Hallo, Ik had in April een miskraam, missed abortion, hij was natuurlijk op gang gekomen. Inmiddels alweer een paar keer gevreen, maar vandaag zei mijn gyn dat ik beter 2 of 3 menstruaties af kan wachten omdat de kans op nog een miskraam groter is als je meteen weer zwanger wordt, en dat je je lichaam beter weer in het ritme moet laten komen . Gek is wel dat een andere gyn 2 weken geleden ( ze was er als vervanging) zei dat je in principe meteen weer zwanger mag raken, want je lichaam hersteld best snel. Ik weet het dus even niet goed. Het lijkt me helemaal niks om condooms te moeten gebruiken, al helemaal niet als je eigenlijk wel heel graag zwanger wilt worden. En ik ben ook al boven de 40 en heb niet eindeloos tijd... Het is nu 4 weken geleden en volgens mij word ik binnenkort ongesteld. Weten jullie iets over dit soort statistieken waar mijn gyn het over had? Ik kan namelijk niets vinden. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben natuurlijk geen expert, maar ik heb juist gehoord dat je vruchtbaarder bent direct na een miskraam en dat je juist direct daarna betere kansen hebt. Maargoed, ik ben geen dokter... Succes meis!
Ik heb ook gehoord dat je juist vruchtbaarder bent na een miskraam (en ook zelf ervaren) Mijn VK noemde alleen als nadeel dat je cyclus wat van slag kan zijn dus je NOD wel heel anders kan zijn dan je denk en de onzekerheid die dat meebrengt. Daarom heb ik toen ovu-testen gedaan om te kijken of ik een eisprong had. En dat had dus resultaat!
Je kunt gewoon meteen weer door gaan en zwanger worden hoor. zelf heb ik 1 menstruatie afgewacht om te zien of alles weer naar behoren werkte en ik dan ook zeker wist dat ik weer schoon was. Misschien bedoelen ze het met die intentie. Maar t mag zeker hoor. Dus ik zou zeggen ga ervoor. Heb toen idd ook gehoord extra vruchtbaar te zijn dus zonde als je wacht. ik was daarna na 4 rondes weer zwanger
Mij is verteld dat je echt niet zwanger wordt als je er lichamelijk niet klaar voor bent. Ik weet niet of je perse een menstruatie moet afwachten alvorens je weer kunt proberen om zwanger te worden. Mij is het wel aangeraden, maar ik had een baarmoederperforatie na mijn curettage. In die maand kon mijn baarmoeder weer helen. De eerste ronde dat het weer mocht, was ik meteen weer zwanger gelukkig!
Mijn gyn heeft dat ook gezegd hoor! Hij gaf aan een ronde te wachten en niet gelijk na een mk zwanger te worden omdat dan een kans op een nieuwe nieuwe mk verhoogd is. Na je eerste ongesteldheid was de kans volgens hem niet meer hoger Dus tja ik wacht voor de zekerheid een ronde ongi en dan ga ik er weer voor Wel lastig he? Ook omdat op jou leeftijd de kans op een mk hoger ligt.
Dank jullie allemaal voor je feedback. Ben toevallig zonet ook nog ongesteld geworden ( 4 weken na MK). Na wat ik hier lees denk ik dat ik dan maar niet verder ga wachten maar er gewoon weer voor ga En XmoonlightX, de kans op MK op mijn leeftijd is idd hoger. Dat zijn van die dingen die je zelf wel weet, maar ja, je voelt je altijd jonger dan je bent, en je denkt dat het alleen maar anderen gebeurt. Maar ja, het was toen ook nog een tweeling en dan is de kans op problemen ook nog eens groter. Maar bij veel kennissen om me heen is het op die leeftijd toch nog gelukt, dus duimen maar... Miepje1983, wat fijn dat het zo snel weer is gelukt, gefeliciteerd!! Ikke101, lees is het goed, wacht jij nou echt al op MK nr10?? Wat verschikkelijk verdrietig! Hoe hou je dat vol? Ik leef met je mee!! Heel veel sterkte!!
Je lichaam geeft zelf aan eb weet zelf heel goed wanneer het weer zwanger kan raken. Ik ben ook gelijk weer zwanger geraakt na mn miskraam en t gaat super!
Oh dat is zeker waar hoor!! De kans is alleen iets groter, maar zeker niet onmogelijk!! Fijn dat je al weer zo snel ongesteld bent zo na je miskraam! Ik zou idd er ook nu weer voor gaan.. Wat er evt nog zat is er nu toch uit
Bij mij zei de gyn na mijn MA als het natuurlijk of met de cytotec op gang was gekomen het geen probleem was om meteen weer te proberen. Zelfde kans op mk als altijd zeg maar. Maar toen moest ik gecuretteerd worden en daar zeiden ze, goed om 1 menstruatie af te wachten zodat jij en zij weten dat alles weer ok is. Volgens mij is het afwachten van ten minste 1 menstruatie handig voor het bepalen van de duur van de zwangerschap. Maar is de kans op een mk als er verder niks aan de hand is, gelijk bij de eerste als bij de tweede?
Vind het toch bijzonder dat er toch van alles gezegd wordt... Dan maar gewoon doen waar je het zelf het prettigst bij voelt
Gek hè dat ze allemaal dan weer hun eigen ding daarin hebben... Alsof ze allemaal weer andere nascholing daarin hebben gehad. Of van verschillende opleidingsjaren zijn. Net zoals dat in diergeneeskunde ineens weer van mening wordt veranderd door de artsen.