Dag dames, Hier een nieuwe topic voor de dames die weer aan een nieuwe ronde zijn begonnen. Vandaag voor het eerst een ovulatietest gebruikt. De uitslag was negatief, maar daar ging ik al vanuit omdat ik nu vroeg test om mijn eisprong te weten. Hoe gaat het nu bij jullie en zijn jullie ook weer druk bezig met klussen? En welke ovulatietest gebruiken jullie?
Vandaag met mijn nieuwe ronde gestart. Had echt het gevoel dat het raak was, maar vanmorgen nauwelijks meer pijnlijke borsten en zo net is helaas mijn menstruatie doorgebroken. Ik heb langere cyclussen zoals je ziet in mijn handtekening, dus mijn ovulatie duurt helaas nog even. Ik ben afgelopen ronde pas begonnen met ovulatietesten. Ik gebruikte ze van zwanger en kids en kon hiermee prima mijn ovulatie vinden, positief op cyclusdag 21 en 22. Vandaag dus even een baaldag, maar ben aan de andere kant ook opgelucht dat ik ongesteld ben geworden en ik niet weer een cyclus van 105 dagen heb. Dit is de laatste ronde voor we een jaar bezig zijn. Twijfel of we dan naar de huisarts moeten, omdat ik niet weet wat er dan allemaal gaat gebeuren. Hoelang zijn jullie bezig? Veel succes en duim voor je dat het raak is deze ronde!
Wat een verschil 105 dagen en nu 35. Ik snap je gevoel, je hebt dan inderdaad even een baaldag. ik was ook even opgelucht na een dag dat ik ongesteld werd, maar meer omdat ik dan wist waar ik aan toe ben. Want die zenuwen vond ik echt verschrikkelijk.. Dit wordt onze 5e ronde die we ingaan. Is die test die je gebruikt een beetje betaalbaar? ik heb nu die van clearblue, maar vind rond de 30 euro een beetje duur.
Ja ze zijn goed betaalbaar. Je kunt ze op zwanger en kids bestellen, je hebt ook pakketjes met zwangerschapstesten erbij. Die zou ik niet aanraden, hoor over de zwangerschapstesten weinig positiefs, maar de ovulatietesten worden op dit forum vaak aanbevolen. Je hebt er geloof ik 10 voor 6,95. Dit zijn de groene dipsticks. Er zijn ook kleinere en grotere pakketjes.
Dat scheelt heel veel geld 😃 Om nog antwoord op je vraag te geven of je naar een huisarts zou moeten, heb ik geen ervaring mee. Ik denk dat ik het zelf wel zou doen. Maar ik ben ook wel een stresskip. Misschien anders gewoon bellen en advies vragen aan de assistent of het nodig is. Je kan ook nog een half jaar wachten omdat je cyclus nog niet stabiel is.
Jaa ik ben zelf ook een stresskip, maar ben ook bang dat de druk dan alleen nog maar hoger wordt. Aan de andere kant lees ik hier veel verhalen over pcos en aangezien mijn cyclussen lang en onregelmatig zijn ben ik daar ook een beetje bang voor.
Dat snap ik dat je daar bang voor bent. Maar heb er net over gelezen, want ik wist even niet wat het was. Maar daar las ik dat het niet blijvend is en door het veranderen van je leefstijl over gaat. Dus is het dan niet nog belangrijker dat je gaat en als je dat hebt de huisarts dan advies voor je heeft? 😊
Ja dat is misschien ook zo. Ik heb alleen geen overgewicht, rook niet, drink af en toe op een feestje en sport. Dus heb niet het idee dat ik erg ongezond leef.
Dan zal denk ik de kans ook klein zijn. Maar als je je echt druk maakt, kan het altijd uitgesloten worden door de huisarts. En een drankje op een feestje kan het in iedergeval echt niet zijn. Dan zouden heel veel vrouwen, waaronder ik zelf pcos hebben.
