Tja, ik heb een beetje inspiratie nodig! Dus wie is een beetje creatief met het haar van haar dochter en heeft leuke ideetjes? Het liefste iets wat makkelijk te doen is... Foto's zijn welkom!!!
ik heb bij kruidvat van die ministiekjes gehaald, die plakken niet en zijn dus ook makkelijk weer eruit te halen. Daarmee maak je echt de leukste dingen. ik zal eens kijken of ik wat fotos heb
Ik maak vaak een vlecht van haar voorste haren en dan de rest in een staart. Het haar van mijn dochter is niet op 1 lengte. Wat ik ook vaak doe is invlechten of 3 vlechten maken (2x zijkant 1x bovenop) en dan in een staart. Of allemaal staartjes met gekleurde elastiekjes en dan weer bij elkaar nemen en zo verder, je hebt dan op het laatst 1 staart over. Ik doe er van balles mee sinds ze het sinds een paar maanden gewoon laat zitten. Daarvoor trok ze het binnen 1 minuut er weer uit en was mijn lol er snel af!
Inlove vooral die eerste foto is erg leuk gedaan zeg! Heb zelf geen dochter maar was even nieuwsgierig.
1ste was op onze bruiloft, dag ervoor al gedaan en ze heeft ermee geslapen. Voordeel van die kleine stiekjes is dat t goed blijft zitten en met zo'n kapsel kan t rustig 3 dagen ofzo blijven zitten. Ideaal
HMm ik kom ook even inspiratie op doen hier zijn het vaak 1 of 2 staartjes of vlechtjes... ze zit ook niet zo lang stil dus er zijn dagen dat ik al blij ben dat er een haarband/diadeem in wil maar wat ik zelf ook wel leuk vind om te doen.. is om dr pony half in te vlechten zodat je een randje langs de zijkant hebt zal zo eens kijken voor een fotootje.. dat heb ik wel ergens. beetje als foto 2 in het album van hierboven alleen laat ik dan iets langer invlechten.. plaatje is ietsje te groot voor het forum maar hier het linkje: http://annedaniels.nl/wp-content/uploads/20090629-122001-1.jpg en dit is wat ze ooit op het kdv gebrouwen hebben: Twitpic - Share photos on Twitter vond het superleuk... maar eh.. dat zelf reproduceren is een heel ander verhaal daar blijft ze namelijk WEL gewoon zitten als iemand haar haar doet. (daar staan de kindjes in de rij om een keer mooi gemaakt te mogen worden door "fla" )
Hier ook iedere dag wel iets anders, en ze blijft ook altijd super goed zitten. Dus dat is wel handig. zigzag scheiding en dan 2 wilde knotten maken. schuine staart, schuine knot, invlechten met knotten, invlechten met losse staarten, gekleurde elastiekjes onder elkaar(blijft wel een paar dagen goed zitten) En zo kan ik nog wel even door gaan. (ben wel 17 jaar kapster geweest, dus speel een beetje vals hihihi)
Ooohhh wil ik ook bij mn dochter doen! Ik kan het wel, en genoeg ideeen, maar ze blijft gewoon niet zitten! Ik kan inmiddels wel rennend door de kamer een staartje achterop hahaha
Hier ook een dochter die helaas niet mee werkt. Als we een goeie dag ertussen hebben mag ik blij zijn dat ik 2 knotjes mag maken hihi.
Ik maak weleens dubbele staartjes.. Niet echt knotjes dus maar wel schattig. @Sam: dat is inderdaad valsspelen! En zo'n zigzagscheiding lukt hier echt niet.. Zelfs als ze blijft zitten is hij niet mooi zigzag maar verschillen de plukjes in grootte.. Dus als je tips hebt... ) @tv: dat adviseerde buuf hier ook maar haar dochters haar is een kruising tussen stijfkoppig Hollands en rasta... Dus die kijkt dan 2x de Dora dvd terwijl haar moeder bezig is en hoeft daarna 2 weken niet meer hier valt het er bijkans uit als je niet heel snel elastiekjes er stevig in "stiekt" dus dat is wat onhandig..
