excel, HELP?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jalea, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    is er hier toevallig iemand die goed is met excel?
    ik kom er maar niet uit, ondanks gedownloade handleidingen e.d.

ik heb een excel bestand met diverse tabbladen, en wil op het 1e tabblad de totalen (in dit geval inkomsten, uitgaven & de balans per tabblad) zichtbaar hebben op het 1e tabblad, zodat ik zegmaar in 1 oogopslag de situatie van al die tabbladen onder elkaar heb staan
    nu wil ik dit niet doen met kopieeren&plakken, want ik wil graag dat als ik bijv. tabblad 5 aanpas waardoor de totalen dus veranderen, dat dit automatisch meeverandert in het 1e overzichtstabblad.

help?!

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Je kunt dan op tabblad 1 de volgende som neerzetten:

=x+y+z

In plaats van x, y en z kopieer je het vakje in de andere tabbladen. Als je de som ziet dan zie je dat er een ! komt te staan en de naam van het tabblad en het vakje dat je geselecteerd hebt.Als je nu een van de vakjes verandert dan zal het totaal op het eerste tabblad ook veranderen.

Hmm... Lastig uitleggen zo, kom je eruit?

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb nu bijv. dit staan: =Tabblad1!C52+Tabblad2!C30+Tabblad3!D30

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat zou inderdaad goed moeten zijn. Probeer het eens uit door een getal met +1 of -1 te veranderen.

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    tabblad1 is dan de naam van het tabblad neem ik aan? (ik heb ze gerenamed)

heb het nu ff geprobeerd met de naam van het tabblad, dan zeg ie dat er een fout in de formule zit :(

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    jaaaa hij doet t :D ik heb de bestandsnamen maar even veranderd want dat ging niet handig, ik moet ze tussen ' zetten anders pakt ie het niet. maar nu kloppen mn totalen wel én hij verandert het automatisch als het brontabblad veranderd

het kan dus TOCH simpel zijn haha, bedankt!!

7. trotsemammavan1

trotsemammavan1 Actief lid

27 apr 2012
    293
    0
    16
    Nog een extra tip:
    Als je in het "hoofd" tabblad op de cel gaat staan waar je totalen in wilt hebben en je vult daar in het = teken. Na het = teken vul je in SOM of SOMALS of de andere functies die excel in zich heeft. Vervolgens ga je naar de andere tabladen en klik je de bijbehorende cellen aan. Voordeel van deze methode dat de naam van het tabblad automatisch wordt overgenomen.

Je hoeft dus niet de formule te typen alleen =som vervolgens helpt excel je verder.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Groetjes

Deel Deze Pagina