Hallo meiden, Ook al had ik destijds voorgenomen niet meer op het forum te komen totdat ik weer zwanger zou zijn, wil ik graag toch weer af en toe het een en ander met jullie delen. Als jullie dat tenminste goed vinden . Ben vandaag bij mijn HA geweest. Ik bleef namelijk met iets in mijn hoofd rondlopen nav mijn laatste bezoek aan de gyn. Hij zei bij de laatste echo dat ik PCO achtige klachten had. Eerst heb ik dat naast me neer gelegd, maar de laatste weken begon ik er toch steeds meer over te piekeren. Bang dat als dat zo is, dat ik dan minder kans heb om zwanger te raken, enz. Maar als ik dan de symptomen las op het internet, dan dacht ik weer: dat heb ik helemaal niet! Maar om duidelijkheid te krijgen dus gewoon naar de HA geweest. Zij vertelde me dat ik me geen echt zorgen hoefde te maken. Het leek op, maar was het niet. Aangezien mijn cyclussen nu redelijk normaal zijn, en ik ook gewoon ongi wordt, zag zij geen reden om me zorgen te maken. Dat geeft me wel een geruststellend gevoel. Althans voor nu . Meestal komt de onrust een maand later weer opzetten. Verder nog wat andere dingen besproken rondom zwanger worden. Vindt het echt fijn dat ik ook voor zoiets bij mijn HA terecht kan. Het is een echtpaar, en zowel man en vrouw zijn super begripvol. Wat wil ik nog meer.......... ..........o ja, zwanger worden hahaha Zomaar even verhaal om jullie te laten weten waar ik mee bezig ben. En nog iets, de laatste weken heb ik heel veel verdriet om vanalles. Maar mijn man is zo`n schat. Hij voelt me precies aan, ook al zeg ik hem niet altijd waar ik mee zit. Van de week kwam hij met een bos bloemen en de lieve dingen die hij tegen mij zegt............aaaaahhhhhhh. Wordt er helemaal emo van. Tussen het piekeren door over het zwanger worden, probeer ik me steeds weer meer bewust te zijn, van hoe goed we het eigenlijk hebben. Want soms laat ik me een beetje hangen en dat is niet goed. Maar ik doe mijn best, meer kan ik toch niet doen, toch? Bedankt lieve meiden, dat jullie mijn verhaal willen aanhoren / lezen. Liefs Hope
Hoi Hope dat is zeker goed nieuws van je ha, en ik ben blij dat ze allebij goed voor je zijn en de tijd voor je nemen. Nu kan je toch genieten van de feestdagen en ik hoop voor je dat je snel van die huilbuien af ben en dat je snel in 2007 zwanger ben. Groetjes Jolie
Hallo Hope, Sorry, ik ken jouw verhaal niet helemaal goed, maar ben toen ik onzeker was over het bloedverlies tussen mijn eerste en tweede curettage en aan het rondstruinen was op de zwangerschapspagina wel eens op een berichtje van jou aan de verloskundige gestuit. Als ik het goed onthouden heb, dan had jij nogal lang last gehad van bruinverlies, toch? Volgens mij word je ook erg onzeker als je lichaam niet doet wat jij wilt en anders is als normaal. Dat gevoel ken ik. Had de vorige cyclus ook opeens een bloeding op een heel raar tijdstip en weet dus uit eigen ervaring hoe rot dat is. Is jouw lichaam nu weer goed herstelt en heb je dat bruinverlies niet meer? Ikzelf ben er maar vanuit gegaan dat mijn hormonen helemaal van de wap waren en dat ze nu langzaam weer hun plaats hebben gevonden. Wel goed van je dat je je toch vasthoud aan het goede in je leven. Dat doe ik ook, en merk dat er nog zo veel is wat mij blij maakt en waar ik het zo mee getroffen heb. Ik merk dat ik na mijn miskraam toch ook weer erg gelukkig kan zijn. Ook ik heb een schat van een vriend, en weet dat dat super belangrijk is. Ik kan me heel goed voorstellen dat je toch erg verdrietig bent de laatste tijd. Zoals je bij het miskramenonderwerp al schreef, zou je in december uitgerekend zijn en dat is natuurlijk heel erg moeilijk. Ook kan ik me voorstellen dat je zo gehoopt had om opnieuw zwanger te zijn op de datum waarop je kindje uitgerekend zou zijn. Fijn dat de huisarts helemaal niet aan PCO dacht, en dat je jezelf absoluut niet herkent in de symptomen van PCO. Dat zegt waarschijnlijk al genoeg. Wie weet waren jouw hormonen gewoon van slag. Verder hoop ik dat jij en je man heel snel krijgen wat jullie verdienen: en dat is een heel lief klein schatje! Veel liefs, Marla
@Jolie, bedankt voor jou reactie. Ik wens jouw ook een wonder toe. @Marla, Wat "leuk" dat je mijn verhaal nog herinnert. Ik heb nog steeds een rare cyclus. Het bruinverlies is niet meer zo erg maar sinds de MK is alles anders. Ik heb nu 2 a 3 dagen voor mijn ongi bruinverlies, dan 4a 5 dagen helder bloed em daarna weer 2a3 dagen bruinverlies. Dan heb ik 3 dagen geen gekleurde afscheiding en dan opeens begint het weer. Zo`n 2 a 3 dagen oud bloed. Dit vandaag ook aan HA voorgelegd. Zij kon hier geen verklaring voor geven, waarschijnlijk hoort het nu gewoon bij mij cyclus. Nou, daar ben ik dan vet mee hihihi Inmiddels denk ik wel dat mijn hormonen wel weer hun weg hebben gevonden, nog niet helemaal, maar ik ben tevreden. Ik probeer alleen heel erg mijn lichaam en de sypmtomen gedurende de cyclus te begrijpen, maar helaas kom ik er steeds weer geen wijs uit. Mijn lichaam houdt me echt voor de gek. Maar dat zullen wel meerdere onder ons herkennen. Jouw wens ik ook een lief klein wondertje toe in 2007. Want dat is iets wat we allemaal graag willen, toch? Liefs Hope
Dank je wel, Hope! Inderdaad een wondertje staat bovenaan mijn verlanglijstje voor het nieuwe jaar. Ik kan waarschijnlijk niet meer zwanger worden in 2006, of nog op het randje. Hoop dat 2007 meer voor ons in petto heeft. Ik ben afgelopen zaterdag voor de 2e keer ongesteld geworden na mijn 2 curettages. De eerste keer had ik eerst een half maandverbandje vol gebloed, en vervolgens stoptje het praktisch voor anderhalve dag, waarna het zich pas goed doorzette. De tweede keer begon het met wat roze verlies op vrijdagavond en zaterdagochtend en zette het zich pas goed door in de loop van zaterdag(avond). Wat dat betreft is mijn ongesteldheid ook iets anders geworden, maar lijkt zich wel goed te herstellen. Kan me voorstellen dat je je wel iets leukers kan bedenken dan zo lang te moeten prutsen met je ongesteldheid. Maar misschien komt die rare ongi inderdaad wel door je veranderde hormoonhuishouding. Die vrouwenlichamen ook altijd. Toch denk ik dat je lichaam door een miskraam / curettage toch een flinke klap krijgt, en de een doet daar wat langer over om te herstellen dan de ander. Ik hoop maar dat je je snel weer wat minder verdrietig voelt, als de decembermaand achter de rug is. Maar je hoopt gewoon dat je weer snel zwanger wordt, en dan is elke maand wachten er eentje te lang. Liefs, Marla
Hey Hope .. Dat is lang geleden zeg Wat erg dat je een miskraam hebt gehad Weet idd nog dat je zwanger was toen ik ineens van het forum verdween . Maar idd wel heel erg fijn dat je zulke fijne mensen als ha hebt . Geloof me , dat kan ook anders Wat goed ook dat je toch bij de positieve dingen des levens blijft stilstaan ! Dit is best moeilijk nu weet ik van mensen dichtbij me die hetzelfde doormaken . Bij deze wens ik jou zo snel mogelijk een mooi wondertje toe . Je hebt het verdiend en het word nu gewoon "tijd" vind ik . Meid , sterkte en heeeeeeeel veel geluk en succes toegewenst van mij ! Groetjes Joyce
haai meid ...nou dat is iig goed nieuws ..knap dat je het gevragen hebt aan je HA en dat je nu meer gerustgesteld bent .. fijndat je zo`n kei van een vent hebt ... het is toch iets van jullie saampjes en daarom ook fijn dat je zo samen energie op kan doen om verder te gaan ..ik ben trots op jullie
hey meiden, bedankt voor jullie lieve reacties. Echt lief hoor al die goede wensen, doet me goed. Jullie wens ik uiteraard ook al het goeds voor 2007. Effe over dat positief denken, dat doe ik ook pas sinds 2 dagen of zo, hahaha. Maar er is een begin. afgelopen week was het echt niet leuk. Mijn uitgetelde datum eigenlijk, beste vriendin zwanger, wat ik haar van harte gun en komende woensdag is mijn vader eigenlijk jarig. Dat allemaal bij elkaar geeft toch wel veel tranen. Ik heb dan ook niet echt het "kerstgevoel". Maar ik besefte me in het weekend dat ik zelf iets moest veranderen aan hoe ik me voel. Ik verdronk bijna in mijn verdriet en dat is niet de bedoeling. Ik heb nu weer wat kracht bij elkaar geraapt om er weer tegen aan te gaan. IK weet alleen niet hoelang ik het volhoudt. Maar ik doe mijn best. Groetjes Hope