbetalen maar mocht je akkoord gaan met de ontbinding..kun je over de hoogte van dit bedrag onderhandelen. Transitie vergoeding is ongeveer gelijk aan 1 maand salaris. Maar je kan er echt mee onderhandelen.

Als je er wilt blijven werken en ze kunnen je de 30 uur in dat filiaal niet bieden zul je er rekening mee moeten houden dat ze je ook naar een ander filiaal kunnen overplaatsen.

Nul uren contract: het is niet het ideale contract maar ga even goed na of je echt geen vakantie geld en of dagen opbouwt. Ik heb iets langer als een jaar nul uren gewerkt en bouwde gewoon vakantie geld en dagen op. Als je het googled kun je er een hoop informatie over vinden.

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wat mij ook werd verteld bij het juridisch loket maar dat is dus niet zo. Ik heb het uwv gebeld en de hele situatie uitgelegd.. je hebt er gewoon recht op. Vervolgens heeft mijn advocaat het ook uitgezocht want ik wilde het een het echt zeker weten en idd ook een zwangere heeft er gewoon recht op in zo een geval. Het kan wat vervelender worden als je net een medewerker treft die de regels niet goed kent en daarom heb ik ook alle informatie hierover bewaard. Maar je hebt er echt recht op mits de VSO goed is opgesteld.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    vandaag bij een advocaat geweest en besloten dat ik met geen van de 3 akkoord ga want ik wil blijven werken. Als ik een agreement aan ga met ww moeten ze met een heel goed voorstel komen en niet alleen transitie vergoeding. ik heb mn werk en salaris echt heel hard nodig.
    heb helemaal geen zin in deze stress maar moet aan mezelf denken wat het beste is om te doen. Zij hoeven er niet beter op te worden.

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Sowieso moeten ze, afhankelijk van je leeftijd, voor ieder jaar dat je hebt gewerkt een maand/halve maand aan 'oprotpremie' afdragen. Als je het slim speelt, kan dit nog veel meer worden.
    Persoonlijk zou ik het voor de rechter laten komen. Zeker omdat er nu zoveel bedrijven achter elkaar failliet gaan en in de detailhandel in hele korte tijd een enorm overschot aan werkzoekenden is ontstaan! De kans dat je in dezelfde functie/branche aan het werk kunt, is daardoor aanzienlijk kleiner. Daar komt bij dat je door je (inmiddels wel zichtbare) zwangerschap niet makkelijk ergens aangenomen zult worden. Dit zal de rechter best zwaar mee laten wegen, dus je kunt ervan uitgaan dat als het tot een wederzijds goedkeuren van ontbinding van het contract gaat komen via de rechter, je er financieel zeker niet op achteruit gaat. Jouw positie is, juist door je zwangerschap, veel sterker dan die van de anderen ;)

Het mooiste zou natuurlijk zijn als je gewoon werk kunt behouden.

Succes en houd ons op de hoogte!

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja klopt je hebt helemaal gelijk. mn advocaat zei ook tuurlijk kan je best een agreement aangaan maar wel met hele goede voorwaarden! en ww en transitie vergoeding vind ik geen goed voorstel!
    naast dit allemaal al de stress die t mee geeft. heb last van mn buik etc. vreselijk. zijn 27 maanden bezig geweest en nu ben ik als de dood dat t slecht gaat met de baby!
    maar inderdaad dit moet iets hoger op gezocht worden. aangezien ik voor een Spaans bedrijf werk... kunnen gluiperds zijn.

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    De baby komt het wel goed mee hoor. Ik heb zelf een baan die tijdens mijn zwangerschap veel stress gaf omdat er problemen op de afdeling waren (inmiddels zijn de onruststokers niet meer werkzaam bij het bedrijf). Ik heb door oververmoeidheid de arbo arts ingeschakeld en ben 50% gaan werken maar ik heb een perfect gemiddeld kindje gekregen. Ze is niet kleiner gebleven oid door de stress. Bij harde buiken even gas terug nemen en ontspanning zoeken en dan komt dat wel goed

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja inderdaad, probeer optijd naar bed te gaan en af en toe te liggen. word er zo moe van.
    ga morgen mn supervisor contacten dat ik alle opties niet accepteer. ben benieuwd!

10. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    harlene2014, hoe staat het er nu voor?

11. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik heb een " contact persoon" in Spanje. contact gaat moeizaam. bedoel kan me aardig verstaanbaar maken maar toch is er een taalbarrière.
    eergisteren laatste bericht gehad dat ze contact met me opgaat nemen. ik ben benieuwd wat ze te melden hebben.
    afgelopen week in 3 dagen de shop leeggehaald maar verder is er niemand die zegt waar ik wel kan werken. Ik denk dat ze me er uit gaan werken maar denk dat ze niet super veel kans hebben. Hier in NL natuurlijk andere wetgeving etc dus dat moeten ze uitzoeken.
    Nou ja als ik maar m'n salaris krijg dan ben ik blij! of ergens aan de slag kan. geeft zo veel stress dit.

12. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat vervelend zo zeg. Maar is er niemand in Nederland dan die als jou contact persoon hierin kunt fungeren.

13. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    HA! word net door mn supervisor gebeld dat ze WEL plek hebben met behoud van mn huidige contract!! Zo ben ik even blij dat ik helemaal niks heb getekend!!!!!! 🎈

14. Dennen

Dennen Lid

3 dec 2015
    78
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik lees net je topic, wat fijn zeg!!!! Wat zullen je collega's die wel getekend hebben balen zeg... Weet je al of de nieuwe locatie wel op normale reisafstand is?

15. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja nieuwe locatie is in de buurt. ik ben onwijs "verwend" geweest dat ik altijd met de auto kon en t gratis parkeren was. nu moet ik mede bus en randstadrail. woon in een dorp met 1 bus die naar links en rechts gaat 😂 dat is wel wennen. maar ik klaag niet 😄

16. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Top nieuws! Stressfactor minder! Geniet op je nieuwe werkplek!

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wat fijn dat het zo snel is opgelost. Veel plezier bij je nieuwe vestiging!

18. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    inderdaad een stresspunt minder! Dank jullie wel!

19. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Fijn! Goed dat je je niet hebt laten overbluffen. Werk ze!

Deel Deze Pagina