hartruis

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jada, 24 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada

jada Actief lid

30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Bij mijn dochter van 2.5 werd pas een hartruis ontdekt door het cb.Volgens de huisarts is het onschuldig.Wie heeft hier ook ervaring mee?

2. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Bij mijn dochter is na een week VSD geconstateerd. Ze wilde niet eten en was mega slap, vandaar dat ze is opgenomen en dat ze er zo achter zijn gekomen.

Ik heb begrepen dat het normaal is dat als er een ruis is dat het kindje dan altijd (voor de zekerheid) een echo moet laten maken (bijvoorbeeld in een kinderziekenhuis).

Het ligt aan de grootte van het gat (gaatje) of het kwaad kan of niet. Je kunt er van uit gaan dat jouw kindje er geen last van heeft, je hebt nooit eerder klachten gezien bij jouw kindje toch?

Ik zou als ik jou was toch even een verwijskaart vragen voor een kindercardioloog. Gewoon om jezelf gerust te stellen.

Mijn dochter is trouwens VSD-af (betekent dat ze geen grote kans meer heeft op hartinfectie) Als je meer wilt weten kun je ook kijken op http://www.hartstichting.nl/go/default. ... 544&rID=69

Succes! En maak je niet te druk!

3. Niet meer actief

mijn dochter heeft het ook is nu 6 jaar tis een soort vernauwing in de hartslagader maar kan verder geen kwaad
    ik vond het toen ook maar eng klinken maar de dokter heeft me gerust gesteld hij zei het tegen me omdat als je kindje oit een in het ziekenhuis mocht belanden in bijv het buitenland jij dan niet schrikt als ze dat zeggen want tis niks ergs meestal gaat het ook weg als ze ouder worden

4. jada

jada Actief lid

30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Mijn huisarts had gelukkig wel gezegd dat hij haar elke 3 maanden wilt controleren dus dat scheelt ook weer.Maar ik kan zeker nog eens naar het ziekenhuis gaan.

Deel Deze Pagina