In t kraampakket zit wel wat kraamverband, maar ik vraag me af of dat voldoende is.. Hoelang gebruik je dat bijvoorbeeld.( 't echte kraamverband.. alias matras). ik bedoel.. wanneer volstaat gewoon maandverband en welk merk/soort is dan handig in gebruik.. Ik heb voor de zwangerschap zelf alleen maar tampons gebruikt en ben wat dat betreft helemaal uit t verband-wereldje.. Tot een jaar of 16 had ik nog wel Libresse met vleugeltjes.. maar dat werd al snel OB omdat dat makkelijk in de broekzak meegaat....
Hier zelfde idee. Ik heb geen kraampakket (geen kraamzorg ook hier in DE), dus ik denk dat ik een pak hele grote hele dikke haal voor als ik na 3 dagen weer uit het ZH kom, en voor de rest vertrouw ik op het ZH wat dat betreft... Ik lees nog even mee.
Ik heb begrepen dat de maandverbanden van Kotex (zwarte verpakking) een goede vervanging zijn. Schijnen minder te zweten/broeien. Ga ik iig nog wel halen, maar van beide word ik niet echt vrolijk hihi. Voor de rest van je vragen blijf ik even meelezen.
in mijn kraampakket zaten 3 pakken en ik heb er 2,5 gebruikt... daarna gewoon maandverband (brrrr) van allways...
ik heb de eerste 3 dagen de hele grote kraamverband gebruikt..daarna de wat kleinere..vanuit de pakket hoe lang je die nog moet gebruiken hangt helemaal van je vloei af. Ik zou niet alvast in huis halen omdat je dat nog niet weet. en zodra het op is ben je al zeker in staat om zelf te gaan halen/je man laten halen. wat belangrijk is in de eerste weken is dat het hele zachte verband is ..heltiq /koltex kraamverband opzoeken op internet.. die is overal te koop eigenlijk.. zodra je aan normale maandverband toe ben kan je het beste de goedkoopste merken (huismerk) kopen omdat die meestal niet het plastic laagje hebben die zo broeirig word die een ontsteking kunnen veroorzaken.. ik gebruik nu nog maandverband van goedkoop merk.. bijv. C1000 van 45 cent.
Bij mijn eerste bevalling hadden ze in het ziekenhuis de grootste maat Tena's liggen. Die zijn "ultradun" nou ja, dunner dan die matrassen, hebben vleugels en werken gewoon wel goed! Ik was er erg blij mee, dus eerst een lading uit het zkhuis meegenomen en toen maar een eigen pak gehaald. Alleen niet alle drogisten verkopen die dikste (geloof 5 druppeltjes als aanduiding) dus heb ik ze via de thuiszorgwinkel gehaald en na een paar dagen een maatje kleiner.
Ja dit is voor als het ergste vloeien voorbij is ideaal! heb het zelf ook gebruikt,, Heb hier 4 pak kraamverband gebruikt en daarna kotex de zwarte
Bij die witte zit geloof ik een plastic laagje, net als in Always, waardoor het allemaal eerder lekker gaat broeien (vooral met dit weer) en je dus makkelijker infecties kunt krijgen.
Je hebt bij het kruidvat ook "echt"kraamverband, niet duur en geen zweet verband. Er staat ook op dat het niet aan de eventuele hechtingen plakt en speciaal is voor na de bevalling. Het zijn trouwens niet van die enorme lappen, wel langer dan normaal maar niet van die halve luiers zeg maar
Ik vond die grote kraamverbanden uit het pakket heerlijk!! Vloeide ook best nog wel een tijdje door dus heb bij de etos nog 3 extra pakken van het kraamverband gehaald.. Maar het maakt idd een hoop verschil hoeveel je vloeit etc.
Ik heb denk ik, 4 pakken kraamverband gebruikt. Daarna overgegaan op kotex, gewoon de witte eerst gewoon maandverband, daarna de mini... En daarna nog een tijdje inlegkruisjes... (alles bij elkaar 6 weken gevloeid, joepie! ) Ik had van Alway's een proefpakketje gekregen, zat volgens mij in de babydoos van prenatal, maar die heb ik vervloekt zeg! Na een uur begon het al te broeien en na anderhalf uur was de hele boel schraal daar beneden... Getver! (En ik had het kunnen weten, ik kan normaal ook niet tegen alway's, libresse en consorten)
ik heb de eerste weken echt kraamverband gebruikt, de 2 pakken uit het pakket, toen nog wat pakken van hetzelfde merk en later heb ik het kraamverband van de kruitvat ontdekt. dat werkte prima. later heb ik kotex gebruikt, eerst de zwarte (voor de nacht) en daarna de gewone witte. Na 6 weken was het nagenoeg over en ging ik over op inlegkruisjes.