ovulatietesten nog iemand die geen knallers krijgt??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door angela0588, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela0588

19 nov 2015
    80
    1
    6
    NULL
    NULL
    ik ben nu 3maanden bezig met ovulatie testen,
    ik doe smiddags een test en als in het id heb dat mij ei eraan zit te komen test ik savonds rond een uur of 8 nogmaals. echter heb ik in deze 3 maanden geen knal testen gehad.
    ik heb de hele cyclus door wel lichte controle lijntjes maar licht echter heb ik 1 dag er tussen zitten dsn het lijntje wel aanzienlijk donkerder is en de volgende dag is er bijna geen lijntje meer te zien.. maar ik heb dus geen knal test waar iedereen het over heeft. hebben meer dames dit. en kan ik dan het donkerste lijntje aanhouden als men ei? omdat de dag eraan bijna helemaal geen streepje meer te zien is. is test eigenlijk de hele cyclus dus vanaf dag 5 ( laatste menstruatie dag) tm mijn volgende menstruatie..
    ik snap het helemaal niet meer en ben bang dat ik dus geen eisprong heb

2. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Angela,

Hier is je lotgenoot..

Misschien stelt mijn verhaal je gerust. Ik heb nog NOOIT een knaller of een stilstaande smiley gehad en heb toch echt elke maand een eisprong en ondertussen bijna 35 weken zwanger.

Ik ben dus ook absoluut geen fan van ovulatietesten. Heeft mij ontzettend ongerust gemaakt (voor niks) en enorm veel geld gekost. Van de action tot aan ClearBlue dubbelhormoon.

Ook was er een dame bij ons in de groep die wel een stilstaande kreeg en geen eisprong bleek te hebben....

Als je je cyclus weet en er -14 dagen afhaal weet je wanneer je eisprong is. Rond de eisprong gewoon flink gezellig maken!

Groetjes,
    Lisa

Peeaa vindt dit leuk.
  3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je ovulatietesten doet, dan mag je eigenlijk in de vier uren ervoor niet plassen en niet teveel drinken. Anders is je urine niet geconcentreerd genoeg en zul je geen duidelijke streepjes krijgen. Maar misschien hou je daar al rekening mee?

Het kan zijn dat de LH-piek heel kort is. Test je maar één keer per dag, dan heb je kans dat je de piek mist. Misschien kun je ook gaan temperaturen, zodat je die gegevens naast de testen kunt leggen?

4. angela0588

19 nov 2015
    80
    1
    6
    NULL
    NULL
    dankjewel Lisa
    stelt me inderdaad wel wat meer gerust.
    werd al. wat bang ik zie allemaal mooie duidelijke testjes voorbij komen en die van mij blijven licht 😕 op 1 dag na dan is die donkerder als de andere dagen maar nog steeds niet een knaller
    . we houden dus hoop. en jij natuurlijk GEFELICITEERD! 😆😆

TwiggyMom4 vindt dit leuk.
  5. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Welk merk gebruik je nu? Evt zou je ook een ander merk kunnen proberen.
    Zelf zie ik langer een piek met de kv ovu testen dan met bijv de dipsticks van z&k. De eerste maand dat ik de dipsticks gebuikte vond ik ook geen piek, deze huidige cyclus is het wel gelukt, maar wel door 2x te testen rond de vermoedelijke periode van eisprong, en dan met +- 10 uur tussen de twee testen.

Geen idee of je hier wat aan hebt, maar het valt te proberen :)

Heb je een stabiele cyclus of varieert die heel erg?

Tempen kan idd ook een goed idee zijn..

6. angela0588

19 nov 2015
    80
    1
    6
    NULL
    NULL
    jippie, ja daar houd ik inderdaad al. rekening mee. misschien inderdaad slim om me te gaan verdiepen in temperaturen kan ik dat er de volgende maand bij gaan doen,
    bedankt voor de tip😆

7. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL

Ik snap je helemaal hier precies hetzelfde. Ook al dronk ik 4 uur van te voren niks, ook dat hielp niks. Het zijn maar gewoon stomme dingen als ze niet werken.

