buikgriep :(

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Daantje85, Feb 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    zoontje heeft buikgriep :(. Hij is al vanaf november aan het kwakkelen. Hij heeft alsmaar flink gehoest tot kokhalzen toe, nu had ie net zijn 3de ab kuur af krijgt ie buikgriep :(. Heb net al 2 keer het bed moeten verschonen. Hij is al de hele dag aan het spugen. Nu ligt ie op de bank omdat ik geen verschoning meer heb voor op bed. Denk dat ik straks als we zelf naar bed gaan maar wat handdoeken op bed leggen zodat ie op de handdoeken spuugt. Heb morgen een afspraak staan bij de ha omdat ik dacht dat het overgeven kwam van het hoesten wat hij dus al heel lang doet, maar nu blijkt dus dat het buikgriep is. Ook is hij in 3 weken tijd zo'n 2-3 kilo afgevallen. Eerst had ie nog lekker wat spek op de armen en benen, maar nu zit daar amper nog wat :(. Ook heeft ie donkere kringen onder zijn ogen en hij houdt gewoon niets meer binnen, alles komt er meteen uit.
    Sorry moest het even kwijt. Zit er gewoon even doorheen, weet niet waarom hij het al vanaf november moet hebben, hij is misschien in totaal 4 weken beter geweest en de rest alleen maar ziek. Kan bijna elke week op het werk wel verlof in leveren omdat ik of later moet komen of omdat ik helemaal niet kan komen :(. Baal er gewoon van. Mika kan er niets aan doen en vind het gewoon echt zielig voor mijn kereltje, wilde dat ik hem kon helpen. En gegarandeerd dat ik het volgende week ook heb dus dan ben ik ook weer ziek. Pff waar hebben we het aan verdiend.

2. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wat vervelend voor jullie zeg, en dan ook al zo'n lange tijd aan het kwakkelen. Je voelt je als ouders dan zo machteloos.

ik hoop dat de huisarts jullie morgen verder kan helpen.

Veel beterschap voor je mannetje en sterkte voor jou

Liefs

3. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    thnx meis.
    ik hoop het ook.

4. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    oh meid wat vervelend. Veel sterkte en ik hoop dat hij snel beter wordt.

5. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    zijn net bij de hap geweest en we moesten ook niet later komen anders werden we doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een infuus :(. Hebben nu zetpillen gekregen voor het braken tegen te gaan. Die heb ik nu net 1ntje gezet en hopen dat het nu al zijn werk gaat doen! morgen evengoed naar de ha ivm buisjes. Blijkbaar waren zijn oortjes ook erg troebel..
    Hopen dat het nu allemaal de betere kant op gaat!

6. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik hoop dat hij goed drinkt. Wat vervelend allemaal. Echt sterkte meid. Ik heb ook met buikgriep meegemaakt paar weken geleden, ik begrijp hoe dat frustrerend kan zijn.

7. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    #7 milika15, Feb 16, 2011
    Last edited: Feb 16, 2011
    Is het alleen overgeven bij hem? Of ook gepaard met diarree? Want bij diarree, moest ik mijn zoontje water geven niet uit de kran maar gekookte water. Geen zuivel producten geven. Crackers is goed. Ik gaf babysap (ongezoet) ipv gewone vruchtensap.

8. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    nu is het overgeven zo goed als over, maar net had hij wel wat diarree... had hem een beschuit gegeven, maar heeft ie niet opgegeten.

9. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje had 5 keer diarree per dag toen hij buikgriep had. Gepaard met koorts.

Het ging beter toen ik hem helemaal geen zuivelproducten geven (melk, yoghurt, kaas bijv). Eten die suiker bevat stimuleert de diarree tijdens buikgriep.

Alleen gekookte water geven. Alle bacterieen zijn als goed dood en het water is niet te koud voor hem.

Alle kleding met minimaal 60 graden water wassen. Alles goed schoonmaken als het kan met Dettol.

Voor 5 dagen had ie alleen maar crackers en verdund sap gedronken omdat toevallig dat is wat hij wilde.

10. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    hij heeft vandaag klein beetje pudding op en dat gaat tot nu toe nog goed. Hij heeft wel slijm overgegeven maar dat is meer van het hoesten.
    Ik was idd alles op 60 graden zodat het goed schoon is. Straks nog een zetpilletje voor het slapen en dan zien we wel.

11. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Jeetje wat sneu allemaal, gelukkig dat de zetpillen wat helpen.

Hopelijk houd hij zijn eten binnen, nogmaals veel sterkte

12. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Hoop dat jullie een goeie nacht gehad hebben en je mannetje wat opgeknapt is!

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

Aug 2, 2009
    1,758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Voor diarree een tip: Tormentavena is homeopatisch geneesmiddel van VSM (of Vogel ofzo), niet speciaal voor kinderen ofzo. Het is 'om de ontlasting dikker te maken' maar ik gebruik het zelf als ik diarree heb en dan in plaats van 1 tabletje per maaltijd doe ik dan 4 tabletjes. Dat stopt echt meteen de boel, en het werkt dus ook maagkalmerend, dus pijn en misselijk gaan ook over. Nu geef ik m'n dochter bij diarree 1 tabletje om te kauwen en dat werkt ook als een tierelier. Wij hadden laatst allemaal buikgriep maar zij niet. Dus allicht een tip om te proberen. Ik ben normaal te nuchter voor homeopatische middelen, maar geloof me, als je er hier teveel van neemt raak je echt verstopt, dus vond dat wel overtuigend ;)

14. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    thnx allemaal voor jullie berichtjes!
    de buikgriep is nu over, alleen nog wat diarree, gelukkig niet super dun, maar wel te dun ;).
    Verder begint ie weer opnieuw met hoesten tot aan kokhalzen toe dat ik denk en nu komt het er weer uit :(.
    Over 2 weken naar de kinderarts, hopen dat er wat uit komt, want ben dit zo zat. Is al vanaf november aan de gang, en na 3 antibiotica kuren en een puffer verder zit er nog geen verbetering in.
    Mijn jongste zoontje heeft het ook al 2 keer gehad. Tja de een steekt de ander natuurlijk aan. Maar wil wel weten wat het is of waar het vandaan komt.
    Nu ligt Mika lekker te slapen en hopen op een rustige nacht.

15. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    daantje wat zielig allemaal!
    Maar de buikgriep heerst!

Mijn zoontje had vorige week donderdag dunne
    rare stink poep...
    Zondag heeft hij de hele dag overgegeven :( en diaree
    Maandag niet overgeven maar wel diaree en echt een doodvogeltje lag hij op de bank
    dinsdag en woensdag wel weer overgeven :( en diaree
    en vandaag is hij eigenlijk weer opgeknapt tot het niveau dunnen ontlasting en wel drinken en eten...
    Dit laatste heeft hij heel slecht gedaan en heb ors via een spuitje geven omdat hij gewoon echt niet meer wilde drinken of het kwam er gewoon meteen uit!
    Beterschap!

16. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    he getsie zeg! hopen dat hij de ors wel binnen houdt dan.
    Hier is het overgeven gestopt, maar is het hoesten weer terug voor in de plaats gekomen.. wel nog wat diarree.. maar hij drinkt en eet gelukkig weer.

Share This Page