Gezondheidstest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kwebbeltje, 25 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik heb hier een gezondheidstest voor vrouwen die zwanger willen worden. De test wordt ook door onze gynaecologen aanbevolen.

Klik hier

Kwebbel

2. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik heb de test gedaan.

Maar wat is het nut precies? Of liever gezegd de conclusie?....

Schattige dochtertjes trouwens.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het nut is de informatie die je verkrijgt bij het beantwoorden van de vragen. Dit is met name als je niet al teveel nee zou invullen.
    Informatief dus. Mensen bewust maken van.

Enne bedankt voor je compliment ;) Altijd leuk om te horen.

kwebbel

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Resultaat

--------------------------------------------------------------------------------

ZwangerWijzer heeft geen gezondheidsrisico's gevonden

Uw gewicht is prima. (BMI = 23.44)
    U bent niet zwanger.
    U bent 35 jaar of jonger.
    U heeft geen voorouders uit de genoemde gebieden.
    De vader heeft geen voorouders uit de genoemde gebieden.
    U komt in uw werk of hobby niet in contact met lood, kwik, verf, organische oplosmiddelen of andere chemicaliën.
    De vader komt in zijn werk of hobby niet in contact met lood, kwik, verf, organische oplosmiddelen of andere chemicaliën.
    U komt niet in contact met (radioactieve) straling.
    De vader komt niet in contact met (radioactieve) straling.
    U verschoont geen kattenbak en tuiniert ook niet.
    U rookt niet.
    De vader rookt niet.
    U drinkt geen alcohol.
    U gebruikt geen softdrugs.
    U gebruikt geen harddrugs.
    U lijdt niet aan boulimia nervosa.
    U lijdt niet aan anorexia nervosa.
    U heeft geen speciale eetgewoonten.
    U eet geen rauwe voedingsmiddelen.
    U eet geen lever of andere vitamine-A houdende producten.
    De vader drinkt alcohol.
    U eet gevarieerd.
    U slikt foliumzuur ter voorbereiding van uw zwangerschap.
    Geen van de genoemde risicofactoren voor besmetting met hiv of hepatitis B gelden voor u.
    Geen van de genoemde risicofactoren voor besmetting met hiv of hepatitis B gelden voor de vader.
    U heeft geen van de genoemde geslachtsziekten (gehad).
    De vader heeft geen van de genoemde geslachtsziekten (gehad).
    U heeft geen van de genoemde chronische ziekten.
    U gebruikt geen medicijnen die zijn voorgeschreven door een arts.
    De vader gebruikt geen medicijnen die zijn voorgeschreven door een arts.
    U gebruikt geen medicijnen die zonder recept bij drogist of apotheek verkrijgbaar zijn.
    U bent als kind ingeënt tegen rode hond of heeft deze ziekte gehad.
    U heeft geen van de genoemde problemen gehad tijdens uw eerdere zwangerschap(pen).
    U heeft geen van de genoemde ziekten gehad tijdens uw eerdere zwangerschap(pen).
    U heeft geen afwijkingen aan de baarmoeder of baarmoederhals (gehad).
    U bent nooit geopereerd door een gynaecoloog (vrouwenarts).
    Uw moeder - of grootmoeder - heeft geen DES (diethylstilbestrol) ingenomen toen ze zwanger was.
    U bent eerder zwanger geweest (eventuele miskraam en/of abortus meegerekend).
    In uw familie komt voor zover u weet geen van de genoemde aandoeningen voor.
    In de familie van de vader komt voor zover u weet geen van de genoemde aandoeningen voor.

Zo dames,
    Het zijn maar 37 vragen....hup...invullen die handel!
    Ik heb aangegeven dat ze de gegevens mogen gebruiken!
    Elmo

5. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Ik heb de test ook gedaan!

Mijn resultaat:
    ZwangerWijzer heeft GEEN gezondheidsrisico's gevonden.
    (mijn gegevens mogen ze ook gebruiken voor onderzoek)

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Tja, mn gewicht is te hoog. dat wist ik zelf ook al wel. Maarja, als ik pas zwanger mag worden als dat er allemaal af is duurt het nog wel even.
    Ik heb netjes alles doorgelezen daarna over overgewicht en zwangerschap en geloof direct dat er wat verhoogde risico's aan kleven, maar vind het ook een hoop bangmakerij.

7. Princess

Princess Actief lid

Mijn gewicht was ook te hoog....

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ach, denk maar zo dat ik al 8 kilo afgevallen ben dus het had erger gekund

9. Princess

Princess Actief lid

Ja, dat is goed voor jou! Ben blij voor je! :)

Maar helaas kan ik dat niet zeggen. Dus weer maar eens met de neus op de feiten gedrukt! En ik doe zo mijn best om af te vallen. 3kilotjes zijn eraf met heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel moeite. :cry:

10. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    3 kilo is toch al een mooi begin joh. Ik ben voor die 8 kilo ook best een aardige tijd bezig geweest hoor. Hoe langzamer het gaat des te meer kans dat het er ook af blijft.
    Ik vind het ook wel vervelend om met mn neus op dier ottige feiten gedrukt te worden maar denk er dan maar aan dat ik nu wel heel gezond leef qua eten en sporten en dat scheelt dan ook alweer de helft toch.
    Laat je niet kisten hoor.
    Dikke knuffel

11. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    mijn gewicht was ook te hoog bmi 25.15 en de vader en ik roken, maar zodra ik een positieve test in handen heb stop ik er ook mee en hoop ik dat ik mijn mannetje zover krijg om ook te stoppen :D

12. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Conclusie uit mijn test.

Ik ben een wandelend gevaar, op basis van die vragen! Heb overgewicht, rook zo af en toe en de vader rookt ook soms. Dan verschoon ik ook nog de kattenbak en eet ik ook nog af en toe leverworst en zalm. Ben het helemaal eens met Sann, een hoop bangmakerij.

Maar goed het zal voor veel mensen werken.

Groetjes,
    Elvira

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    bij ons wel aangezien ik vroeger astma had en mijn man uit turkije komt , nou ja de ziektes waar zij het over hebben zijn we al getest geworden en was niet van toepassing, want dat had hij niet.
    dat was het enige minpunt

14. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    Ho ho dames, bangmakerij is het zeker niet, ik zou het liever bewustwording noemen.

Bij mij zijn er nogal wat erfelijke factoren die wel een rol spelen en ik ben blij dat ik (o.a. door deze test) daar met mijn neus opgedrukt ben voor dat ik zwanger ben ipv er na, nu kan ik er nog wat mee. Ik ga , zodra ik echt met de pil ben gestopt, een afspraak maken met een verloskundige om een zo goed mogelijke start te creëren voor onze toekomstige kleine.

Ik verschoon ook de kattenbak, eet rauwe kazen, eet lever, rook gelukkig niet, maar het spreekt voorzich dat ik dit allemaal niet meer zal doen zodra ik zwanger.

15. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dames ik hoop toch echt niet dat het bangmakerij is, omdat het vrij algemene informatie is alleen in de vorm van een test. De test zegt ook niet dat je aan alles moet voldoen om zwanger te mogen worden, maar wijst alleen op verschillende punten om mogelijke risico's tijdens een zwangerschap te verlagen of zelfs te voorkomen.

Kwebbel

Deel Deze Pagina