Hoi, Ik zit momenteel op het wachtbankje. Afgelopen zaterdag positieve ovulatie test. Zitten nu in de 4e ronde voor een tweede kindje! Ik heb zelf al een zoontje van 3 uit een eerdere relatie. Hebben afgelopen dagen goed geklust, maar heb nu 2 maanden ovulatie testen gebruikt en mocht ik deze keer niet zwanger zijn dan stop ik er ook mee. Ik word er namelijk erg nerveus van. Gebruik trouwens deze maand tarwekiemolie! Jullie ervaring mee?
Welkom 😃 Spannend, dus binnen kort de dagen weer aftellen of eigenlijk nu al. Mijn beste vriendin heeft me ook al gewaarschuwd dat ik me niet op moet laten jutten door de ovulatietesten. Dus dat ga ik maar proberen haha. Ik heb tot nu toe geen ervaring met tarwekiemolie. Er zijn wel topics op deze site heb ik laatst gezien. Hopelijk is het raak deze maand!
Ik ben ook al aan een nieuwe ronde begonnen. Vandaag zijn m'n vruchtbare dagen weer begonnen als het goed is en zondag m'n eisprong. Uitgaande van een 30 dagen cyclus. Zit nu in ronde 3. 5 maart gestopt met de pil, toen ontrekkingsbloeding gehad. Daarna 29 dagen cyclus, toen 30 dagje cyclus dus ga nu weer uit van 30 dagen. 5 juni m'n NOD. Heb al een dochter van bijna 2 (5 augustus). Was bij haar in ronde 1 zwanger. Dag 28 negatief getest en dag 30/31 positief. Hopelijk wordt het nu wel raak! Wordt er moe van haha.
Heey dames!! Als jullie het goed vinden klets ik gezellig mee. Ik zit nu in de eerste ronde omdat ik de vorigge keer mijn cyclus nog niet wist en nu wel zo ongeveer. Ik gebruik extra gevoellige ovulatie testen van 2-besure, donderdag waren ze best wel donker en toen ik erna nog 1tje deed was die negatief dus ik denk dat ik hem toen iets te diep in het potje gedaan had en hij daarom donker aan gaf. Ben sinds gister avond maar weer begonnen met ovulatie testen en zie t toch iets oplopen. Heb zelf wel nogal wat symptomen, heel veel willen slapen, emotioneler en meer chocola eten terwijl ik daar echt niet van hou 😕 En sneller geirriteerd en maak steeds ruzie of lok het uit met mijn vriend.
Heel toevallig is mijn eisprong ook aankomende zondag! Mijn cyclus duurde na het verwijderen van spiraal en 1 maand de pil geslikt te hebben nu 29 dagen
poeeeh 105 dagen, dat is wel erg lang! Dan zou ik ook wel opgelucht zijn met 35 dagen. Ik zou denk ik daarom al naar een huisarts gaan, want 1x je menstruatie overslaan kan gebeuren, maar zo lang? Niet dat het meteen wat ernstigs is hoor maar ik denk dat je ha wel wat basisonderzoekjes kan (laten) doen om t een en ander uit te sluiten of te bevestigen. Geeft ook weer wat zekerheid
Ik vroeg me al af hoe het met jou ging. Kon de andere topic niet meer vinden van het wachtbankje. Jammer dat je toch ook ongesteld bent geworden.. maar op naar de nieuwe ronde.
Jaa haha het topic het wachtbankje is verplaatst naar zwanger worden clubs jaa heel jammer maar er komen nog genoeg rondes
Hoi! Ik ben momenteel ovulatietesten aan het doen. Tot op heden allemaal nog negatief (geen idee wanneer hij wel positief gaat zijn aangezien mijn cyclussen verschillen van 30 tot 60 dagen en alles daar tussenin) Op de 1 of andere manier voelen de ovulatietesten momenteel ook als een soort wachtbankje! Ik gebruik trouwens ovulatietesten van zwanger en kids. Heb ook nog clear blue liggen.
Ik zit momenteel in ronde 2. Had deze ronde al op dag 10 een bijna positieve ovu test.. heb doorgetest maar werd alleen maar lichter. Dus ik denk een vroege ei... helaas was vriendlief niet in de stemming dus ik denk dat ik m'n kans gemist heb haha. Ik gebruikte de ovu testen van 2besure.. Volgende ronde ga ik voor de ovu testen van zwanger en kids