Laatste 4 dagen een draak, komt dat door baby op komst?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oogappel, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik ben nieuwsgierig of dit herkenbaar is bij jullie!?

Onze meid is nu bijna 3 jaar en we verwachten ieder moment haar kleine zusje. Sinds een dag of 4 is ze bijna onuitstaanbaar, echt een draak. Giga grenzen opzoeken, huilen om niets, zin doordrijven kortom echt onwijs vervelend.

Nu is mijn lontje ook wel wat korter omdat ik overtijd loop, maar zelfs op het kdv merkte ze dat ze erg druk is, eigenlijk hieper de pieper.

Is dit herkenbaar bij jullie thuis? ;)

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Niet bij mijzelf maar ik herken het wel van bekenden die een kindje hadden en rond de uitgerekende datum van de volgende zaten. De broers en zussen waren ook enorm hyper, ik denk toch dat ze dit soort dingen aanvoelen en er op deze manier op reageren.

3. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Dat kan kloppen.Ik had precies het zelfde met mijn oudste(nu nog 4)
    de juf van groep 1 merkte,dat ze erg druk was en haar grenzen opzocht.

Helaas kan je hier niet zo veel aan doen,ze is nog te jong om te begrijpen wat er staat te gebeuren..

Als ze 4 zou zijn geweest,had je haar bij een heleboel dingen kunnen betrekken,wat ik dus ook doe.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Heel herkenbaar dochter zocht ook haar grenzen en die van ons op rond de tijd dat haar broertje geboren werd. Ze was vreselijk aan het uitproberen. En toen ze kleine er net was ging ze er vrolijk (nouja niet zo vrolijk eigenlijk) er mee door. Ik lag nog een paar dagen in het ziekenhuis en de eerste dagen was ze lief, de laatste dag ging ze mij steeds geniepig knijpen (kwam ook wel omdat ze al 4 dagen bij opa en oma zat ipv thuis). En thuis mocht papa niets anders doen dan haar constant heel veel aandacht geven. Hij is toen 2x een middag met haar weg geweest en na 3 dagen was het goed en wilde ze gewoon lief helpen.De opmerking dat broertje maar weg moest is hier ook voorbij gekomen :p. Nu is ze hartstikke dol op hem en hij op haar!

Als de kleine er is, dan kun je haar wel laten helpen met luiers pakken, doekjes, flesje aangeven, etc. Maar nu is het betrekken zo lastig. Dat er een kindje in mama`s buik zat weet ze, heeft ze het nu nog steeds over. Maar verder is het vooral een mama ding.

Deel Deze Pagina