Complex vraagje..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door mumtobe21, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    3 weken na de geboorte van onze zoon in 2011 is mijn baarmoeder helaas verwijderd na een slagaderlijke bloeding :(
    Mijn eierstokken konden gelukkig wel blijven zitten zodat ik niet op mijn 24e al in de overgang terecht zou komen.

Ik word dus niet meer ongesteld.

Nu heb ik regelmatig nog wat klachten en wil ik graag weten of dat te maken kan hebben mijn eisprong en of menstruatie (ik bloed niet meer maar hormonaal gezien is die periode wel gewoon aanwezig)

Ik ben op 5-5 begonnen met ovulatietesten en heb mijn ei gevonden op 11-5, nu wil ik dus volgende maand ook graag mijn ei vinden zodat ik weet hoe lang mijn cyclus op dit moment ongeveer is en ik dus een schatting kan maken wanneer ik mijn menstruatie en eisprong ongeveer heb (ben niet van plan om elke maand te blijven testen, helaas helpt het niet meer om nog een kindje te kunnen krijgen)

Mijn vraag is nu dus eigenlijk:

Wanneer kan ik het beste weer beginnen met ovutesten?

Mijn cyclus was altijd zo 27-28-29 dagen, vrij regelmatig dus.
    als ik uit ga van een cyclus van 28 dagen zou ik (als ik het goed bereken) op 8-5 (28 dgn) weer mijn ei hebben..

Wanneer zouden jullie mij aanraden om weer te beginnen met testen?

:(

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je eisprong is 10-18 dagen voor je menstruatie. Je kunt het beste rekenen met je kortste cyclus, dus die van 27 dagen. Dan zou je 27-18 = 9, dus op dag 7-8 het beste kunnen beginnen met de testen.

Je zit er natuurlijk mee dat je niet precies weet wanneer dag 1 is, omdat je geen menstruatie hebt. Omdat je luteale fase 10 dagen kan zijn, zou de tussenliggende periode 19 dagen kunnen zijn op zijn kortst. Tien dagen van je eisprong tot "menstruatie" en 9 dagen van "menstruatie" tot eisprong. Omdat je iets eerder moet beginnen met testen, zit je op 17 dagen ertussen.

Eigenlijk moet je een positieve ovulatietest hier nog weer van aftrekken, omdat er tussen de test en de eisprong ook nog 24-48 uur zit. Maar ik denk dat je met 17 dagen ertussen wel safe zit, aangezien een luteale fase van 18 dagen uitzonderlijk lang is en niet veel voorkomt.

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Bedankt voor je snelle antwoord..

Mijn "menstruatie"periode zou dan dus tussen 21 en 29 mei moeten "beginnen" (ik had altijd de eerste 2 dagen veel last van onderrug en bekken dus als ik tussen de 21e en de 30e die klachten heb dan weet ik genoeg)

en dan hou ik mijn eisprong inderdaad maar aan op 27 dagen na de vorige en zou die dus op 7 Juni moeten zijn dan start ik gewoon op 4 of 5 Juni weer met testen!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je eisprong hoeft niet persé op dag 13 te zijn als je cyclus 27 dagen is. Want je luteale fase kan 10-18 dagen zijn, het kan ook nog per keer verschillen. Als je te laat begint met testen, heb je dus kans dat je de eisprong mist. En je test geeft 1-2 dagen voor de eisprong een positief resultaat, daar moet je ook rekening mee houden.

Als jij je eisprong op 7 juni verwacht, is beginnen met testen op 4-5 juni wel aan de late kant. Dan zou hij meteen positief moeten zijn, maar de kans dat je hem mist, is dan wel vrij groot.

Deel Deze Pagina