Help, weet het niet meer. Iemand ervaring?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kimme90, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimme90

Kimme90 Lid

3 jun 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen.
    Ik ben gestopt met mijn pil op 14 mei dit jaar. Daarna mijn menstruatie nog gehad en dan begonnen me t'klussen'.
    Normaal moest ik dan vrijdag 14 juni mijn menstruatie hebben, maar die bleef uit. Daarna enkele testen gedaan, maar negatief. op 2 juli naar dokter geweest om bloed te trekken, maar dit was ook negatief. Normaal voor de tweede cyclus moest ik nu vrijdag 12 juli terug mijn menstruatie hebben, maar nog steeds niets te bespeuren vandaag. Dus nu ongeveer een syclus van 61 dagen....
    Heb ondertussen nog niet getest, maar heb wel gevoelige borsten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ga dinsdag naar gyne om eens te kijken, want ik weet het allemaal niet meer.

groetjes

2. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Ik ben al jaren met de pil gestopt maar ben je niet aan het ontpillen? Je bent pas 14 mei gestopt met de pil dus alles zal nog ontregelt zijn.

3. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Dit heet dan 'ontpillen'...

Meid, geef je lichaam de tijd om al die hormonen van de pil uit je lijf te krijgen. Het kan zijn dat je cyclus volledig ontregelt is door je pilstop. Sommige vrouwen hebben tot 6 maand/1 jaar last van een onregelmatige cyclus. En dan zijn er nog de bijbehorende kwaaltjes van het 'ontpillen' die net zoals zwangerschapskwaaltjes zijn...

4. Kimme90

Kimme90 Lid

3 jun 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat weet ik dat het ontpillen erbij komt, maar is 61 dagen niet heel veel? Wou gewoon dat mijn menstruatie eens erdoor komt zodat ik verder kan....

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

zDat is helemaal niks raars en het heet ontpillen!

Na het stoppen van de pil (het zijn immers hormonen die je slikt) kan je lichaam even van slag zijn. Je lichaam moet het allemaal weer zelf gaan doen.

Die eerste menstruatie die je hebt gehad, was dat wel je eerste echte menstruatie of nog de pilbloeding die je altijd krijgt in de stopweek?

Want na het stoppen met de pil krijg je normaliter eerst nog na een aantal dagen die pilbloeding. En daarna is het wachten op je eerste echte menstruatie.

Daarbij hoeft het ook niet te betekenen dat je direct weer een keurige cyclus van 28 dagen hebt. Integendeel zelfs. De meeste vrouwen zijn vaak eerst onregelmatig ongesteld of het duurt maanden voordat ze hun eerste echte menstruatie weer krijgen.

Ik werd destijds pas 126 dagen na pilbloeding voor het eerst weer natuurlijk ongesteld. Ik had tig zwangerschapstesten versleten en was ook bij de huisarts geweest.

Die zei dat het wel een jaar kon duren na pilstop voordat je cyclus weer helemaal normaal is.

Maar dit zal je gynaecoloog je ook wel gaan vertellen denk ik.

6. Kimme90

Kimme90 Lid

3 jun 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    inderdaad die menstruatie was na de pilstop. Ok dan is het goed dat er nog zijn die dit hebben. Wist het even gewoon niet meer. Bedankt voor de informatie! Zal toch even langs gaan gewoon om eens te laten kijken.

Deel Deze Pagina