hoi allemaal, Ik heb getwijfeld of ik dit topic wel zou plaatsten. Er zijn immers veel zwaardere onderwerpen op het forum te vinden. Onze zoon is nooit een langeslaper geweest. Maar hij is nu al maanden rond 5.15 en 5.45 wakker in de ochtend. Inmiddels vind ik dit vrij pittig worden. Wat ik heb gedaan en momenteel doe: - ramen afgeplakt - een slokje water geven en daarna kort en vertellen dat het nog tijd is om te gaan slapen. Daarna nog 1 keer terug met dezelfde boodschap - speelgoed gegeven om nog even in bed te spelen - Iedere 10 minuten terug om te vertellen da teht nog donker is en dat we gaan slapen - Niet eerder dan 6.30 uit bed halen. - Van 2 naar 1 slaapje, maar als hij 5.15 wakker is, redt hij het niet tot 12.00/12.30, dus dan toch maar weer 2 slaapjes Hij huilt ook direct als hij wakker wordt en dit wordt alleen maar harder. Ik heb het idee dat we hem alleen maar 'belonen' als we eruit halen als reactie op zijn huilen. Maar ja je moet een grens trekken in de tijd. Hij moet er bijvoorbeeld ook uit om naa rhet kdv te gaan biivoorbeeld. Hoe doen jullie dit? Hoe ga je ermee om is het een kwestie van accepteren? Ik hoop in ieder geval op wat herkenning van andere mama's
Dat is erg vroeg ja... zou ik ook heel moe van worden! Ik heb er opzich geen ervaring mee, mijn zoon is 4 maanden, maar die heeft juist dat hij 's avonds bijna niet slaapt en 's ochtends wel lang... komt wel om 7 uur 's ochtends voor een voeding, maar slaapt dan gerust weer verder tot 10 uur.. ik weet niet hoelang jouw kind 's avonds nog opblijft? Misschien 's avonds een uurtje langer ophouden? Weet niet of dat helpt hoor, zijn biologische klok kan natuurlijk ook zo vroeg staan, maar misschien helpt het wel... proberen kan altijd... succes, hopelijk helpt het je...
Wij hebben dat hier ook een tijd gehad. Maar het is echt een drama-tijd! Lucas was dan klaar wakker, voor hem begon de dag dan.... Wij hebben idd ook meerdere dingen geprobeerd: - flesje geven en daarna terug naar bed - speentje - even laten huilen - bij ons in bed genomen Maar niks hielp....tot hij twee tandjes kreeg en ineens alles omgooide...Zo ging hij in twee dagen van 3 naar 2 slaapjes overdag én haalde hij er zelf een fles vanaf... Nu slaapt hij meestal tot 6u, maar dan nemen we hem nog een half uurtje bij ons in bed, aangezien de wekker bij ons toch om 6.30u gaat. Hier dus ook nooit een lange slaper gehad hoor! Ik hoop stiekum dat het nog wel komt
Ja dus.. Wij hebben alles geprobeerd en uiteindelijk ons er maar bij neergelegd. Twee weken later sliep ze door tot 6 uur Ze heeft nog weleens een dag dat ze voor 5 uur wakker is maar dat is de afgelopen 3 weken één keer geweest.
Hier ook een wakker mannetje, om 6.00 begint de dag, wat er ook gebeurt! Later naar bed helpt eigenlijk niet, minder slapen overdag ook niet (tja soms slaapt hij maar 1,5 uur tegenwoordig door doorkomende kiezen dus dat laat ik ook echt wel even zo), nog meer verduisteren helpt ook totaal niet. We zijn nu ook door de opties heen! Bij ons gaat de wekker om 6.45 / 7.00 en eerder dan dat haal ik hem niet uit bed. Dan nog even bij mij liggen spelen ('t is er niet eentje die nog even gezellig tegen me aankruipt, haha). Tot die tijd laat ik hem in zijn bedje liggen/spelen, controleer af en toe op een poepluier omdat het heel lang zo is geweest dat ie daarmee wakker werd. Hier hebben we het inmiddels geaccepteerd, al is dat soms wel lastig, vooral in de weekenden als je zelf zo graag nog even wil slaaaaapen.... maar ach. Voorheen was het hier ook een tijd tussen 05.00 en 05.45, ik ben allang blij dat het tegenwoordig 6.00 uur is. Je hebt nog wel wat aan de dag zullen we maar zeggen!!
Accepteren....Hier hielp niets en ik laat mijn dochter niet huilen als ze gewoon uitgeslapen is, dat vind ik niet eerlijk. Het heeft een paar maanden geduurd (elke ochtend tussen 5 en 6 wakker) en daarna was het over en nu is het weer vrijwel elke dag 7 uur. Ik probeerde altijd wel haar 1 keer terug te leggen maar als ze echt niet meer wilde slapen, dan maar niet, pech voor mij....Ze kunnen geen klokkijken!
Welkom bij de vroege mama's club. Hier een zoontje van bijna 2 die ook de dag om 6uur begint en soms nog eerder. Hij slaapt in een peuterbed en kan er zelf uit. gaat dan spelen of keihard op de deur bonken en mama uit roepen. Gewoon aan toe geven het gaat vanzelf over. Hij slaapt nu al 3 dagen tot half 8 's morgens. Je kunt hem tussen de middag ook na 2uur wakker maken zodat hij 's avond wat meer slaap heeft. en langer doorslaapt.
Hoi hier ook een vroege vogel! Ons zoontje is net 1 jaar maar ook elke dag rond 530 wakker. Pittig is het zeker ja!! Wij hebben exact de dingen geprobeerd die jeeschrijft, dus helaas geen tips! Wat wel hoop geeft is dat mn zus met zoontje van 2 ook een periode van half jaar heeft gehad dat haar zoontje zo vroeg wakker was, en hij slaapt nu soms tot8 uur (heaven!!!). Daar houd ik me maaraan vast! Sterkte