Vaag jochie

Discussie in 'De lounge' gestart door Panda81, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    447
    83
    Limburg
    VAnmiddag zat ik lekker met mijn kleine meid op de grond te spelen toen ik opeens geklop hoorde. In eerste instantie reageerde ik er niet op (kon ook geluid bij de buren zijn). Maar toen nog eens dus toch maar ff kijken.
    Staat er een jochie van ik denk ik jaar of 9 a 10 aan de deur. Hij was een sponserloop aan het doen voor zieke kindjes in het ziekenhuis en hij was rondjes aan het rennen hier door de wijk. Ik zo maar normaal als je een sponsorloop loopt heb je een papier met wie je allemaal sponseren ed. Hij zo een beetje in de war gebracht volgens mij ja dat weet ik maar hij was aan het oefenen (waarom moet je dan keihard aankloppen terwijl de bel het ook doet en hij groot genoeg was om erbij te kunnen) en moest van zijn moeder zoveel rondjes rennen en af en toe lopen als hij moe is.
    Ja ik kom dadelijk nog een keer kloppen zegt ie, ik zo ja maar dan begint mijn baby te huilen en meeover begon ze toen ook te huilen. Ja dan klop ik wel zacht zegt ie zo.
    En ja hoor even later is ie weer terug (hij had volgens mij wel een rondje gerend) en toen had ik mijn meisje op de arm want kwam van boven af ze had een schone luier nodig. Ja hij begon weer over de sponsorloop en dat hij aan het oefenen was en dat hij nog bij een ander huis ging kloppen. Ging daarna ook naar de buren toe maar die zijn niet thuis want heb hier nog een postpakketje voor de buren liggen en die komen dat normaal altijd meteen halen
    Weet niet of dat hij geld wou ofzo maar heb hem niets gegeven, begon er toen ook niet meer over. Hij ging weer verder oefenen.
    Beetje vaag om dan aan te kloppen bij mensen terwijl je aan het oefenen bent. Normaal moet je dan eerst mensen langs en ga je daarna rennen.
    Had zoiets nog niet eerder meegemaakt hier in de buurt en woon hier toch al een aantal jaartjes.
    Wou het gewoon ff kwijt

2. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Uh vage shizzle hahaha, misschien is dat kind niet helemaal oke ofzo? autistisch oid?
    Wel apart inderdaad :)

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Is gewoon iemand geweest die kwam 'schooien' om geld denk ik hoor!

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nou ik had ook geen geld gegeven. Beetje raar inderdaad.

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    447
    83
    Limburg
    Hij zag er verder wel normaal uit. Sprak wel een beetje met accent maar verder wel gewoon goed Nederlands ofzo, dus naar mijn idee niet maar weet ook dat je dat niet altijd kunt merken zo.

6. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    Ik had ook geen geld gegeven, en zelf uitgezocht waar het over ging.
    (zodat je heel misschien die ouders kunt alarmeren o.i.d.)
    Heitje voor kwarweitje had hij beter kunnen doen, als hij daadwerkelijk om geld 'schooide'.

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    447
    83
    Limburg
    Heb geen idee waar hij woont, is hier een vrij kinderrijke buurt. Zijn hier ook vrij veel huizen. Dus ja ouders inlichten dat gaat dan niet.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kan toch ook gewoon zijn dat ie het even wou vertellen?
    Hij heeft namelijk jou niet om geld gevraagd.
    Wie weet was ie wel echt aan het oefenen! Omdat ze bijvoorbeeld een sponsorloop op school gaan houden.
    En dacht ie ik vertel het alvast mensen.
    Kinderen kunnen dat ineens zo enthousiast over zijn als ze dat op school horen.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat dacht ik dus ook..

10. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Hier sluit ik me bij aan. Sommige kinderen zijn gewoon heel enthousiast en willen graag alles vertellen aan iedereen. Jammer dat we al zo vaak meemaken dat het verkeerd gaat, dat we al meteen van het verkeerde uitgaan.
    En even tussendoor; die opmerking over autisten vind ik niet leuk en overbodig. Mijn oudste zoon heeft een vorm van autisme (Asperger) en is gewoon een hele leuke knul!

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Gister bij de supermarkt trouwens bijv ook een heel verhaal aangehoord van een onbekend meisje van een jaar of 8 wat voor school een werkstuk moest maken over bomen, ze was er gewoon zo mee bezig dat ze het kwijt wilde denk ik.. Zou gewoon lekker enthousiast doen de volgende keer en er niet direct iets achter zoeken.

12. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    mijn zoon had vorige week ook sponsorloop hij had een papier bij zich maar dat is voor de school zelf bedoeld het geld dan kunnen ze weer dingen voor kopen toestellen enz maar heb nog nooit gehoord dat het voor zieke kindjes etc is terwijl we al vele sponsorlopen hebben gehad 1x per jaar dus vind het wel vaag

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Gebeurd regelmatig hoor.

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het is in mijn ogen gewoon een kind wat iets te enthousiast is. tegenwoordig wordt overal iets achter gezocht. mag en kind gewoon een kind zijn. je hoeft toch niks te geven.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.872
    113
    Oh, ik zal er niet zo snel iets achterzoeken hoor.

16. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    447
    83
    Limburg
    Een kind mag zeker een kind zijn, maar om dan bij wildvreemden aan te kloppen vind ik toch wel een beetje raar. En ook dat het voor een sponsorloop is en dat toen ik over een formulier begon hij ff niet wist wat hij ermee aan moest.
    Vond het ook erg vreemd dat hij 2 keer aan de deur komt, als je je verhaal hebt gedaan dan is het normaal toch goed.
    Maar goed, kan idd zijn dat hij entousiast is geweest maar toch vind ik het dan vreemd dat je bij vreemden aan de deur gaat en ontzettend hard gaat kloppen (hij kon me trouwens niet vanuit de raam zien op dat moment) Kijk als ik hem gewoon op straat tegen was gekomen ofzo had ik het iets anders gevonden als hij dan begon te praten over sponsorloop ofzo, maar nu moest ik ervoor extra de deur open maken.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Is inderdaad wel vaag. Het eerst wat ik dacht was dat de jongen aandacht of aanmoediging wilde. Misschien had zijn moeder hem wel laten 'oefenen', omdat ze hem niet thuis wilde hebben. Hij kwam me in ieder geval zielig over...

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het is niet zo vreemd hoor dat ze bij vreemden aan de deur komen. ze leuren heel de wijk door met die sponsorlopen. ik heb er afgelopen week in 7 dagen tijd 9 aan de deur gehad van groot tot klein. ik sponsor er 1 en de rest vertel ik netjes dat ik de school al gesteund heb. ( volgens mij was het sponsorloop week ofzo vorige week zo te lezen ;) ) ps. ik kende van die kinderen maar 1 kind de rest was mij allemaal vreemd en hun kende mij niet.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb altijd al gevonden dat al je alleen bekenden vraagt en niet langs deuren gaat, dat je er dan niet helemaal voor gaat. Zo dacht ik er althans vroeger over, toen ik zelf sponsorlopen en zo had. Is ook een beetje sociale opvoeding ;)

20. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik bedoelde mijn opmerking totaal niet verkeerd hoor :) in tegendeel het had heel goed gekund?!
    Autisme komt in verschillende vormen en dus ook vormen waar je het aan gedrag kan merken dat die persoon "anders" is.
    Ik heb 3 neefjes (uit het zelfde gezin) die alledrie een andere vorm van autisme hebben en een maat van mij is ook autistisch zodoende ;)
    Allevier zijn het super leuke mensen maar je merkt wel dat ze "iets" anders zijn in de omgang met andere.
    De 1 stil en teruggetrokken, de ander onwijssss enthousiast and so on.

Deel Deze Pagina