Ik vind 2 knotjes helemaal geweldig staan, maar dat blijft nooit lang zitten, dus heb ik niet vaak gedaan. Wij houden het vaak simpel, gewoon een paardestaart of een halve staart (met soms een vlecht erin). Soms vlecht ik het helemaal in, of alleen een stukje (dan maak ik een scheiding links en vlecht een stukje in met dus een stuk vlecht als staart. Hier mag altijd de televisie aan als ik Eva's haar doe. Als ik zeg: kom, ik ga je haar doen. Zegt ze: dan mag ik televisie kijken! En doet meteen de tv aan. Verder gaat de tv eigenlijk nooit aan, dus ik vind het prima, is gewoon haar tv moment. Dan kan ik ook gerust een half uur aan haar haar zitten (ze zegt soms wel: zachter! ) en ze blijft gewoon staan/zitten zoals ik wil . Ze heeft tegenwoordig ook vaak haar haar los, als we thuis zijn kom ik soms niet toe aan haar haar doen (lees: ik vind het dan wel prima ) en dan loopt ze lekker met slordig haar. Maar zij vindt het fijn en moet ook kunnen toch? Hier een foto van eergisteren. Helemaal ingevlochten dus, een beetje scheef maar dat zie je niet op de foto . Ik vind het ook zo leuk, die slag in haar haar de dag erna
Oh ik zou dat invlechten zo graag eens goed leren. Gewoon een vlecht maken lukt nog wel, maar steeds die plukjes erbij pakken. Hier vaak gewoon 1 of 2 staartjes, speldjes erbij en klaar. Ze wil het ook meestal niet. Al is het wel mooi als ik haar haar nat maak met de plantenspuit En nee zelfs de tv helpt er hier niet altijd bij...
@snoopy helemaal ingevlochten duurt hier duidelijk te lang.. En vind ik ook best lastig.. Lastiger dan zo half ingevlochten eigenlijk. (terwijl iedereen zegt dat dat veel lastiger is) ze heeft trouwens wel een lekkere bos haar zo te zien soms laat ik haar eerst mijn haar doen.. Dan mag ik daarna ook langer "prutsen" oh en ook afgekeken van kdv... Nat haar in een staart (of 2 natuurlijk) en dan helemaal in een puntje draaien. Ziet er zolang het nat is heel kunstig uit.. En als het opdroogt hou je mooie ronde staart over.. Soort van pijpekrul.
@sam: nat haar werkt sowieso beter ja.. Dat is wat minder "glibberig". En met 2 staartjes doe ik ook altijd even de andere kant in een "los elastiekje" gewoon dat het niet stiekum in startje 1 kruipt ben gewoon niet handig met scheidingen blijkbaar ook een rechte scheiding kost soms best tijd maarja.. Als er iemand steeds zit te draaien is dat ook niet zo gek enige echte voordeel van dat gladde haar is dat er ook maar weinig klitten in zitten
hier heel zacht haar, vlechten lukt niet zodra ik bij de derde "serie" kom dan valt er een streng haar gewoon uit de vlecht, ook met een beetje nat haar. Bij de kapper was het 1 keer gelukt maar ook die zeiden dat ze haar haar lastig vonden voor vlechten als het echt nat is, net na douchen dan lukt het maar zit het zo strak dat ze als het haar droog is niet meer wil dan trekt het en moet de vlecht eruit. snappen jullie het in augustus een bruiloft dus wil dan wel dat het haar mooi zit....8) dus ook hier tips welkom
Kijk dat vind ik nou zo knap, lukt mij echt niet bij de oudste!! Heeft ook heel dun haar blijf bijna niks zitten. Dus meestal twee staartjes. Leuk jurkje heeft de jongste hier in het roze.! Die zit maar 2 minuten stil dus altijd een dwarsstaartje bovenop en de rest krult leuk op dus meer is ook niet nodig.