Is dit echt een fase????

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmimi, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn dochter is nu ruim 2,5jr en sinds een week of 2 is het elke dag drama in huis. Ze is toen ziek geweest (amandelen ontstoken) en heeft antibiotica gehad. Sinds die tijd is ze de hele dag vervelend, luisterd absoluut (!) niet en is eigenlijk de hele dag aan het huilen. Nou is het wel zo dat haar amandelen nog steeds erg dik zijn, Ze eet ook slecht, dus ben weer terug geweest bij de HA. Als het zo blijft moeten ze eruit, maar omdat ze ook last heeft van hooikoorts doet hij er nu nog niks mee. Ze krijgt nu medicatie voor de hooikoorts, maar er is echt geen land te bezeilen met haar!!! En ik raak er zelf ook zo gefrustreerd van dat het helemaal niet gezellig is hier in huis. Mijn vriend heeft ook het idee dat het misschien komt omdat ze zich verveeld en eigelijk helemaal geen vriendinnetjes heeft (ze gaat wel naar de psz).
    Ik weet dus eigenlijk niet zo goed wat ik met haar aanmoet. Heeft er iemand tips? En is dit echt alleen maar een fase? Zal wel, maar ik weet niet goed wat ik met haar aanmoet. Ze wil graagnaar buiten, maar als ik buiten ben met haar is het alleen maar drama en dan neem ik haar maar weer mee naar binnen:(.

    Alle tips zijn welkom!!!!!!
     
  2. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Mijn dochter wordt over 3,5 week 2, maar zit in eenzelfde 'fase'.
    Ze is niet ziek geweest en heeft geen mdicatie. Maar ze eet ook slecht, is selectief (op KDV gaat het beter) en kan echt de hele dag huilen of ruzie zoeken. Ze gaat dus wel naar KDv en heeft een broer thuis, dus vervelen is niet echt aan de orde.

    Ik denk persoonlijk dat het de leeftijd is. En ik hoop dat het een niet al te lange fase is. Ik ben inderdaad ook al dikwijls met enige schaamte voor de buren weer naar binnen gegaan. Maar gelukkig tovert ze af en toe een enorme lach op haar gezicht of schatert ze et uit als ik bepaalde gekke bekken trek, geluidjes maak of haar kietel. En daar teer ik nu op...

    Succes meis, en ik lees nog even mee, om te kijken of er andere meningen en tips zijn!
     
  3. Zomerbloem

    Zomerbloem Niet meer actief

    ZOoooooo herkenbaar!! Ik heb een dochtertje van 2 jaar en ook 2 weken geleden ziek geweest. Sinds ze weer beter is, is het een kleine draak. Ze luistert niet, gaat om alles huilen en op de grond liggen, als je al naar haar wijst, roept ze al "auw!"
    Ze gaat ook naar een psz en volgens de juffen gaat het hartstikke goed. En ik heb ook al een paar genante momenten meegemaakt. Ik weet ook dat het een fase is maar het vreet zoveel energie dat ik s`avonds gesloopt ben en ook nariig terug reageer naar haar en dat wil ik absoluut niet.
    Maar goed, nog even doorbijten. Tiseenfasendiesnelweerovergaat!!!
     
  4. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Gelukkig, ik sta hier dus niet alleen in.... Nou is het alleen nog de vraag hoe lang deze fase dan duurt, maar ja dat soort dingen zullen we natuurlijk nooit weten he??
    Iedereen met een zelfde draakje als kind, heel veel succes ermee, we komen er wel doorheen;):D
     
  5. Nischa

    Nischa Bekend lid

    19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    Heeel erg herkenbaar hier ook zo'n draakie in huis! aan vervelen zal het niet liggen, ik spreek vaak met vriendinnen af die een kindje hebben en hij gaat naar psz. hier gaat het nu sinds een week of 2 zo. heel snel boos worden, hele dag jengelen ect. kan op het moment niets goed doen. al moet ik wel zeggen er zijn wel hele kleine momenten dat ik toch even heel wat plezier kan hebben met hem, en flink kunnen lachen samen. en is vermoeiend en zwaar maar het zal wel een fase zijn. ik probeer het maar zo positief mogelijk te houden als is het soms erg moeilijk.
    achteraf denk ik wat begin je toch een draakje te worden haha.. zo het peuterpuberteit zijn? ik denk het wel! :D

    Edit: ik lees ff mee of iemand goede tips heeft ;) Ik heb wel gehoord dat zo'n fase best lang kan duren
     
  6. Zomerbloem

    Zomerbloem Niet meer actief

    Best lang kan duren??? Owjee, nou dan heb ik nog even te gaan! Hahahaha......

    Hier heeft de kleine meid ook haar lieve smeltmomentjes maar de draakmomenten overheersen momenteel. En ik probeer het ook allemaal zo positief mogelijk te bekijken maar af en toe ben ik het zat.

    Denk niet dat er echt tips voor zijn. Gewoon doorbijten, het einde komt vast ooit in zicht! Of zou dit duren totdat ze het huis uitgaat......
     
