Hoi! Ik ben even benieuwd of hier ook mensen zijn die het boek van Gina Ford hebben gelezen en proberen dat ritme een beetje toe te passen? Of misschien andere boeken waar mensen erg tevreden over zijn?
Wat houdt dat in?? Ons dochtertje van ruim 5 maanden lijkt soms al last te hebben van verlatingsangst en wil niet meer in eigen bed slapen.. Huilt ook als ze mij niet ziet..... Daarom heb ik t boek van Stephanie lampe gekocht. Ben t nog aan t lezen.. Wilde dit vooral om er n goed ritme in te krijgen. Er staan ook verschillende "slaaptraingen" in
@TS.. ja, hier een Gina Ford toepasser. Bij de eerste twee "werkte" dit geweldig en ook nu lijkt het weer z'n vruchten af te werpen. Wel passen wij haar ideeën vrij ruim toe (anders word je echt helemaal iebelig ) Wil je wat weten dan graag pb beide kinderen sliepen vroeg door (voor 2 mnd... zoon 2 doet het wat rustiger aan maar komt maar 1 x per nacht en spookt niet) geen last van doorkomende tandjes zelden ziek (1-2 x per jaar, 1-2 dagen) eten vrijwel alles en makkelijk zindelijk met 23 en 24 maanden uitstekende slapers (nooit toestanden met slapen) routine is eigenlijk nauwelijks veranderd sinds 2-3 maanden (geen lastige aanpassingen, verschuivingen etc) en vooral: niet laten huilen!!!
Hoi, ik heb ooit the content baby gelezen, op zich komt veel overeen met andere boeken over slaap, alleen vond ik dat bij de kleine baby de tijden dat ze wakker zijn heel erg lang waren. En dan totaal 3 uur slaap overdag voor aan baby van 4 maanden bvb vond ik ook te weinig. Zelf heb ik als leiddraad ooit Tracy Hogg " baby whisperer" gebruikt.
Eens, mijn kids sliepen echt wel wat meer maar je moet natuurlijk altijd je eigen inzicht blijven gebruiken, Zo hebben wij de routine ook verschoven naar 8 uur in de ochtend wat volgens haar een erg slecht idee is... Nou, ik vond het heerlijk en het werkte prima
Ik heb het boek hier liggen en ik heb het één keer gelezen. Ik heb er alleen niet veel mee gedaan omdat het hier na het inbakeren vanzelf ging (halleluja) en we uit onszelf ineens een tevreden baby kregen Nu is het inbakeren gestopt ivm rollen, en nu slaapt hij rustig zelf.
Ik ken de Gina Ford methode niet, is deze vergelijkbaar met Stephanie Lampe? Deze pas ik momenteel toe (die vind 7 uur ook een mooie tijd om de dag te beginnen, tja ik ook niet zo, liever half 8/8 uur). Maar ik ben zeer benieuwd naar andere methode, omdat ik wil kijken wat het beste bij onze uk past. En ik wil daar geen heel nieuw boek voor kopen (ik heb ook tracy hogg staan, maar die is in mijn optiek niet geschikt voor een prikkelbare baby, en die hebben wij weer een) En onze uk hier is niet zo'n makkelijke slaper, dus die is vaak langer wakker dan in het boek staat (niet van harte, maar hij heeft gewoon erg veel moeite met inslapen, dus is dan vaak 2 uur wakker, waarvan ik 3 kwartier "bezig" ben om hem met speen en stille aandacht te troosten). Om vervolgens ook nog eens vaak maar 3 kwartier te slapen (en nog moe te zijn), waarna het hele troostfeest weer opnieuw begint. Inmiddels pakt hij wel wat meer door hoor. Gelukkig in de nacht inmiddels ook, want dat was vermoeiend.
Ik heb gina ford niet strak gevolgd maar er zeker wat dingen van overgenomen. Mijn dochter deed het super op dat hele strakke. Ik maakte haar ook s ochtends altijd om 8 uur wakker pastte de tijd dus wel aan) en ze lag ook weer op vaste tijden op bed en at en dronk op vaste tijden. Ik heb qua slaap wel gekeken naar wat mijn dochter nodig had...die sliep s ochtends altijd van 9-12 en s middags van 13.00- 14.30 12 uur was dus weer tijd voor de fles en dan maakte ik haar wakker. Ik heb dus niet het militaire regime opgevolgd zoals zij het beschrijft, maar de gedachte erachter qua schema's volgen dat vind ik wel goed. Ik ben absoluut niet van het moderne...volg je kindje maar. Ik moet eerlijk zeggen dat het bij de jongste iets anders uitpakt omdat ik gewoon aan bepaalde tijden en verplichtingen vastzit vanwege de oudste (schooltijden, zwemles e.d.)Maar ook door die schooltijden slaapt hij op hele vaste tijden omdat dat gewoonweg niet anders kan. Het belangrijkste wat ik bij beide kinderen vind/vond is: niet laten huilen.
Kijk, dat noem ik een goede aanpak! Zo deed ik het uiteindelijk ook met Tracy Hogg boeken, mat kleine aanpassingen naar eigen situatie gaat het goed tot nu toe.
Ik heb het schema gevolgd, met ongeveer 6 weken begonnen. Er was nl totaal geen ritme, elke dag was anders. Met behulp van het boek ritme aangebracht en binnen een week veel meer rust. Niet tot op detail gevolgd, maar zeker als leidraad gebruikt, tot 10-11 weken. Toen was ritme vanzelfsprekend.
Vanaf dat we thuis waren uit het ziekenhuis was het drama met onze oudste. Elke avond 3 tot 5 uur krijsen, alleen rustig met een flesje en zodra deze op was weer krijsen. Toen de kraamhulp weg was dit boek erbij gepakt (gekregen van familie) en strikt opgevolgd. Resultaat; dezelfde avond een kindje wat tevreden (zonder huilen) heerlijk sliep! Helaas kwamen er later medische problemen waardoor hij een huilbaby was en dan is zoiets niet te doen. Bij de jongste niet zo strikt, maar wel de basis dingen overgenomen. Mijn hoofdregel is wel; een baby hoort niet te huilen en als het huilt, dan niet alleen