Ik denk erover een fietskarretje aan te schaffen maar heb geen idee waar te beginnen? Waar moet ik op letten? Tot welke leeftijd kunnen kinderen er in? Past zo'n kar achter elke fiets? Tips?
ik zie ze hier heel veel.. op allerhande fietsen ook dus ik denk dat ze wel te bevestigen zijn op de meeste fietsen maar heb nou 2x in de auto gehad dat ik zo'n karretje pas op het laatste moment zag... vind ze dus zelf een beetje eng zou in ieder geval zo'n verschrikkelijk irritant vlaggetje of iets anders erop zetten zodat mensen zien dat er nog wat achter je fiets aankomt
En even goed opletten of de gordeltjes veilig zijn. Een kennis van mij z'n zoontje had de gordeltjes los gemaakt en is gaan staan. Toen is in de bocht het karretje met het ventje omgevallen... Ik heb het dus ook niet echt met fietskarretjes.
Ik heb een fietskar, wel achter een scootmobiel, waar wij op hebben gelet, is de breedte past hij door de deur, makkelijk in te klappen, of er een wandelwagen van te maken was en de bodem. Je hebt kuntstof bodems en canvasachtig, dus hard of flexibel. Hier uiteindelijk een,tweedehands, kidcar gehaald, ik vind de koppeling ideaal als de scoot omvalt blijft de fietskar staan en hij is makkelijk te koppelen, hij koppelt dan los, hij heeft een harde kuntstof bodem wat ik met in en uitstappen ideaal vind, is goeden snel in te klappen als het nodig is en er zitten goede gordels in en hij is een stuk hoger dan veel andere karren die je ziet. In deze mag ik max 2 kindjes van 35 kilo vervoeren dus kunnen ze nog wel eveen in Succes met je keuze maken.
Wij hebben een Burley Cub, met een harde bodem (is veiliger), alleen niet klein in te klappen (hij kan prima achter in de auto, maar in de schuur maakt het inklappen weinig uit voor de ruimte). We hebben er een grote regenhoes bij, dus hij staat bij ons achter in de tuin. Voordeel van deze is de koppeling aan je fiets. Je hoeft niets permanent aan je fiets te koppelen, dus je kunt hem ook vrij snel aan iedere willekeurige fiets koppelen! Als je er mee wilt wandelen is het ook een kwestie van het wielletje uitklappen en loskoppelen. Heel handig! Wij hebben er een babyschaal bij, en daar kon mijn jongste vanaf 2,5 maand prima in! Vanaf een maand of 9/10 denk ik dat ze er wel gewoon in kan zitten (zelfde idee als een fietsstoeltje). Waar je op moet letten? Ik denk wat je wilt (klein inklappen, of juist een harde bodem voor meer veiligheid, wil je heel snel kunnen afkoppelen, of juist handig aan meerdere fietsen kunnen hangen). Dat moet je je een beetje bedenken. Kidcar, Burley en Winther hebben volgens mij allemaal een harde bodem, zijn goede fietskarren!
Oja, en qua leeftijd, mijn oudste is nu 3 en dat is echt nog ruim zat. Dus met twee van 3 (of eentje van 4/5 en een kleintje) is het echt nog prima te doen! Qua gewicht vind ik het ook prima. Ik woon dan wel in een heel vlak gedeelte van het land, dus de hoogste heuvel is een paar meter wat iets omhoog gaat of omlaag, dat is te doen. Ik heb dan ook een gewone fiets met 3 versnellingen, dus geen sportief model ofzo.
Super bedankt voor de reacties. Hier heb ik wel wat aan. Het gaat mij om vervoer van en naar de basisschool voor de oudste volgend jaar. Maar die is nogal lang dus ik twijfel nu ergof het gaat passen. Mijn jongste zal dan 2 zijn. Een bakfiets is zo permanent en kan ik moeilijk kwijt hier. Vandaar een afkoppelbare fietskar me wel praktisch leek. Ik ga me eens in de merken verdiepen. Dank jullie!
Qua lengte dan. Maar goed rond kijken wij hebben een erg hoge fietskar valt en beter op en kunnen se qua lengte langer in, ik zie soms van die kleine lage bakjes brr moest er niet aan denken dat ik daar mee rijden moest, succes met rond kijken.
wij gebruiken al een jaar of vier de nordic cab, erg tevreden over! onze jongste lag er ook met 3 mnd in, in de babyschaal. laatst nog twee jongens van bijna 4 erin gehad, ging prima! (vriendje van mijn zoon vond het een leuke attractie haha!) ik vind het ideaal, zeker bij regen/wind/kou/sneeuw! (onder die van ons passen zelfs ski's haha!) ook de nordic cab is zo af te koppelen en als wandelwagen te gebruiken. succes met je keuze!
Van Winther heb je geloof ik een hoger model, speciaal voor de lange kindjes. Mijn oudste is nu 93 cm en heeft nog zeker 20 cm boven haar hoofd, dus ik denk dat nog een hele poos kan!
hier ook een burley en dochter past er nog steeds prima in (1.01 ongeveer) samen met zoonlief. Een moeder op school heeft er ook 1 en daar beginnen ze nu uit te groeien (4 en 6 jr, oudste is ca 1.20). Ik ging er ook een brug mee op en ook dat lukte wel. Ik had het eerst achter mijn gewone sportfiets hangen en later aan mijn moederfiets en dat laatste ging wel een stuk minder fijn. Nu een bakfiets en dat rijdt nog veel fijner en gezelliger dan met de kar achter je.
Oei, mijn dochter is net 3 en al 1m01..... En dan zou ze er vanaf haar 4e in moeten.... ben bang dat ik toch voor iets anders zal moeten gaan kijken dan.....
Wij hebben de Kidcar Bike Buggy. Super blij mee! Manlief fietst graag en neemt de kar, en kind , regelmatig mee. Is af te koppelen van de fiets om vervolgens door de stad te wandelen. We hebben hem al vanaf dat onze dochter klein was, dus met een babyschaal. Zo konden we al snel langere afstanden fietsen. Dochterlief sliep er heeerlijk in . Nu kan ze er prima in zitten. Er passen twee kinderen in, of kind en baby. Succes!
Waarom wil je een fietskar als je beide kinderen in fietsstoeltjes op je fiets kan vervoeren? Vroeg ik me gewoon even af, aangezien ik het ook zo doe en nog nooit heb nagedacht over een fietskar
Snoopy, hoe lang kan zon kleintje in een bobike voorzitje dan? En stel dat mijn dochter volgend jaar een vriendinnetje van school wil meenemen? En een boodschap doen kan nu ook niet eens met beide kids want er passen geen fietstassen op mijn fietsje meer bij. Hier zat ik aan te denken.....
Wij hebben een dolphin winther. Dochter van 118 begint nu beetje moeilijk erin te zitten. Maar past nog net als ze wat onderuit hangt!