Baby 8 mnd. En ik 6 weken op krukken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammied, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammied

mammied Actief lid

14 jun 2011
    108
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    Hallo mama's!

Hoop dat iemand een oplossing heeft voor mij...
    Ik wordt volgende week geopereerd aan mijn voet en moet dan een paar weken op krukken lopen. Nu heb ik ook reuma dus dat wordt al zwaar. Maar hoe moet ik mijn meisie in en uit bed halen en vervolgens naar de woonkamer krijgen? Heb een buikdrager maar dat werkt niet, en dat is ook veel te belastend gezien ze al 8 mnd is. Ik heb niet continu iemand thuis die me kan helpen, zal haar sowieso 2 x zelf moeten doen op de dag. Hoop dat iemand iets weet...

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zittend van de trap af? Rolstoel voor beneden?
    Poah, heftig, lijkt me heel lastig :(

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Iemand van je familie lief aankijken?
    Kijken of je vanuit thuiszorg hulp kunt krijgen?

4. mammied

mammied Actief lid

14 jun 2011
    108
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    Rolstoel schiet niet echt op want woon vrij klein met veel deuren en drempels, en thuiszorg zou een optie zijn maar het is puur alleen wanneer ze naar bed gaat of eruit moet. Iig bedankt voor het meedenken

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Weet niet hoe druk het beneden is, maar misschien een optie om in een campingbedje te slapen te leggen beneden, overdag/als jij alleen bent?

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij hebben een campingbedje in de keuken staan voor als ik een slechte dag heb en het te zwaar is om hem naar boven te tillen. Of misschien een buurvrouw die je op die tijden kan helpen?!

7. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik zou zeker een campingbedje proberen in de gang ofzo?

8. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Ik crosde op een bureaustoel door het huis, rijd ook veel makkelijker dan een rolstoel ;) en inderdaad campingbedje beneden, maar die van mij slaapt overal ;)

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Missch heb je een buurvrouw die je kan helpen of een vriendin die in de buurt woont? En anders indd bedje beneden. Sterkte!

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik wilde ook zeggen beneden slapen?
    Sterkte hoor, je moet altijd erg creatief worden in dit soort situaties.

11. mammied

mammied Actief lid

14 jun 2011
    108
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    Ik heb alles gelijkvloers, dus dat scheelt al wel, maar het is te krap om iets binnen neer te zetten waar ze kan slapen, en ze wordt ook al snel wakker dus is ook niet echt een optie.... Zelf zat ik te denken aan een lodger draagzak, dan kan ik haar er makkelijk in zetten wn. Dan lopen met de krukken... Super bedankt voor het meedenken allemaal!!! Gaat helemaal goed komen :)

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Oei.. Ik zou een kind van 8 maanden niet in een lodger zetten en dan op krukken lopen hoor..
    Een andere draagzak? Evt een ringsling?
    Een trippelstoel lenen bij de thuiszorg?
    Haar in de kinderwagen vervoeren?

En even alles van te voren oefenen:)

13. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik zou gewoon de thuiszorgwinkelmvooraf even bellen. Misschien hebben zij een veilige oplossing.

14. Herrie28

Herrie28 Lid

11 feb 2012
    60
    0
    6
    NULL
    NULL
    Misschien iemand uit de buurt die haar in en uit bed kan halen? Ik liep op krukken toen de beeb 3 mnd oud was. Ik ging overdag na familie, waar ze dan ook sliep. Succes en sterkte.

15. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik werd aan mijn elleboog geopereerd toen mijn zoontje rond die leeftijd was. Mocht ook 6 weken niet tillen. Heb hem tijdelijk wat meer naar het kinderdagverblijf gedaan en de rest van de tijd bij mijn schoonmoeder gezeten :)

16. mammied

mammied Actief lid

14 jun 2011
    108
    0
    0
    huisvrouw
    NULL
    Heb helaas niet continu iemand die mij met haar kan helpen... En vreemde mensen al helemaal niet,ze wordt nu eenkennig. Heb gisteravond al geprobeerd dat mijn oudste dochter haar naar bed brengt, maar dat werd een ramp, 3 x tot krijsen aan toe eruit gehaald! Vanavond weer proberen.. Ik heb al tips gevraagd bij de zorgwinkel, maar die wisten ook niks. Zal eens navragen over de trippelstoel, hoop dat dat een optie is. Bedankt weer

Deel Deze Pagina