Ik vind ons manneke eigenlijk te groot voor zijn driewielertje. Hij zit met zijn knieën bijna tegen het stuur en ik denk dat dat niet helpt om goed te fietsen. Dus denk ik erover om een "echt" fietsje voor hem te kopen. Hoe oud, maar vooral hoe lang waren/zijn jullie kindjes toen ze overgingen op 10 a 12 inch fietsjes? Ons manneke is nu ongeveer 94 a 95 centimeter.
ons zoontje werd 3 toen hij zijn 12,5 inch fietsje kreeg...hij kon er makkelijk bij hoor, nu heeft sinds 1 maand een 16 inch fiets . dus denk dat bij jou zoontje 12.5 prima is hoor, kunnen ze goed op leren fietsen met zijwieltjes en als ze dat dan zonder kunnen is een grotere fiest wel makkelijker (voor evenwicht/minder hard trappen)
mijn zoontje was met 18 maanden al 98 cm en kreeg toen een 12 inch fietsje van een vriendin van mij. Met 3 jaar kreeg hij een 16 inch fiets(1m12 lang). Met zijn 4de verjaardag kreeg hij een 20 inch fiets(1m23 lang). Bij 95 cm doe je er idd goed aan om 12 inch te nemen,kunnen ze tot 1m10 ongeveer op,veel plezier met het shoppen van een fiets.