Vaak de hik en spugen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Vicki1991, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Hallo even een vraagje,

mijn zoontje van 9 weken heeft al een tijdje last van spugen. CB zeide dat ik nutriton in zijn melk kon doen om de melk dikker te maken en zou de spugen ophouden. Hij zit nu ruim 3 weken aan de nutriton en lijkt het de ene keer wel te helpen en de andere niet. Ook krijgt hij heel vaak de hik en huilt hij doordat de hik zo pijnlijk is, na de hik komt er bijna altijd wat omhoog.
    Is dit normaal of moet ik mijn zorgen maken en naar de huisarts gaan ofzo?
    Ik vind het zielig voor de kleine man, elke keer zo hard de hik hebben en dan wat overgeven. HIj drinkt ook nog best veel en komt heel vaak te vroeg voor zijn fles. Hij drinkt meestal om de 3 uur maar de laatste dagen heb ik het uitkunnen stellen tot de 4 uur en zelfs stelt hij het uit voor 5 uur als die lekker ligt te slapen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat u een aantwoord of tipje kan geven.

Alvast bedankt

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Vicki1991,

Wat vervelend dat jouw zoontje zo'n last heeft van de hik en spuugt. Drinkt hij zijn flesje snel leeg? Een mooi drinktempo is als hij ongeveer 15-20 minuten over zijn flesje doet. Te snel drinken kan de hik en spugen veroorzaken. Een ander merk fles of speen wil ook wel eens helpen tegen te snel drinken en te veel lucht meekrijgen. Je kunt je hierover laten adviseren bij de drogist of baby speciaalzaak.

En als je je zorgen maakt, zou ik toch even contact opnemen met je huisarts en/of consultatiebureau.

Groet,
    Anne

3. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    Dank u wel voor u reactie,
    wij zijn inmiddels al bij de CB en huisarts geweest en mijn zoontje zit aan medecijn voor reflux. Hij drinkt zijn fles binnen 20 minuten leeg dus daar lag het niet aan.

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Vicki1991,

Wat vervelend dat jouw zoontje reflux heeft, maar wel fijn dat je nu weet wat er aan de hand is en dat hij medicijnen heeft.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina