Hallo, Vorige week woensdag is er bloed afgenomen gezien ik al meer als een maand overtijd ben. Zwanger ben ik niet maar ik heb ook geen uitleg gekregen over waar ik nu in mijn cyclus zit. FSH 6,5 LH 20,5 Oestradiol 75 Progesteron 0,9 Prolactine 9,9 Testosteron 3,88 HCG minder als 5 Zouden jullie hier wellicht wat meer uitleg over kunnen geven? Bij voorbaat dank!
Ik vergeet erbij te vermelden dat ik afgelopen zondag en maandag wat roze/rode afscheiding had. Erg minimaal maar ik heb er wel fikse krampen van gehad.
hoi helaas heb ik geen referentiewaarden. Als je geen verder uitleg hebt gekregen zal het wel prima zijn. Ik kan je niet vertellen waar je in je cyclus zit. Als je zwanger wilt worden, neem je foliumzuur? Mirjam
Hoi Mirjam, Dank je wel voor je reactie. Uiteraard slik ik foliumzuur. Normaliter heb ik een cyclus van gemiddeld 45 dagen, de langste was 47 dagen. We zijn reeds 1.5 jaar bezig maar omdat mijn menstruatie nu al erg lang weg blijft heeft mijn Belgische huisarts bloed laten trekken. De referentiewaarden staan erbij, echter kan ik hier niet uit opmaken waar ik nu zit behalve dat een zwangerschap uitgesloten is. FSH 6.5 IU/L Referentiewaarden: Folliculair 3.0 tot 8.1 Ovulatoir 2.5 tot 16.7 Luteaal 1.4 tot 5.5 Postmenopausaal 26.7 tot 133.4 LH 20.6 IU/L Referentiewaarden: Folliculair 1.8 tot 11.8 Ovulatoir 7.6 tot 89.1 Luteaal 0.6 tot 14.0 Postmenopausaal 5.2 tot 62.0 Oestradiol 75 ng/L Referentiewaarden: Folliculair 21 tot 251 Ovulatoir 38 tot 649 Luteaal 21 tot312 Postmenopausaal 0 tot 28 Progesteron 0.9 mcg/L Folliculaire 0 tot 0.3 Luteaal 1.2 tot 15.9 Postmenopausaal 0 tot 0.2 Testosteron 3.88 nmol/L Voor vrouwen van mijn leeftijd is de referentiewaarde 0.29 tot 1.67 Wellicht kunt u hier iets meer mee. Mocht dat niet zo zijn dan is er ook geen man overboord, maar het had fijn geweest nu eens te weten waar ik voor sta na meer als een maand overtijd.