  7. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik moet zeggen, vandaag heeft ze een goede dag!!! Duimen dat het zo blijft. Maar idd wat anderen ook zeggen, tuurlijk is het niet alleen maar negatief, er zijn ook genoeg leuke momenten hoor!!! Ergens blijft ze nog mijn kleine zonnestraal.
    Ik probeer haar gewoon bezig te houden en dan komt het heus wel goed....en tot nu toe (vandaag) werkt het wel
     
  8. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik denk dat het bij jou meisje meer ellendig en ziek zijn is dan de ik ben 2 en ik zeg nee dram fase. ontstoken amandelen zijn nogal wat en hooikoorts is ook niet bepaald een pretje. dat kan zeer overweldigend zijn en heel vermoeiend. en een kindje wat zich ellendig voelt gaat dreinen en drammen en jengelen.

    veel sterkte. ik zou toch niet te lang aanmodderen met afwachten. als je zelf zegt dat de amandelen nog steeds zichtbaar dik zijn dan heeft ze nog steeds veel pijn. ook eten zal dan moeizaam gaan en slikken en noem maar op. en met hooikoorts wordt alles tochal dikker.
     
  9. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Mygosh herkenbaar hoor ! Mijn zoontje heeft er nu al ruim een jaar 'last' van! Maaaaarrr hier is hij meestal een dag of 4 de opperdraak en dan is het voor een tijdje weer gezakt! We hebben vorige week weer zulke dagen achter de rug, man oh man wat word je daar moe van!
     
  10. tulip

    tulip Niet meer actief

    een tip: ook al lijkt het makkelijk gezegd (is het niet hoor;) probeer dat draakgedrag te negeren. Dus niet je dochter negeren, maar het gedrag. Je komt nl in een neerwaartse spiraal. Ook al haalt ze het bloed onder je nagels vandaan, probeer positief te blijven. Natuurlijk duidelijk aangeven wat niet mag, maar vooral wat wel mag.
    Ik denk wel dat er dus bij jouw dochter een medische oorzaak achter zit, maar dan nog hebben kindjes in deze leeftijd vaak het gevoel dat ze niks mogen. Als zij 3 keer nee horen, dan gaan ze zelf ook in de "nee"- stand. Dat moet je proberen te doorbreken.
     
  11. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hier vandaag ook veel genegeerd. Wij hebben het 'geluk' dat we al eens geoefend hebben op broerlief.... Die was minder drakerig, maar had ook dat slechte eten erbij. Dat hebben we echt helemaal verkeerd aangepakt (je maakt je toch zorgen, dus komt steeds met een hapje aanzetten).

    Vandaag hebben we het dramgedrag rondom de maaltijden gewoon genegeerd en het is niet echt heel vervelend geworden. Wel naar: sinds ze zo 'draakt' eet ze echt heel matig/slecht: vandaag een halve boterham, een partje appel, een droog kaakje en een paar stukjes pizza.:( Wel veel drinken en ook een toetje.;) Tis echt niets in vergelijking met wat ze normaal deed. Bij zoonlief begon slecht eten ook op deze leeftijd, maar door verkeerde aanpak, eet hij nog steeds slecht. :( Nu laten we het los bij hem en het komt langzaam terug. Dochterlief willen we dus niet teveel frustreren. We negeren dat ze haar vork op de grond gooit, ruimen af als iedereen verder klaar is, geven een toetje en ruimen ook op als ze daar klaar mee denkt te zijn of als ze er mee kliedert.

    Vandaag heel lief geweest, alleen dus slecht gegeten. Morgen weer de hele dag met mama en broer thuis. Dat zijn meestal de echte draakdagen... Ik zet me weer schrap! :p

    Succes dames!
     
  12. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik was idd al weer een keer terug geweest bij de HA maar hij wil er niks aan doen omdat er geen witte puntjes zitten. En vanwege de hooikooirts is zowieso alles dikker (heeft ze ook medicijnen voor). Als het zo blijft moeten de amandelen eruit, maar dat zie ik eigenlijk niet zitten. Mijn vriend is duits en daar wordt het helemaal niet gedaan, amandelen knippen, dus hij is er toch op tegen omdat het toch ook een deel van het afweersysteem is. We kijken het nog even aan en als het echt niet meer gaat ga ik zeker naar de HA. De laatste dagen eet ze in elk geval alweer wat beter en is ze ook al weer wat vrolijker en dat proberen we gewoon vast te houden!
     
  13. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    over dat deel van het afweersysteem dat klopt. maar de kno arts heeft me eens verteld (mijn zoon liep daar voor buisjes) dat amandelen weleens het tegenovergestelde gaan doen dan ze moeten doen. ze worden dan juist dus een probleem waardoor kindjes ziek blijven. dan is weghalen de beste optie. ik heb al van meer ouders gehoord dat kindjes er zienderogen van opknapte. heb je er al met en kno arts over gesproken anders? de voors en tegens enzo.
     

Deel Deze Pagina