Dankje!!

8. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Angela, ik ben niet gaan temperaturen omdat ik dat simpelweg niet volhield. Er zit in Dordrecht wel een hele goede praktijk die met 2 echo's kan zien of je follikels rijpen. Weet niet waar je woont, maar als dat je gerust stelt? Ken meerdere mensen die dat hebben gedaan. Kost €60,00 per echo.

9. angela0588

19 nov 2015
    80
    1
    6
    NULL
    NULL
    hallo nieuwe,
    ik heb op. dit moment de dipsticks van 2besure en test eigenlijk de hele cyclus door vanaf dag 5 tot mijn volgende menstruatie heb een redelijk stabiele cyclus 26-32 dagen en ongeveer van dag 10 tot 20 test ik 2maal daags (14:00uur elke dag en die periode 20:00uur nogmaals)
    bedankt voor je reactie 😆

10. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Hmm lastig dan hoor! Je zou evt ook 1 cyclus eens de testen van kruidvat kunnen proberen. Zijn wel wat duurder.. :(

Wat daarmee voor mij goed werkte: 1x daags testen tot streepje donkerder werd en daarna 2x daags. Vaak was dit bij mij maar 1 of 2 dagen nodig en had ik een posi test.

Kan idd ook goed zijn hoor dat je gewoon geen piek krijgt :(

Hopelijk is het gauw raak bij jullie en heb je deze testen helemaal niet meer nodig ;) Succes!

11. angela0588

19 nov 2015
    80
    1
    6
    NULL
    NULL
    zijn idd stomme dingen voor dames zoals ons :)
    ik woon in Friesland misschien dat ze hier okk zoiets hebben. kan wel een even rond kijken idd. en anders kan ik altijd eens contact opnemen met de huisarts als ik deze maand weer helemaal niks vind.... dit zou dan de 3e maand zijn.... het is inderdaad meer dat je de zekerheid wilt hebben dat alles goed is, zie dat ik niet gelijk zwanger ben daar heb ik vrede mee het gaat helaas niet bij iedereen gelijk maar niet wetende of alles goed is dat maakt je onzeker.
    iig nogmaals bedankt voor je tips en reacties😀😄

12. angela0588

19 nov 2015
    80
    1
    6
    NULL
    NULL
    hallo NIENKE😄

zou het merk ovulatietest veel uitmaken denk je?
    ik maak deze ronde idd ff af en dan ff kijken of dat idd een verschil maakt en eens bij de huisarts informeren zoals ik al tegen Lisa zei als ik weet dat het in orde is en niks aan de hand is San is het goed ben gewoon wat onzeker geworden hierdoor 😊
    en jullie ook heel. veel succes natuurlijk dat je ook snel een mooie positieve zwangerschaps test hebt 👍👍😄😊

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dat van die -14 dagen klopt niet hoor. In een cyclus van 28-30 dagen was mijn eisprong op dag 22.

14. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Bij mij werken de verschillende testen wel anders ja :) Zo geeft de kruidvat test bij mij vrijwel altijd lichte streepjes en loopt die bij mij op richting mn positieve test. De dipsticks blijven wit, tot net voor mn positieve test en zijn ook heel snel daarna weer wit.

Nog wel even een opmerking, ook al vind je met een ovulatie test een piek dmv een positieve test, dan nog geeft dat geen garantie op een eisprong hè. Als je zeker wilt weten of dat allemaal goed zit, zou je toch moeten gaan temperaturen. Daarmee kun je namelijk wel opsporen wanneer je ei gesprongen is, echter zie je dat pas nadat het eitje is gesprongen, en kun je daarmee dus niet bepalen wanneer je het gezellig moet maken. Tegen die tijd dat je het ziet, ben je namelijk niet meer vruchtbaar.

