(V)MBO in de media

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door debq, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Is het een falen of negatief wanneer een kind naar het (V)MBO gaat

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.082
    113
    Hier precies hetzelfde met mijn man, maar dan andere branches... Ook al is het mogelijk, het is zo lastig om op latere leeftijd een opleiding te volgen. Je hebt meer moeite met het opnemen van de stof, je hebt een gezin, de deeltijdbanen voor deeltijdstudenten liggen niet voor het oprapen. Daarnaast vind ik het voor hem oprecht jammer dat hij zijn studieperiode niet als 20 jarige heeft doorlopen en hij baalt daar zelf ook van.

Nee, ik heb geen moeite met VMBO, maar ik vind wel dat je je kind moet motiveren om een vervolgopleiding te doen. Ook al zien kinderen daar nu het nut nog niet van in, ik was zijn ouders heel dankbaar geweest als ze niet hadden toegestaan dat hij als 17 jarige ging werken.... ik begrijp dat dat soms lastig is met pubers, maar bij mij thuis was het geen discussie óf je verder ging leren, maar wat je ging leren en ik hoop het zo met mijn zoontje ook te doen.

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik ben zo iemand:) Heb echt onwijs veel spijt dat ik nooit meer tijd aan school heb besteed. Ik zou nu zo graag de tijd terug willen draaien en een hoger diploma behalen.
    Maar leren is altijd heel moeilijk geweest voor mij, ik moest echt heel veel moeite doen, op de basisschool al.
    Daarom wil ik mijn zoon echt stimuleren om alles eruit te halen wat erin zit. We pushen hem nergens mee, want hij is nu nog jong en hij vindt leren nog leuk.
    Maar ik wil hem wel uitleggen, als hij wat ouder is dat school gewoon belangrijk is. Het bepaald vaak je hele verdere leven.
    Het allerbelangrijkste voor ons is dat hij gelukkig wordt, of dat nu VMBO is of Gymnasium.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    In mijn ogen is hey nog steeds negatief. Zelf heb ik op het vbo gezeten en mensen verstonden altijd vwo oh wat goed zeiden ze altijd, beetje jammer om ze te verbeteren en schaamde me eigenlijk. Zeker omdat mijn zus juist op het vwo zat.

Overigens helemaal goed gekomen na het vbo naar het mbo om daarna nog een hbo opleiding te doen.

Als onze uk naar het vmbo zou gaan zou ik daar geen problemen mee hebben als hij zijn best maar doet.

Deel Deze Pagina