Vaak buikpijn en misselijk (niet zwanger)

Discussion in 'De lounge' started by Pixel85, Jul 30, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pixel85

Pixel85 Lid

Jan 11, 2012
    92
    0
    6
    Al bij de huisarts geweest?
    Waardoor denk jij aan gluten intolerantie?

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    Dat is dus precies wel koolhydraatarm eten...koolhydraatvrij is de overtreffende trap.
    Let wel goed op dat je calorie inname wel voldoende blijft...anders ga je flink crashen en dat is nooit goed voor je lijf.
    Kijk er daarna ook niet gek van op als je lijf over de zeik gaat wanneer je ooit weer “normaal” gaat eten....

On topic:
    Ik zelf ook diagnose pds, terwijl ze destijds niet eens verder gekeken hebben maar kreeg meteen die stempel.
    Op een gegeven moment was ik het zelf zat en zelf gaan proberen.
    Zo ben ik eerst gaan proberen glutenvrij te gaan efen, in elk geval zoveel als mogelijk dan en gewoon verkrijgbaar bij de normale supermarkten.
    Mijn plan was als dat niet hielp dan de melkproducten weg te gaan laten, maar in elk geval niet alles tegelijk want dan weet je nog niet waar je op reageert...

Glutenarm zoals ik t maar noem deed al de truc. Buik werd stuk rustiger en minder opgeblazen, minder last van gas ook...en dus eigenlijk ook helemaal geen spastische darm meer :thumup:

Ik heb nu alleen nog last wanneer ik toch teveel gluten binnen heb gekregen in korte tijd (ik wil soms ook gewoon even genieten en ben een echte broodfanaat...). En heb last bij de andere producten waar ik sowieso extreem op reageerde (uien bijv).

In mijn tropenjaren hoefde ik maar 1 hap warm eten door te slikken (maakte niet uit wat t was als t maar warm was) en dan hoppa daar ging die buik :(

3. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,783
    1,133
    113
    Female
    Helemaal zetmeel vrij (of koolhydraatarm) eet ik sowieso niet hoor. Dat lukt me niet.

Ik dacht zelf ook aan gluten, maar als dat zo is zou je volgens hem slijm en/of bloed bij je ontlasting hebben en diarree. Dat heb ik allemaal niet.

Ik probeer dit gewoon even. En ga dan denk ik terug naar een andere huisarts. Die wel luistert naar mijn probleem en me serieus neemt!

4. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,043
    16,551
    113
    Verschrikkelijk heh? Lig jij ook op de grond van de pijn? :(

Ik ga volgende week toch maar eens de huisarts bellen...

5. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Nou met klachten naar HAP geweest en dan krijg je medicijnen. Maar ze testen het niet echt.

Share This Page