Een ovulatie test kun je gebruiken om de meest vruchtbare dagen op te sporen, maar geef geen garanties helaas :(

Als je meer over het temperaturen wilt weten mag je het uiteraard vragen :)

Kan me heel goed voorstellen dat je er wat onzeker van wordt allemaal! Heb ik inderdaad ook gehad, vandaar dat ik nu ook zowel de ovu testen gebruik als mn temp bij hou :) Succes!!

15. angela0588

19 nov 2015
    80
    1
    6
    NULL
    NULL
    dankjewel😊
    zou idd wel. meer willen weten over temperaturen je moet iedere ochtend dezelfde tijd tempen heb ik begrepen en dan heb je een standaard temperatuur.. maar hij kan okk omhoog en omlaag gaan en wat zegt dat dan precies?
    alvast bedankt 😊😄

16. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Oke ik zal even vertellen :)

In de periode van je menstruatie begin je met tempen (of gewoon continu door). Je moet idd elke dag op hetzelfde tijdstip tempen, voordat je opstaat. (dus ook niet van te voren naar de wc)
    Dus als je elke dag om half 7 op moet staan, temp je tussen 6:15 en 6:30 elke dag, en dan dus ook in het weekend. Daarna kun je weer gewoon verder slapen.

Temp je te vroeg of te laat, dan krijg je een open bolletje (zoals bij mij afgelopen maandag). Bij te veel open bolletjes wordt de grafiek minder betrouwbaar en kan de eisprong minder goed vastgesteld worden.

Het tempen kun je het beste doen met een digitale thermometer met 1 of 2 cijfers achter de komma, en dan wel rectaal, omdat er via mond/oren te veel schommelingen inzitten.

Deze temp hou je bij in bijv de fertility friend app. Daar geef je elke dag aan wat je temperatuur is. En deze app maakt er dan een grafiekje van die je kunt bekijken.

De app bepaald dan van je normale temperatuur is (basale temperatuur). Hier kan inderdaad wat schommeling inzitten, wat niet altijd direct wat hoeft te betekenen.

Wanneer je ei gesprongen is, zal de dag erna je temp verhogen tot boven je basale temperatuur. Als deze temp dan ten minste drie dagen hoger blijft, zal de app zien dat je eisprong is geweest en zal die dit aangeven in het grafiekje. Je temp blijft dan hoog tot de volgende menstruatie.

Sommige vrouwen zien een dipje in de temperatuur die wordt veroorzaakt door een innesteling, maar dat gebeurt lang niet bij alle vrouwen die zwanger blijken te zijn.

Hier op het forum bij temperatuurkaartjes kun je er ook nog wel het eea over terug vinden, en ook met voorbeelden enzo.

Zal je iig hier nog even mijn grafiekje laten zien van deze cyclus, dan heb je er een beetje een beeld bij :)

(Op het moment dat je ziek bent/koorts hebt, werkt deze methode natuurlijk minder goed, omdat je dan sowieso al verhoging hebt..)

17. angela0588

19 nov 2015
    80
    1
    6
    NULL
    NULL
    aaah ik snap het 😊😊 denk dat ik er de volgende cyclus ook mee ga beginnen ernaast misschien zie ik dan iets inderdaad
    hartstikke bedankt voor je uitleg👍😊

18. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Graag gedaan en veel succes! :D

19. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Ik begin vandaag met de ovu testen van sensi test. Ik zal mijn ervaringen delen, maar fijn om te lezen dat ook hier dus niets helemaal zeker van wordt. Je kan dus iets gerichter vrijen, maar meer dan dat dus niet. Als het me niet bevalt, letterlijk en figuurlijk haha, dan ga ik ze volgende maand niet gebruiken hoor. Kost hartstikke veel geld! Moet ook nog zwschapstesten betalen haha

20. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mij is toch echt door meerdere artsen verteld dat je luteale fase altijd 14 dagen is.....

Nu lees ik vaak dat sommigen vrouwen zeggen dat het niet zo is... Ik weet natuurlijk niet wie er nu gelijk heeft maar neem aan dat de arts niet zomaar iets zegt...?

Deel Deze Pagina